Toyota Yaris (1999 – 2005)

Yaris potěší spolehlivostí, jízdními vlastnostmi i vynikajícími motory. Počítejte ale s vyššími cenami ojetin.

Tří a pětidveřový malý hatchback Toyota Yaris byl uveden na trh v roce 1999. O rok později dostal slovo i minivan Yaris Verso. V roce 2001 spatřila světlo světa sportovně laděná verze Yaris T-Sport s motorem 1.5 VVT-i.

Prodej varianty Verso byl na českém trhu ukončen v roce 2002. Objevil se však nový turbodiesel 1.4 D-4D/55 kW se vstřikováním common rail.

Faceliftem prošel model v roce 2003. Zavedení emisní normy Euro IV si vyžádalo snížení výkonu litrového motoru na 48 kW a patnáctistovky na 77 kW. Do nabídky se dostala nová robotizovaná převodovka MMT.

Toyota Yaris fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Toyota Yaris fotogalerie

Koncem roku dostalo sportovně pojaté provedení T-Sport přeplňovaný motor 1.5 T/110 kW. V roce 2005 byla uvedena druhá generace Toyoty Yaris.

Bariérovým testem Euro NCAP prošel vůz v roce 2000. Za ochranu posádky při nárazu získal pěkné čtyři hvězdičky z pěti možných.

Za volantem

Palubní deska vozu designově ladí s exteriérem. Nabízí množství odkládacích prostor, ale některým řidičům může vadit umístění přístrojové kapličky uprostřed. Digitální ukazatele jsou ale výborně čitelné za jakýchkoliv podmínek.

Přístup k zadním sedadlům třídveřové verze není nejpohodlnější. Nabídka prostoru v malém Yarisu ale překoná očekávání. Zásluhu na tom má i zadní posuvná lavice. Zavazadelník má v závislosti na její poloze objem 205 až 305 litrů.

Pokud jde o motory, vyloženě špatná volba neexistuje. Pouze u vznětového agregátu se mohou vyskytnout potíže se vstřikovači. Pokud jezdíte hlavně po městě (pro něj byl Yaris také stvořen), budete spokojeni s živým a úsporným litrovým motorem. Běžně se s ním dá jezdit do šesti litrů na sto kilometrů.

Časté závady

Toyota Yaris patří k nejspolehlivějším automobilům. Přesto některými problémy trpí častěji. Jde zejména o opotřebovaná ložiska kol, netěsné hadice chlazení, zatékání vody do světlometů či nepravidelný účinek zadních brzd. Výfuk a brzdové vedení korodují. Méně častý je zakarbonovaný systém variabilního časování ventilů.

Motorizace

Benzinové motory: 1.0 VVT-i/48 a 50 kW, 1.3 VVT-i/63 a 64 kW, 1.5 VVT-i/77 a 78, 1.5 T/110 kW.
Dieselové motory: 1.4 D-4D/55 kW.

KLADY
vysoká spolehlivost
dobré jízdní vlastnosti
prostor a variabilita
velmi úsporný motor 1.0

ZÁPORY
vyšší ceny ojetin
slabší odhlučnění podvozku
slabší odhlučnění motoru
umístění přístrojové kapličky uprostřed

Milan Jirouš

24.4.2009 9:30| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist