Toyota Corolla Compressor

Dosud nejvýkonnější Corollu T Sport nahradí kvůli přísným emisním limitům přeplňovaná verze.

Nejprodávanější modelovou řadu Toyoty obohatí nový vrcholný model díky příchodu Corolly Compressor, nahrazující T Sport s atmosférickou osmnáctistovkou VVTL-i.

Nová vlajková loď využívá stejný motor, ovšem doplněný o přeplňování kompresorem, které zvyšuje výkon ze 189 na 215 koní při 8200 otáčkách. Točivý moment vrcholí na 215 Nm při 4000 otáčkách. Zrychlení z 0 na 100 km/h se zlepšilo o 1,5 sekundy na 6,9 s, nejvyšší rychlost se zvýšila na 230 km/h. Díky vysokému točivému momentu v nízkých otáčkách zrychluje Corolla Compressor z 80 na 120 km/h na pětku za 8,5 sekundy, sprint ze 60 na 100 km/h na čtyřku zvládne za 6,1 s.

Nová Corolla Compressor má podvozek snížený o 15 mm a tužší pružiny. Zvenčí poznáte nejrychlejší Corollu podle sedmnáctipalcových kol s pneu 215/45 a několika spoilerů – předního, prahových, střešního a zadního, v němž je začleněno dvojité výfukové potrubí.

Jan Cacek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyToyota Corolla Compressor
0-100 km/h (s)6,9
Motor
Konstrukcečtyřválec přeplňovaný kompresorem, 1794 cm3
Zdvihový objem (cm3)1794
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)215 k při 8200 ot/min
Točivý moment (Nm)215 Nm při 4000 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h)230
Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
25.10.2005 11:06

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist