autoweb.cz > Toyota > Toyota Corolla Compressor
Toyota Corolla Compressor
Nejprodávanější modelovou řadu Toyoty obohatí nový vrcholný model díky příchodu Corolly Compressor, nahrazující T Sport s atmosférickou osmnáctistovkou VVTL-i.
Nová vlajková loď využívá stejný motor, ovšem doplněný o přeplňování kompresorem, které zvyšuje výkon ze 189 na 215 koní při 8200 otáčkách. Točivý moment vrcholí na 215 Nm při 4000 otáčkách. Zrychlení z 0 na 100 km/h se zlepšilo o 1,5 sekundy na 6,9 s, nejvyšší rychlost se zvýšila na 230 km/h. Díky vysokému točivému momentu v nízkých otáčkách zrychluje Corolla Compressor z 80 na 120 km/h na pětku za 8,5 sekundy, sprint ze 60 na 100 km/h na čtyřku zvládne za 6,1 s.
Nová Corolla Compressor má podvozek snížený o 15 mm a tužší pružiny. Zvenčí poznáte nejrychlejší Corollu podle sedmnáctipalcových kol s pneu 215/45 a několika spoilerů – předního, prahových, střešního a zadního, v němž je začleněno dvojité výfukové potrubí.
Jan Cacek
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Toyota Corolla Compressor |
---|---|
0-100 km/h (s) | 6,9 |
Motor | |
Konstrukce | čtyřválec přeplňovaný kompresorem, 1794 cm3 |
Zdvihový objem (cm3) | 1794 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 215 k při 8200 ot/min |
Točivý moment (Nm) | 215 Nm při 4000 ot/min |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 230 |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavazadlový prostor (l) | 0.1 |