Toyota Avensis (1998 – 2003)

Prostorná Toyota Avensis nezaujme nápaditými tvary, ale potěší vysokou spolehlivostí. Zájemci o vůz však nemají lehkou úlohu. V autobazarech jej totiž často nepotkáte.

RADOSTI
opravdu vysoká spolehlivost, výkonné motory, objemný zavadelník, dobrý jízdní komfort
STAROSTI
nevýrazný design, malá nabídka ojetin, před modernizací podprůměrné jízdní vlastnosti, vyšší ceny ojetin

Model Avensis představila japonská automobilka Toyota v roce 1998. Na trh přišel s trojicí zážehových a jedním přeplňovaným vznětovým motorem. Celkem se vyráběly tři karosářské varianty: sedan, liftback a kombi.Po dvou letech výroby dostala slovo modernizace. Pod kapotu se začaly montovat nové benzinové pohonné jednotky s proměnným časováním ventilů VVT-i a došlo i k úpravě výkonu u nejsilnějšího z agregátů. Objevil se tak turbodiesel s přímým vstřikováním systémem common rail.Stejnojmenný nástupce byl uveden v roce 2003. Ani novější řada není na trhu ojetin příliš často k vidění. Proti předchůdci má však početnější zastoupení.

Bariérový test Euro NCAP absolvoval Avensis v roce 1998. Za ochranu posádky při nárazu dostal tři hvězdičky z pěti možných. V disciplíně „Ohleduplnost při střetu s chodcem“ automobil získal dvě hvězdy z maximálních čtyř.Za volantem
Palubní deska vozu není na dnešní dobu žádný zázrak. Konstrukční stáří je na designu zkrátka znát. Interiér ale bývá ve velmi dobrém stavu, což svědčí o dobré odolnosti vůči opotřebení.

Potěší pohodlná sedadla a především dostatek prostoru jak pro cestující vpředu, tak vzadu. Zavazadelník sedanu a liftbacku disponuje objemem 500 litrů. Kombi nabídne o 30 litrů více.

Podvozek automobilu slušně tlumí nerovnosti. U vozů po modernizaci nejsou jízdní vlastnosti špatné. Na víc než průměr to ale nestačí. Před modernizací byly lehce podprůměrné. Vůz měl měkčí nastavení podvozku, což se v určitých jízdních situacích projevovalo nepříznivě. Minus představují také o něco slabší brzdy.

Pohonné jednotky modelu Avensis se podařily. Už základní šestnáctistovka potěší výkonem 81 kW a spotřebou okolo osmi litrů. S dvoulitrem se dá jezdit přibližně za devět litrů. Mezi benzinovými agregáty špatná volba neexistuje. Rozhodně ale můžeme doporučit spíše moderní pohonné jednotky s proměnným časováním ventilů VVT-i.

Starší předkomůrkou turbodiesel je nejslabším článkem tohoto vozu. Jsou totiž známé případy, kdy u něj došlo k prasknutí těsnění pod hlavou či samotné hlavy válců. Po výkonové stránce ale není špatný. S modernější a silnějším agregátem 2.0 D-4D se ale rovnat vůbec nemůžeČasté závady
Občas se můžete setkat s vůlemi v uložení zadní nápravy či zvlněnými brzdovými kotouči kotouči vpředu. „Objevují se potíže se stávkujícím imobilizérem. Známé jsou také závady centrálního zamykání,“ líčí zkušenosti s Avensisem Petr Vaněček, ředitel výkupu AAA AUTO. „Nikoho by neměla překvapit ani koroze výfuku. Karoserie je však dobře chráněna,“ dodává Vaněček.

Tím hubený výčet nejčastějších závad končí. „Toyota Avensis je po stránce spolehlivosti hodnocena hodně vysoko jak obchodníky s ojetinami, tak techniky TÜV,“ upozorňuje na největší přednost vozu Petr Vaněček. TÜV Report Toyotu Avensis první generace uvádí na 15. místě mezi 4 až 5 a 6 až 7 let starými vozy. Devátá příčka patří automobilu mezi 8 až 9 let starými vozidly a osmou Avensis obsadil ve třídě deseti až jedenáctiletých. Výsledky tedy skutečně vynikající.Motorizace
Zážehové motory: 1.6 16V/81 kW, 1.6 VVT-i/81 kW, 1.8 16V/81 a 95 kW, 1.8 VVT-i/95 kW, 2.0 16V/94 kW, 2.0 D4/106 a 110 kW.

Vznětové motory: 2.0 TD/66 kW, 2.0 D-4D/81 kW.

4.6.2010 6:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist