Touareg posiluje

Paříž bude zcela jistě znamenat spoustu změn a novinek na trhu. A Touareg nemůže stát pozadu.

Trendy SUV jsou na pochodu. Jednou dolů, podruhé nahoru. Touareg zaznamenal v dobách svého představení masivní zájem ze strany veřejnosti, odborná periodika nešetřily pochvalnými názory, a tak bylo jen otázkou času, kdy přijde facelift a vylepšování i na jedno z největších SUV na trhu.

Stejně jako u ostatních vozů, ani tady Volkswagen neusnul na vavřínech. V upraveném kabátě najdeme dohromady 2300 součástí, které prošly modernizací. Na první pohled poznáte, co se změnilo navenek. Nové světlomety se více blíží novodobé tváři většiny produkce VW, chromovaná maska dostala více výrazu a prostoru na přední části, nové jsou i nárazníky. Když se podíváte na obrázky detailněji, zjistíte menší úpravy zpětných zrcátek, které už tolik nepřipomínají sloní uši, ale lépe zapadají do celkového konceptu velkého off-roadu. Na zádi potom přibyl aerodynamický prvek v podobě decentního spoileru, úprav doznala i světla a nárazník, který dodává Touaregovi dynamičtější vzhled.

Nicméně vizuální změny jsou to nejmenší. Nejvíce práce totiž technici odvedli uvnitř, resp. v místech, kam běžný uživatel nedohlédne. Stabilizační systém ESP doznal výrazných vylepšení. Jak z programové, tak funkční stránky. Přeprogramovaná jednotka nyní lépe zvládá nedotáčivé situace, rychleji reaguje na panické brzdění a obsahuje řídící senzory chránící proti převrácení vozu v extrémních situacích. Systému k tomu dopomáhá nový brzdový asistent (nově hydraulický namísto vzduchového), odstraňovač vody z brzd při jízdě v dešti a navíc inteligentní rezerva brzdného výkonu při táhlých klesáních. Připočtěte k tomu novou funkci Side Scan, která hlídá boky a zadní část vozu při přejíždění mezi pruhy, a varuje řidiče světelným znamením o možné kolizi s jiným objektem. Zároveň tu máme podobnou funkci Front Scan, která se stará o to samá v přední části vozu a funguje jako radarem řízený tempomat. Dokáže zpomalit pod stanovenou rychlost či dokonce zastavit v nouzových situacích v případě, kdy je před vozem překážka a řidič se věnuje něčemu jinému.

Pokud někdo kupuje Touarega coby sportovní přibližovadlo, mohl si nechat nainstalovat sportovní podvozek. Ovšem pouze v případě, kdy vozidlo stálo na klasicky řešeném šasi. Teď je tu ale možnost sportovního paketu i pro vzduchový podvozek, což ve spojení s novými stabilizátory a výztuhami dodá velkému SUV vyšší sebejistotu v náročných silničních situacích, aniž by byl jakkoli ochuzen terénní talent.

Hlavní novinkou pro nový modelový rok je ovšem motor. Zcela nový vidlicový osmiválec s přímým vstřikem benzínu, který dává nejvyšší výkon 350 koní a krouťák 440 Nm, je prvním osmiválcem FSI od Volkswagenu. Nová jednotka se zařadí do širokého portfolia pohonných agregátů, tedy mezi V6 FSI (280 koní) a špičkový W12 (450 koní). V nabídce samozřejmě zůstanou i důvěrně známé turbodiesely o výkonové škále 174 koní (základní TDI) až po excelentních 313 koní (V10 TDI).

Zbývá zmínit několik drobných maličkostí jako nová kola, předělané zadní sedačky, nové materiály pro čalounění a interiér, plus samozřejmě nové barvy (ať už pro exteriér či interiér). Ač se to nezdá, VW odvedl solidní kus práce na tom, aby obřího Touarega ještě více zatraktivnil svým zákazníkům. A když se zahloubáte do seznamu novinek a prohlédnete si finální produkt, dá se celkem s jistotou prohlásit, že se mu to zdařilo.

autoweb.cz

25.9.2006 1:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist