Tisková konference z Hungaroringu – část 2

Přinášíme vám druhou várku odpovědí jezdců na dotazy novinářů.

Otázka pro Roberta. Byl jste překvapen nějakými nedávnými rozhodnutími doktorů ohledně toho kdo může nebo nemůže závodit? RK: „Ne, proč? Tím myslím, že můžu mluvit jen za sebe. Rozumím tomu, proč jsem nemohl v Indy závodit a to je vše co řeknu. Bylo dobré vrátit se v Magny Cours.“   A co Hamilton? RK: „O něm nemám žádné informace. Nebyl jsem v Lewisově autě a ani nevím, jak jeho havárie vypadala. A je mi to opravdu jedno. Věřím, že mohl závodit, protože mu to bylo dovoleno. To je všechno.“   Otázka pro Kimiho. Jak vidíte své šance v šampionátu? Nyní jste dost pozadu a už nezbývá moc závodů. Kimi Raikkonen: „No, nejsem dále, než v minulém závodě. Měli jsme špatné výsledky, ale nedostali jsme se v bodech dále. Víte, v posledním závodě se stala spousta věcí a najednou někteří na vedoucího jezdce získali hodně bodů a někteří ne. Ale stále zbývá spousta závodů, takže se snažíme a pokud si udržíme stejné tempo, jako v posledních pěti závodech, stále máme veškeré šance.“   Sebastiane, přicházíte z týmu, se kterým jste testoval a který je vepředu do týmu, který je vzadu. Děsí vás to nějak? Bojíte se? Nebo chcete závodit nehledě na tým? Sebastian Vettel: „Každý ví, že letos jsou pravidla pro testování hodně omezující. Moc si nezajezdíte. Takže ten, kdo trpí nejvíc, je třetí jezdec nebo dva testovací jezdci. Proto si myslím, že šlo o chytré rozhodnutí a velkou šanci pro mě – učinit tento krok. Samozřejmě, auto nebude stejné, jako BMW. Ale v tom je ta výzva. Auto není úplně na nejlepší úrovni, ale víte, že je na čem pracovat a co zlepšovat, takže se budu snažit situaci zlepšit na okruhu i mimo něj. Na tom, co se stalo v minulosti mi tak nezáleží. Raději se soustředím na to, co přijde a opravdu se těším.   Kimi, stále se obáváte spolehlivosti Ferrari? Nebo si myslíte, že zde tento problém vyřešíte jednou provždy? KR: „Je to závodění a s autem máte vždy problémy. To je bohužel nedílnou součástí všeho. Myslím si, že problémům rozumíme a už jsme provedli některé úpravy, díky kterým by se to nemělo stát znovu. Ale jak jsem říkal, nikdy nevíte. Po sobotní kvalifikaci jsem byl šťastný, ale závod je tak dlouhý, že nikdy nevíte co se stane a nemohli jsme závod dokončit. Takže víme, že umíme být rychlí, ale na to je zatím brzy. Po technické stránce řešíme vylepšení spolehlivosti.“   Kimi, jaká byla vaše reakce na rozhodnutí Světové rady motoristických sportů? Byl jste stejně naštvaný, jako zbytek týmu? A jaká byla vaše reakce na to, že váš tým půjde k odvolacímu soudu? KR: „Moc jsem to nesledoval, kromě toho, co jsem slyšel od ostatních a opravdu se toho nechci účastnit. To co si myslím stejně věci nezmění, takže sleduji co se děje a rozhodnutí dělají jiní. Řekl bych, že vše má svůj důvod, takže uvidíme, co se stane v budoucnu.   Panuje mezi vámi a Felipem názor, že chcete za Ferrari bojovat spíše na trati než mimo ni? KR: „Samozřejmě, budeme se snažit vyhrát každý závod a bojovat o každé vítězství a každý bod. Jedině tak to v závodění jde. Nečekáme, že bychom získali jakoukoliv výhodu. To je úplně jiný příběh a budeme závodit stejně jako předtím. Takže doufejme, že se vzpamatujeme.   Kimi, Ron Dennis v dopise tvrdí, že vůz Ferrari byl v prvním závodě nelegální. KR: „O tom dopise vůbec nic nevím. Takže si myslím, že bychom byli diskvalifikování, kdybychom neměli legální auto. Takže se pravděpodobně mýlí.   Pánové, co plánujete na prázdniny? Kimi, nějaké lodě? KR: „Nevím, nemám žádné plány. Ale bude to něco zábavného, uvidíme.“ RK: „Já už jsem prázdniny měl, takže budu dělat to samé, co tady. Nic zvláštního.“ SY: „Vrátím se na pět dní do Japonska.“ SV: „Nic zvláštního. Musím toho spoustu dohánět. Takže budu cvičit o trochu víc, než v minulosti a budu se snažit být fit pro příští závod.“   Kimi, říkal jste, že na Nurburgringu bylo pro váš vůz horší, když měl méně paliva. Myslíte si, že to trochu ohrožuje vaši strategii? KR: „Ne, auto bylo v kvalifikaci dobré. V závodě možná nefungovaly pneumatiky tak, jak jsme chtěli. V prvních dvou částech kvalifikace na tom tolik nezáleželo, záleží na poslední kvalifikaci. Měli jsme perfektní auto a dost paliva.   Kimi, jste spokojený s tím, jak se Ferrari nyní daří na super měkkých pneumatikách? Protože v Monaku a v Kanadě se zdálo, že je s nimi problém. KR: „Neřekl bych, že bychom měli problém s pneumatikami, prostě jsme v těch závodech nebyli tak silní, jako v jiných. Takže bych neřekl, že jsme měli problémy.   Kimi, říkáte, že vám nezáleží na tom, co se děje v pozadí. Ale vychází z toho nějaká frustrace či mrzutost? A také, věříte, že závody by se měly vyhrávat na trati a ne v soudní síni? KR: „Jistě, myslím si, že ať už se v příštích týdnech či měsících stane cokoliv, bylo by lepší vše rozhodnout na trati. Ale někdy existují další okolnosti, které se promítnou do celé situace. Ale o ní moc nevím, ani o detailech, takže o ní nemůžu mluvit. Slyšíte věci, ale slyšíte různé názory na stejnou věc, takže počkám jak to dopadne a budu si dělat své věci.“    

Richard Herbich

3.8.2007 12:49

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist