Test Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi: Nejprodávanější lvíče se vrací

První generace crossoveru Peugeot 2008 se stala nejprodávanějším modelem značky. Zvládne nový nástupce zopakovat, nebo dokonce vylepšit úspěch svého předchůdce?
img_8603-1100x618.jpg Zdroj: Autoweb.cz

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 8.2

Zájem zákazníků o módní crossovery neustále roste. K nejčastějším důvodům patří jednodušší nastupování a vystupování, vyšší pozice za volantem s lepším výhledem a větší pocit bezpečí. Peugeot v roce 2013 představil první generaci svého nejmenšího crossoveru , který se v roce 2019 stal nejprodávanějším modelem značky na českém trhu. S 3 090 prodanými kusy dokázal překonat nejmenšího hatchback 208, a dokonce i větší 308, která spadá do kategorie nižší střední třídy.

Peugeot na podzim minulého orku uvedl na trh nejnovější generaci modelu 208, který zakrátko doplnil novou generací populárního crossoveru 2008. Francouzi vyvinuli oba modely podle velmi podobných pravidel – Peugeot 208 a 2008 sdílí nejmodernější platformu Common Modular Platform (CMP), exteriérový a interiérový design a motorizace. Každý z nich ale je zaměřený na trochu jinou skupinu zákazníků.

Nový Peugeot 2008 doslova vypadá jako větší verze malého hatchbacku 208, se kterým jej spojují všechny poznávací rysy. Typický avantgardní design moderních Peugeotů s osobitými předními Full LED světlomety s kresbou 3 lvích drápů a dlouhým svislým denním svícením, symbolizujícím lví zuby, vytváří z Peugeotu 2008 střed pozornosti – prohlíží si jej téměř kdokoli. V posledních měsících jsme se nesetkali s kompaktním crossoverem, který by přitahoval tolik zájmu okolí, jako právě Peugeot 2008.

Peugeot v interiéru modelů 208 a 2008 představil nejnovější evoluci rozvržení Peugeot i-Cockpit s 3D přístrojovým štítem. Inženýři na i-Cockpitu postupně pracují a celý systém je přehlednější než kdy dříve, ale i přesto se neubránili nepraktické ergonomii. Nalezení vyhovující pozice za volantem není snadné, protože horní část věnce zploštělého volantu stále brání výhledu na spodní část přístrojového štítu.

Francouzi zřejmě nevyhledávají pocitově dokonalou pozici za volantem, protože většina řidičů musí udělat kompromis mezi výhledem na přístrojovku a výškou pozice řízení. Jediným řešením pro zlepšení výhledu na spodní část futuristického trojrozměrného displeje je nastavení volantu do nižší pozice, tzv. mezi kolena, aby nebránil výhledu. To ale nemusí vyhovovat řidičům, kteří se snaží mít absolutní kontrolu nad vozem.

Čtěte také: Test Peugeot 308 GTi 1.6 PureTech: Opravdový sportovec

Ergonomie interiéru nejnovějších Peugeotů je rozporuplná a v posledních modelech se objevuje nešikovné ovládání komfortní výbavy skrze infotainment. Největším problémem je klimatizace, která se ovládá pouze přes displej, což značně odvádí pozornost od řízení. Na intuitivní otočení kolečkem poslepu můžete zapomenout, protože v Peugeotu musíte otevřít menu klimatizace v infotainmentu a klikáním na virtuální tlačítka regulovat teplotu a intenzitu ventilace.

Trochu nešikovné je i vypínání systému stop-start, kterému chybí klasické tlačítko na palubní desce, ale musíte jej vypínat pouze skrze menu nastavení vozu v infotainmentu. V interiéru Peugeotu 2008 ale neexistují jen negativa. Interiér Peugeotu 2008 je prostorný a přední sedadla disponují příjemným bočním vedením, které v zatáčkách vytváří oporu horní i spodní části zad. Nadšenci do řízení se navíc za zploštělým volantem mohou cítit jako piloti Formule 1.

Peugeot 2008 se v současnosti prodává se čtyřmi zážehovými motorizacemi, dvěma vznětovými motorizacemi a elektrické verzi e-2008. Námi testovaný vůz je vybavený nejsilnější vznětovou motorizací 1.5 BlueHDi 130 S&S v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Kultivovaný čtyřválcový turbodiesel má největší kuráž ve spodním a středním pásmu otáček. Patnáctistovka splňující emisní normu EURO 6.2 vyvine nejvyšší výkon 130 koní v 3 750 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 300 newtonmetrů v 1 750 otáčkách za minutu.

Peugeot 2008 s nejsilnějším turbodieselem vyvine dynamiku dostačující pro většinu jízdních situací a při předjíždění v rychlostech nad 100 kilometrů v hodině je odhodlaně pružný. Automatická převodovka řadí vcelku hladce, ale občas se neubrání zbytečnému vytáčení motoru. Při běžné jízdě se kombinovaná spotřeba pohybuje okolo 5 litrů na 100 kilometrů, takže 2008 s 41 litrovou nádrží dokáže ujet až 700 kilometru na jedno natankování.

Největší předností vozu je komfortní podvozek, který ve spojení se sedmnáctipalcovými koly s vysokými pneumatikami snadno utlumí většinu nerovností. Peugeot 2008 je s ním pohodlný a při rychlé jízdě se mírně naklání, ale ve zkušených rukou umí být překvapivě svižný na okreskách. Řízení je pocitově trochu gumové, ale s variabilním převodem a tuhostí se Peugeot dobře řídí ve všech rychlostech. V nízkých rychlostech je řízení lehké a s dlouhým převodem, s rostoucí rychlostí pak pozvolna tuhne a zrychluje se jeho převod.

Nový Peugeot 2008 má předpoklady k tomu, aby pokračoval ve stopách svého předchůdce a znovu se stal nejprodávanějším modelem značky na českém trhu. Podobně jako u dalších Peugeotů je největším negativem vozu nezvyklý interiér, který nemusí vyhovovat každému. Pokud ale přistoupíte na trochu horší ergonomii oproti některým konkurentům, získáte povedené auto s krásným designem, který bude stárnout jen pomalu.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněníturbodmychadlo
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1 499 cm3
Převodovkaosmistupňová automatická EAT8
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)96 kW/130 koní v 3 750 ot./min.
Točivý moment (Nm)300 Nm v 1 750 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)195 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)4,9 l/100 km (kombinovaná)
Objem nádrže (l)41 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4 300 mm
Šířka (mm)1 987 mm (včetně zpětných zrcátek)
Výška (mm)1 550 mm
Rozvor náprav (mm)2 605 mm
Provozní hmotnost (kg)1 344 kg
Zavazadlový prostor (l)434/1467 l
4.6.2020 2:05| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist