Peugeot 2008 DKR (2015): na metrových kolech a s pohonem 2WD vyrazí na Dakar
autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 2008 > Peugeot 2008 DKR (2015): dakarský speciál dostal dieselové twin-turbo V6 o výkonu 340 koní
Peugeot 2008 DKR (2015): dakarský speciál dostal dieselové twin-turbo V6 o výkonu 340 koní
Že se Francouzi rozhodli postavit svůj závodní stroj pro příští dakarskou rallye podle specifikace platné pro třídu 2WD, jsme už z dřívějška věděli, nově však také vysvětlují, proč tomu tak je a zároveň nám ukazují auto při jedné z prvních praktických zkoušek.
Autoři 2008 DKR tvrdí, že dvoukolky nabízejí v daných podmínkách jisté přednosti. „Pokud jde o vytrvalostní závody na dlouhé vzdálenosti, největší otázkou je, jestli použít pohon všech kol anebo jen dvou. Po podrobném studiu pravidel jsme se nakonec rozhodli pro zadní poháněnou nápravu, která nám dává řadu zajímavých výhod,“ vysvětluje šéf sportovního oddělení Peugeotu Bruno Famin.
Famin tím má na mysli třeba fakt, že speciály 4×2 můžou být ve srovnání se svými protějšky kategorie 4×4 výrazně lehčí, mají dovoleno používat větší kola i pneumatiky (v tomto případě o průměru až 37 palců, respektive téměř 94 centimetrů), které jim poskytují různé výhody v určitém typu terénu a umožňují zkrátit převisy na minimum.
„2008 DKR může šplhat prakticky po kolmých stěnách a to není vše. Odpružení o délce až 460 mm místo 250 mm zvyšuje schopnosti překonávat vysoké duny a zároveň dovoluje jezdit rychleji po nerovném povrchu,“ dodává technický ředitel nového projektu Jean-Christophe Pallier, nemluvě o tom, že auto může mít dálkově, z kokpitu ovládaný systém podhušťování i dohušťování gum.
Mimochodem, abychom nezapomněli, jak bylo uvedeno na začátku, Peugeot 2008 DKR dostal uprostřed umístění vidlicový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Jeho objem neznáme, víme ale, že tankovat musí naftu a jeho nejvyšší výkon činí 340 koní. Podívejte se, jak umí s francouzským speciálem slušně zahýbat.