Peugeot 2008 DKR (2016): dakarský speciál dostal silnější 3.0 V6 HDi, má 355 koní

(+ video) Francouzský koncern PSA přepracoval svou loňskou závodní buginu určenou pro nejslavnější vytrvalostní závod, je větší a pilotům nabídne vyšší výkon.

Ve srovnání s loňským speciálem narostl nový soutěžní stroj o 200 mm do délky a o stejnou hodnotu se zvětšila také jeho šířka, takže dnes 2008 DKR měří 4284 mm, je široká 2200 mm, vysoká 1794 mm a rozvor náprav má rovných 3000 milimetrů.

Uprostřed za posádkou je pořád umístěný vidlicový naftový šestiválec o objemu 3,0 litru, který nyní produkuje 355 koňských sil a nejvyšší točivý moment 800 newtonmetrů. Nejvyšší rychlost je (s ohledem na zpřevodování šestistupňové podélně uložené sekvenční převodovky, která pohání výlučně zadní kola) relativně nízká – pouze 200 kilometrů v hodině.

Základ automobilu tvoří klec z ocelových trubek, které obepínají karbonové panely, zatímco zavěšení kol s propružením až 460 mm tvoří dvojitá lichoběžníková ramena v každém rohu doplněná zdvojenými stavitelnými tlumiči a vinutými pružinami. Kola jsou vyrobena z jednoho kusu hořčíku a pneumatiky dodává pro Peugeot tradiční partner Michelin.

Na všech čtyřech kolech jsou pak ventilované kotoučové brzdy o průměru 355 milimetrů a celek doplňuje hydraulické řízení a nádrž o objemu až 400 litrů. Kdo přesně se počátkem příštího roku posadí za volant, aby vyrazil vstříc novému ročníku Dakaru, Peugeot prozatím neupřesnil, automobilka nicméně přiznala, že s testováním novinky vypomáhali Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres.

22.9.2015 8:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist