První dojmy: Peugeot 2008

Městský crossover chce nalákat na dravý vzhled a útulný interiér. Má šanci prosadit se a navázat na úspěch většího 3008?

O malém Peugeotu 2008 jsme psali už několikrát, tento týden jsme vás seznámili s jeho českými cenami a to poslední, co chybělo, byly jízdní dojmy. Na ty došlo v rámci oficiálního uvedení automobilu na náš trh a my jsme u toho nemohli chybět.

Pokud jste až teď zjistili, že nějaký Peugeot 2008 vůbec existuje, měli byste vědět, že jde o městský crossover postavený na podvozku dvěstěosmičky, po které podědil kompaktní půdorys, zároveň však narostl do výšky, takže je prostornější a tedy praktičtější. Když si vezmeme k ruce přesná čísla, ve srovnání s Peugeotem 208 je delší o 200 mm, o 96 mm vyšší a o 25 milimetrů širší.

Peugeot 2008 velká fotogalerie

Peugeot 2008 fotogalerie

Interiér vypadá hezky, moderně, svěže. Jen je tu, jak už začíná být u Peugeotu zvykem, malý volant umístěný pod budíky. Osobně si na to začínám trochu zvykat, na konferenci dokonce zaznělo, že zákazníkům se takové řešení líbí.

Ještě krátce k zavazadlovému prostoru, ten nabídne 360 litrů, po sklopení sedadel v poměru 1/3 a 2/3 naroste na 1194 litrů. Kufr je dobře přístupný, nákladová hrana je jen 60 centimetrů nad zemí a v kufru nechybí kolejnice, úchyty a síťky, přesně jak se na takové auto sluší a patří.


Interiér – čekají na vás hezké materiály, dobré zpracování, ale volant umístěný pod budíky.Navzdory zvýšenému podvozku si 2008 na terénní auto jen hraje, nedá se považovat ani za SUV, na pohon všech kol zkrátka zapomeňte. Malou náplastí vám může být systém Grip Control, který v pěti režimech upraví chování stabilizace, odezvy plynu a dalších elektronických pomocníků. Na výběr je běžný asfalt, sníh, bláto nebo písek, v zimě se přijde vhod možnost úplného vypnutí stabilizace.

Nabídka motorů kopíruje malý hatchback, základem je tříválec 1.2 e-VTi s výkonem 82 koní, ze zážehových motorů je tu ještě 1.6 VTi s výkonem 120 koní. Druhý zmiňovaný se v nabídce moc dlouho neohřeje, velmi brzy ho vystřídá přeplňovaný tříválec s vyšším výkonem a nižší tabulkovou spotřebou.

Naftové motory, i tady je nabídka jednoduchá a přehledná. Základem je 1.4 HDi s výkonem 68 koní, šestnáctistovka se nabízí v naladění 92 nebo 115 koní, přičemž silnější motorizace se jako jediná může pyšnit šestistupňovým manuálem. Všechny ostatní mají pětikvalt, případně robotizovanou převodovku 2-Tronic.


Grip Control vypadá podobně jako Terrain Response v Range Roveru. V případě Peugeotu jím ovlivňujete jen funkce elektronických systémů.Automobilka předpokládá, že nejprodávanější bude zážehový tříválec, ten už důvěrně znám třeba z Citroënu C-Elysée, takže jsem skočil do atmosférické šestnáctistovky ještě než ji stihne osud downsizingu. Agregát je pružný, rád se točí a s 1270 kg těžkým autem dokáže zahýbat. S průměrnou spotřebou na mne ale nechoďte, vypovídající hodnoty by vzhledem k nezajetému motoru stejně nevykázala a navíc jsem auto úplně nešetřil.

Co mě osobně příjemně překvapilo, byl podvozek. Auto má kvůli vyšší světlé výšce (165 mm) větší tendence k naklánění v zatáčkách, ale litovat toho nebudete. Přejezd přes jakékoliv díry, na které jsem cestou narazil, mu nečinil žádný problém. A že jsem se opravdu snažil, záměrně jsem vymetal výmoly po zimě, ale ne, Peugeot se bez sebemenšího zaváhání přehoupl a pokračoval v daném směru. Ano, podvozek mohl by být lépe utlumený, ale pokud nemáte zálibu ve vymetání děr, zoufat si nebudete.

Výhrady bych měl jen k ne úplně přesné pětistupňové převodovce a zvláštně naladěnému posilovači. Uvidíme, jestli to budou naše jediné výtky i v rámci klasického redakčního testu, ale během krátkého svezení na mě Peugeot 2008 působil dojmem dobře odvedené práce, jakkoli mi malé crossovery nejsou úplně po chuti už z hlediska koncepce samotné.


Ondřej Lilling

14.6.2013 8:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist