Test Kia Sorento 1.6 T-GDi PHEV – výletní lodí na nabíječku

Když fandíte elektrifikaci, ale máte pořád takové to vnitřní pnutí, že je přeci klasický benzín něco, co každé auto musí mít. To vše doplňte svou chutí pro hóóódně prostoru a voilà, vaše vysněné auto je tu, a jmenuje se Sorento Plug-in Hybrid.
img_4171-1100x618.jpgCelá galerie 17 Zdroj: Hugo Kottás

Kia v posledních letech ukázala, zač je toho loket a stala se z vět typu „Ty máš fakt Kiu?“ reprezentantem hodnocení „Ta tvoje Kia je fakt pěkná“. Naučila se pracovat s designem a dává to na odiv hlavně u svého nejsilnějšího (myšleno trhově) modelu Sorento.

Při prvním pohledu si všimnete hlavně velikosti. Začínám se pocitově přemisťovat do USA, kde jsou takováhle obří auta běžná, ale evropský trh to jako standard rozhodně nemá. Rozměry na délku 481 cm, na šířku 190 a na výšku 170 cm by mohly opravdu děsit, ale mě to přijde jako bezpečné, komfortní a elegantní využití prostoru. Ruku v ruce s velikostí tu hraje na notu i opravdu robustní maska chladiče s novým hranatým designem v tandemu s robustním nárazníkem ukrývající otvory pro přívod vzduchu. Všechno nádherně doplňují samozřejmě LED světlomety, které disponují novou osvětlovací technikou, která si poradí v jakémkoliv počasí. Tvarově mám prostě pocit, že s tímhle autem můžu srazit srnu a vyjdu z toho bez ztráty kytičky.

Stejný dojem na mě dělá auto ze strany – prahová lišta barevně sladěná s jednotlivým prvky u okýnek a světel, zároveň má neskutečně slušivá obří kolesa. Při pohledu zezadu se jenom utvrzuji v tom, že KIA sází na novodobý vzhled, který potrhujeme obřím nápisem SORENTO.

Interiér se nese v podobném kvalitním a wow duchu. Při usednutí za volant vás v okamžiku obklopí kvalitně zpracované materiály, včetně těch na sedačkách (jsou potažené kůží Nappa – to je panečku posezeníčko), zajímavé šrafování, které na vás vykukuje z palubky a ze dveří – prostě tady jste v novém světě. Tomu odpovídá i množství tlačítek, které pro někoho může být „až moc“, ale mně to vyhovovalo – prostě pokud jedno tlačítko plní jednu funkci a navíc je mechanické = je užitečné! Amen. Celou dobu se pak máte možnost dívat na 12,3″ displej digitálního panelem přístrojovky, který je doplněn, bezrámečkovým 10,25″ displejem navigačního systému.

Co fakt na Sorentu miluju je ten kolečkový systém – kromě toho, že hlasitost rádia ovládáte kolečkem, tak taky můžete sice jiným, ale stále kolečkem i ladit rádio. No a to už vůbec nemluvím, že kolečkem, respektive otočným voličem řadíte, a dokonce si tak i volíte jízdní režimy. A proč je to všechno o otáčení „knoflíku“? No protože je to jednoduché, při jízdě to hned nahmatáte a nemusíte se stresovat hledáním.

A pak jsou tu ještě dva interiérové trumfy. Prvním je střešní okno. Hele kdo tohle vymyslel je genius. Ať už jsou to kapky deště nebo více slunečních paprsků, všechno můžete mít z první ruky a hlavně vám to přinese do interiéru více světla.

Druhým je pak 3. řada sedaček aka obří kufr. Svezete v tom hafo lidí prostě. Jasně, na cesty do Chorvatska to asi nebude, nebo respektive bude, ale ty v té třetí řadě musí něco vydržet, ale takovéto to poježdění po republice se v tom prostě zvládne. A pokud sedačky sklopíte, tak vám zavazadlový prostor nabídne místo o objemu 693 litrů, a to už je panečku hodně krabic s vínem… tedy s…. no… nábytkem pro vaší manželku.

No a co samotné ježděním, nabíjení a spotřeba? Tady to roztomile velké PHEV má udávanou kombinovanou spotřebu 1,6l/100 km, já jsem se s ujetou vzdáleností něco kolem 500 km dostala na 7,1l. Takhle, na SUV to není úplně blbá spotřeba, ale no, jak to říct kulantně, trošku se od toho, co má napsáno v papírech liší, ne?

Protože jsem se jala vyzkoušet i spotřebu čistě na baterku, setrvala jsem pár hodin v nákupním centru, abych dobila do plných. Auto může být dobíjeno pouze 3,5 kW, což znamená hodně hodin v nabíječce, tedy nejlepší nabíjení přes noc u vašeho domu. Ale já se v tom obchodním centru obětovala, abych s plně nabitou baterií dojela ujela 49 km.

Při jízdě ale cítíte, že v rukou držíte dvoutunového macka, který má přesně vyladěný podvozek a dělá to, co si opravdu přejete, a navíc jako bonus ho vůbec neslyšíte – oceníte ten skvěle odhlučněný interiér. Tohle auto se hodí jak na krátké popojíždění ve městě, tak i na dlouhé trasy, kde oceníte jeho nepopiratelné pohodlí a zároveň kvalitu asistentů v podobně adaptivního automatu nebo držení se v pruzích.

Ač trošku dražší, tak kvalitní a dokáže zaujmout kamkoliv, kam se dostane. To je nová Kia Sorento. A nebojte ji ukázat, zač je toho loket. Ona se vám totiž odmění kvalitním jízdním zážitkem.

5.11.2021 8:37| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist