Kia Sorento 2.5 CRDi

Facelift se čeká teprve v létě, ale i původní model má co nabídnout. Tohle auto se Korejcům prostě povedlo.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Ne, nečekejte evropsky nebo snad japonsky kvalitní interiér, i v tomhle autě se ještě musíte smířit s tím, že korejská představa o kvalitních plastech je trochu posunutá. I v testovaném autě se bohužel našel pokus o imitaci dřeva, které ve východoasijském podání vyznívají většinou velmi nechutně. Tentokrát bylo „dřevo“ alespoň tmavé a matné, což je o něco méně hrozné. Interiér zkrátka nenadchne, ale pokud nejste skutečně zhýčkaní, ani neurazí.

Na Sorentu se mi líbí, že přestože se na první pohled netváří jako drsný, pravověrný off-road, ale spíš jako změkčilé SUV, vůbec změkčile nevypadá. Dokonce se mu daří vypadat daleko drsněji, než mnohým evropským rivalům ze stejné kategorie. Možná je to tím, že se některé automobilky snaží vetřít do přízně zásadná skupině zákazníků tohoto segmentu: ženám.

Sorento ale nepůsobí jako auto pro holky, naopak. Vypadá jako kára pro skutečné chlapy. Přemýšlel jsem, čím to je a zdá se, že už jsem na to kápnul. Výrazně řezaná karoserie s nepřehlédnutelně vykrojenými blatníky je sice jedna věc, ale hlavním znakem chlapáckosti Sorenta jsou jeho kola. Disky mají průměr „pouhých“ šestnáct palců, obouvají ale pořádně macaté pneumatiky 245/70 R16. Viděl jsem Sorento na větších kolech, s pneumatikami o nižším profilu a zatímco na většině aut taková věc vypadá nesrovnatelně lépe, terénní Kia působila podivně. Kouzlo bylo pryč. Aspoň ušetříte za příplatkovou výbavu.

Motor pod kapotou nepatří k technologické špičce, ale právě jeho se bude týkat zmíněný facelift. Nový motor bude podle všeho o 30 koní silnější než ten současný, který má 140 koní. Nechci samozřejmě tvrdit, že potom Sorento bude nějaká raketa, ale vzhledem k tomu, že při běžné jízdě vám už ten současný nafťák nafťák poskytne dost tažné síly, bude zase o důvod ke koupi víc. Zvukový projev motoru je, pravda, trochu hlasitější, než by někteří mohli toužit, ale u velkého teréňáku to není zas takový problém. S novým motorem snad zmizí i neduh, na který si stěžují někteří zákazníci. Dieselový motor se totiž na provozní teplotu zahřívá velmi pomalu, což způsobuje problémy s rychlým vytopením interiéru vozu.

Kia Sorento fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Sorento fotogalerie

Jinak se v autě budete cítit dobře, za předpokladu, že se vyhnete zmíněným imitacím dřeva, které korejcům zkrátka a dobře zatím moc nejdou. Napodobeniny hliníku ale vkus neuráží a na lesklé plasty si zvyknete. Trochu problém mám s volantem, jehož kožený věnec je příliš lesklý a při manévrování klouže, takže ho musíte svírat větší silou, než je obvyklé. Místa za volantem je ve srovnání s jinými korejskými auty dost, totéž platí i o zadních sedačkách.

Obvyklým neduhem levnějších „podnikatelských“ verzí N1 je klec mezi zadními sedadly a zavazadlovým prostorem. Ne že by snad vadila ve výhledu, ale při jízdě většinou rachotí. Jinak se ale hlučnost nevymyká zvyklostem této třídy. Jízdní vlastnosti také nepřínášejí žádné překvapení – rámový podvozek je dostatečně bytelný na jízdu po nezpevněných cestách a velká světlá výška společně s tuhou nápravou a redukčním stupňem vám dovolí vydat se i do nečekaně drsného terénu. Je však třeba počítat s tím, že na silnicích ho v jízdním komfortu překoná většina běžných kombíků.

Faktem ale zůstává, že pokud chcete velké, chlapsky se tvářící a nepříliš nákladné SUV, Sorento je velmi dobrou volbou. V současné době na něj navíc Kia nabízí výhodné akce, díky kterým můžete mít dieselové Sorento už za necelých 630 tisíc při využití firemního leasingu. Na všechny modely ovšem dostanete slevu celých 75 000 Kč.

Honza Koubek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyKia Sorento 2.5 CRDi
0-100 km/h (s)14,6
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec, 2497 cm3
Zdvihový objem (cm3)2497
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)140 koní v 3800 ot./min.
Točivý moment (Nm)343 Nm při 1850 - 2500 Nm
Nejvyšší rychlost (km/h)170
Spotřeba paliva (l/100 km)10,0/6,5/7,8 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Provozní hmotnost (kg)2056
Zavazadlový prostor (l)441
Ceny
Základní cena modeluod 724 980 Kč
3.5.2006 9:47

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist