Tajné projekty: BMW Z10

Vidlicový desetiválec od BMW vyhrál anketu Motor roku. Když už má někdo tak skvělou pohonnou jednotku, není škoda kolem ní nepostavit supersport?

Nic proti modelům M5 a M6, oba bych ve své garáži přivítal s nepředstíraným nadšením. Ale přece jen, 507 koní, to si přímo říká o nějaké nízké, elegantní sportovní auto.

Poslední supersport, který BMW postavilo, byla legendární M1 v roce 1979. Vystačila si s 3,5 litrovým řadovým šestiválcem o výkonu zhruba 280 koní, ale motor se dal závodními technologiemi vyhnat až přes hranici 800 koní.

BMW se pohybuje ve Formuli 1, čímž získává potřebné renomé. Není nijak moc troufalé předpokládat, že nějaký ten exkluzivní sporťák se v blízké době objeví. Vždyt i takový Lexus připravuje LF-A a Honda zase nástupce skvělé NSX. A když se podíváte na striktně pojaté pojmenování nových bavoráků, jméno Z10 se zdá jako velmi pravděpodobné vyústění.

Oceňovaný motor V10 by pro takové auto nebyl problém vyladit alespoň na 550 koní. Jako nejlepší místo uložení se v případě supersportu pochopitelně jeví prostor mezi sedačkami a zadní nápravou, jenže mnozí se shodují v tom, že by BMW mohlo postavit spíš super-GT. V tom případě by zřejmě dostalo přednost klasické rozložení ve stylu Z8, tedy motor vpředu, případně za přední nápravou.

Tomu odpovídá také naše exkluzivní počítačová skica, na které je za zadními sedačkami místo leda tak na skládací střechu, zatímco v dlouhé přídi se snadno utopí i mohutný desetiválec.

Na boku nelze přehlédnou stylizované „Z“, sloužící i jako výstup horkého vzduchu z motorového prostoru, blatníky mají typicky „banglovsky“ zploštělé okraje a černý zadní difuzor napovídá, že tohle auto není jen tak nějaká voňavka.

Těžko říct, jak bude případné nové BMW vypadat ve skutečnosti, ale osobně by mi vůbec nevadilo, kdyby se tomhle návrhu podobalo. A každopádně by byla velká škoda, kdyby mnichovští nechali svůj skvostný motor bít jen v pětce a šestce…

Honza Koubek

24.5.2006 11:04

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist