Tajné projekty: Audi Q5

Přímá konkurence proti překvapivě úspěšnému BMW X3 dostane základy z příští generace A4, pneumatický podvozek a až osmiválcový motor.

Při pohledu na současnou nabídku SUV od různých světových značek je absence jakéhokoli auta tohoto typu od Audi přímo do očí bijící. V situaci, kdy i tak nepravděpodobná značka jako Porsche má už několik let své SUV, je jasné, že Audi v tomto sektoru trochu zaspalo. Od výrobce, který velkou část své reklamy navíc staví na pohonu všech kol, je to dvojnásobně překvapující. Audi si původně myslelo, že na podchycení celého širokého hnutí SUV bude stačit model A6 allroad, ale zástupy konkurenčních aut od Chevroletu až po Hyundai ukázaly, že kombík na chůdách nemůže i přes svou popularitu stačit na pokrytí všech požadavků.

Proto se začátkem příštího roku začne prodávat současná velká novinka od Audi, model Q7, zamířený především na severoamerický trh. Zároveň má však dnes Audi rozpracovanou další menší modelovou řadu, ktera si bere ponaučení z překvapivého úspěchu BMW X3, jehož současná popularita překvapila i samotné BMW.

Název Q5 je stejně jako v případě Q7 odvozený od systému pohonu všech kol quattro a v tomto případě pětimístného zasedacího pořádku. Základy podvozku a karosérie převezme od příští generace Audi A4, ale ve stylu Q7 i současného A6 allroad dostane navíc příplatkový pneumatický podvozek.

Základním motorem by měl být atmosférický čtyřválec 2,0 FSI, který má dnes výkon 150 koní a který by mohl pro použití v Q5 o něco posílit. Nejpopulárnějšími modely se v Evropě stanou dva turbodiesely, 2,0 TDI a 3,0 TDI, které v nabídce doplní dva vysokovýkonné benzínové motory, šestiválec 3,2 FSI (případně 3,6 FSI) a osmiválec 4,2 l v provedení S-line. Cena základní verze se bude v Evropě pohybovat kolem 30 tisíc eur. Systém quattro bude mít rozdělení síly mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, stejně jako u Q7 či nové RS4.

Audi Q5 se má v prodeji objevit na přelomu roku 2007/´08, první pohled na koncept nás ale čeká už v průběhu příštího roku na jednom z velkých světových autosalonů.  V průběhu příštích tří let mu ale přibude tvrdá konkurence v podobě příští generace Land Roveru Freelander, zmenšeného Mercedesu ML a budoucího nástupce X3.

Marek Nastoupil

26.10.2005 2:31

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist