Suzuki Ignis (od 2003)

Model Ignis patří do třídy malých vozů, ale vzhledem připomíná zmenšené SUV. Nabízí se s pohonem předních, nebo všech kol. V autobazarech ale není častým návštěvníkem.

Japonská automobilka Suzuki uvedla pětidveřový model Ignis druhé generace v roce 2003. První řada se v ČR nenabízela. Od počátku byl automobil k dispozici s pohonem dvou i všech čtyř kol.

Identickým dvojčetem je Subaru Justy. Vývoj automobilu je však dílem Suzuki. Výrobce vyřešil pohon 4×4 užitím viskózní spojky. K připojení zadní nápravy tedy dochází až při prokluzu předních kol. Častěji se ale setkáte s vozy, které mají poháněnou pouze přední nápravu.

V prodeji se v České republice automobil udržel do roku 2008. Poté byl stažen z nabídky pro ČR. Bariérovým testem Euro NCAP vůz nikdy neprošel. Neabsolvovalo jej ani konstrukčně shodné Subaru Justy.

Za volantem

Palubní desku Suzuki Ignis tvoří tvrdé plasty s nevalnou povrchovou úpravou. Dílenské zpracování je spíše podprůměrné. Prostornost nám ale přijde celkem dobrá.

Tedy alespoň pokud nebudete cestovat v pěti. Cestující vzadu totiž mají dostatek místa v oblasti kolen. Tři pasažéři vedle sebe by se ale už hodně tísnili.

Zavazadelník vozu nabídne objem 235 litrů, což opravdu není moc. Důvodem je mělké dno. Pod ním je utvořen prostor pro uložení pohonu zadní nápravy.

Ten nepracuje zrovna ideálně. Zadní kola se totiž připojují se značnou prodlevou. Tím však výčet záporů končí.

Vzhledem k vyšší stavbě karoserie to tak nevypadá, ale jízdní vlastnosti Ignisu jsou dobré. Automobil se chová jistě, je z něj výborný výhled a díky větší světlé výšce mu nevadí vyjeté koleje nebo rozbitá lesní cesta.

Do vozu se montovaly tři zážehové šestnáctiventilové motory a jedna vznětová pohonná jednotka. Dostatek výkonu nabídne už základní agregát o objemu 1,3 litru. Nevíc potěší i ekonomickým provozem. Opravdu svižně se dá jezdit za sedm litrů.

Vzhledem k tomu bude asi většina motoristů považovat silnější patnáctistovky za zbytečný luxus. Totéž platí pro nedostatkovou motorizaci 1.3 DDi. Tento turbodiesel pochází z dílen Fiatu.

Časté závady

Nezřídka se vyskytují problémy s viskózní spojkou pohonu všech kol. Výjimkou nejsou vůle v čepech přední nápravy. Objevuje se i koroze. Většinou ale na místech, kde byl předtím poškozen lak neopatrnou jízdou mimo zpevněné komunikace. Jde o poměrně častý jev.

Nepříjemné mohou být problémy s posilovačem řízení. Někdy se můžete setkat s vrzáním v palubní desce nebo pískáním brzd.

Motorizace

Zážehové motory: 1.3 VVT/69 kW, 1.5 VVT/73 a 80 kW.
Vznětové motory: 1.3 DDi/51 kW.

KLADY
dobré jízdní vlastnosti
spolehlivost
výkonné motory
možnost pohonu všech kol

ZÁPORY
velká prodleva připojení pohonu 4×4
slabší odhlučnění interiéru
laciné plasty uvnitř vozu
nižší kvalita dílenského zpracování

Milan Jirouš

13.1.2010 5:38| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist