Superluxusní kupé od Mercedesu je na cestě

Už dlouhých padesát let vyrábí automobilka s trojcípou hvězdou svá luxusní kupé. Připravovaný Mercedes-Benz CL nabízí všechno, co od něj zákazníci mohou čekat.

V novém CL se objeví i technologie, představené teprve nedávno v největším Mercedesu třídy S, například bezpečnostní systém Pre-Safe s automatickými brzdami, aktivní podvozek ABC, ale třeba také inteligentní systém osvětlení – a to všechno už v základní výbavě. Za příplatek pak můžete mít infračervené noční vidění, parkovací systém, který změří potřebné místo a pomůže vám s parkovacím manévrem, měnič DVD a spoustu dalších hraček.

V porovnání s předchozím modelem CL mírně narostlo ve všech rozměrech. V nabídce pohonných jednotek najdete osmiválec a dvanáctiválec a není nejmenších pochyb, že se brzo objeví i vyladěná verze AMG. Verze CL500 s novým osmiválcem nabídne výkon 388 koní a točivý moment 530 Nm již od 2800 otáček, oproti stávajícímu motoru V8 je to tedy nárůst o 26% ve výkonu a o 15% v točivém momentu. Luxusní kupé dokáže vystřelit na stovku za 5,4 sekudny, což je v porovnání s minulým modelem téměř o sekundu méně.

Dvanáctiválcový CL600 má díky novému ladění výkon 517 koní a gargantuovský točivý moment 830 Nm přichází v pouhých 1900 otáčkách. Stovkou v tomhle autě pojedete za 4,6 sekundy a spotřeba přitom ve srovnání s minulým CL600 klesla o 0,4 l/100 km. Oba motory se dodávají s automatickou převodovkou, jejiž volič najdete pod volantem.

Z již zmiňovaných technologických divů stojí za zmínku nový systém inteligentního osvětlení, montovaný do CL v rámci standardní výbavy. Pracuje s bi-xenonovými světlomety a nabízí pět osvětlovacích režimů, které se přizpůsobují stylu jízdy a povětrnostním podmínkám. Zatímco při běžné jízdě po okresce se systém soustředí na co nejlepší osvětlení pruhu, ve kterém vůz jede, v dálničním režimu vyprodukují světlomety rovnoměrný kužel světla, osvětlující celou vozovku a dosahující o 50 metrů dál. Dálniční režim se zapíná automaticky při překročení rychlosti 90 km/h, což vyvolává otázku, jestli nevzniknou problémy s oslňováním protijedoucích řidičů na dlouhých rovných okreskách např. v Německu, kde je povolena rychlost 100 km/h. Nové jsou také mlhovky a samozřejmostí je systém přisvětlování zatáček.

Jak se dalo čekat, interiér nejlépe vybavených verzí je cvičením v opulentním luxusu. Automobilka tvrdí, že zážitek ve voze by měl být podobný exkluzivnímu klubu: prostě se usaďte a užívejte si. K dispozici je množství barevných kombinací z pravé kůže, vykládání z luxusního dřeva a čalounění stropu Alcantarou. Prahy dveří mají chromované chrániče a dokonce i koberečky jsou obšité kůží. Už v základu najdete vytápěné a ventilované sedačky s nafukovacími výplněmi, které si můžete přizpůsobit přesně na míru vašemu tělu a navíc obsahují masážní funkci. Kromě navigace zaujme i zábavní jednotka vybavená systémem Logic7 Surround, všechno ovládané promyšleným a jednoduchým ovladačem Comand. V základní výbavě je i čtyřzónová klimatizace. Příznivci cestování ve velkém stylu se podle všeho mají na co těšit.

Honza Koubek

27.6.2006 10:16

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist