Superdiesely od Mercedesu

BMW sice má první opravdu sportovní naftový motor, ale Mercedes ho chce už brzy trumfnout. SLK bude mít dokonce tři turbodmychadla.

Zdá se, že BMW a Audi se se svými převratnými modely 535d a A8 4,2 TDI (ještě není v prodeji) nebudou radovat dlouho z titulů nejrychlejších dieselových aut na silnici, alespoň ne tak dlouho, jak by si jejich tvůrci přáli. Po mnoha letech nižších výkonů u naftových motorů se totiž Mercedes zmobilizoval k velké akci a v příštím roce chce na trh vypustit novou generaci silných turbodieselů.

Neméně pozoruhodné je na kroku Mercedesu to, že se tak nestane prostřednictvím modelů, které se k tomu přímo nabízejí, například v rámci kupátek CLK či CL, ale rovnou v podobě kabrioletů SLK a SL, ve kterých by zákazníci naftové motory čekali ze všeho nejméně.

Hrubá síla nových motorů ale hlasy pesimistů jistě umlčí, i když velkému rozsahu otáček klasických sportovních benzínových motorů se turbodiesely nikdy nevyrovnají. O to více se ale budou snažit dohnat svůj hendikep veledlouhými převody, které si budou moci dovolit díky nebývalým hodnotám točivého momentu.

Velký roadster SL400 CDI bude vybaven modifikovanou verzí stávajícího vidlicového osmiválce, který slouží v limuzínách a offroadech Mercedesu už několik let. Za to SLK 320 CDI dostane zcela nový vidlicový šestiválec, v tomto případě navíc vybavený rovnou třemi turbodmychadly, dvěma menšími po stranách a jedním velkým uprostřed.

SL400 CDI slibuje výkon 315 koní a točivý moment 732 Nm, zatímco SLK320 CDI bude nabízet 286 koní a 632 Nm.

V případě SL400 to znamená zrychlení z nuly na sto za 5,8 sekundy, o 0,3 s rychleji než u benzínového SL500.

SLK320 je na tom vzhledem k nižší hmotnosti ještě lépe a na stovku zrychluje za výjimečných 5,3 sekundy, což je jen o 0,4 s pomaleji než v případě SLK55 AMG.

Trumfem v rukávu je v obou případech samozřejmě spotřeba, která je i přes vysoké výkony nižší než u verzí s nejmenšími benzínovými motory. Oba modely mají shodnou spotřebu, která vychází v průměru na nízkých 7,5 litru na sto kilometrů.

Při rychlé jízdě bude určitě dvojnásobná, ale udávaná optimistická hodnota přesto ukazuje, v čem bude spočívat jeden z největších půvabů těchto nekonformních roadsterů.

Schopnost protáčet díky přemíře točivého momentu i na trojku kola jim ale také nikdo nebude mít za zlé.

redakce autoweb.cz

15.6.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist