Subaru Impreza WRX potvrzeno!

Až dosud bylo jasné jen že bude nejostřejí STi - o středně ostrém modelu se pouze spekulovalo.

Teď máme ale jasno: WRX bude. V Anglii se ho dočkají asi v listopadu, zbytek Evropy, který jezdí po druhé straně silnice, si možná počká déle. Špičková verze WRX STi bude následovat na jaře 2008.

Impreza WRX bude mít pod kapotou nově vyladěný čtyřválcový boxer o objemu 2,5 litru, který známe už z předešlé verze. Výkon i točivý moment zůstaly stejné – 230 koní a 320 Nm – ale jsou k dispozici v nižších otáčkách, 5200 místo 5600 ot./min, respektive 2800 místo 3600 ot./min. Výsledkem je zkrácení sprintu na 100 km/h 5,9 na 5,4 sekundy, ale také mírné zvýšení udávané spotřeby. Místo původních 10,3 teď činí 10,4 l/100 km.

Ve voze zůstala pětistupňová převodovka i středový viskózní diferenciál. Zadní viskózní samosvorný diferenciál ovšem nahradil lehčí mechanický. Delší rozvor by měl znamenat stabilnější jízdu ve vyšších rychlostech a větší vnitřní prostor, Subaru slibuje i kultivovanější projev, protože chce zaútočit na zavedené rivaly – Golf, Civic, nebo Mazdu 3.

Na opačném konci modelové řady najdete patnáctistovku o výkonu 110 koní – o jejím předchůdci jsme už psali. Kromě toho budou v nabídce také dvoulitry. Na nový design jsme si ještě tak docela nezvykli, stejně jako na fakt, že Impreza už není sedan, ale hatchback. To ale neznamená, že nejsme velmi zvědaví, jak pojede.

Honza Koubek

25.8.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist