SsangYong Kyron jde do prodeje

České zastoupení korejské automobilky uvedlo na trh nové SUV střední třídy.

Nakolik je označení SUV realistické, to asi zjistíme až při případných testovacích jízdách, ale tuhý rám, přiřaditelný pohon všech kol a redukční stupeň na převodovce naznačují, že by Kyron možná mohl být o trochu blíže k off-roadu a v terénu by se vůbec nemusel ztratit.

Ani rozměrově mezi menší SUV nezapadá, je dokonce delší než mohutná KIA Sorento, ale zároveň je o plných 70 kg lehčí. Na našem trhu bude Kyron k dostání pouze v dieselové variantě, zpočátku jen s úplně novým dvoulitrovým turbodieselem 200 XDi, který firma vyvinula pod záštitou společnosti Mercedes-Benz. Moderní jednotka používá vyspělé vstřikování common-rail třetí generace, má výkon 141 koní při 4000 otáčkách, 310 Nm od 1800 otáček a v Kyronu by měl dosahovat celkem příznivé kombinované spotřeby okolo osmi litrů.

V základní a prostřední verzi výbavy bude motor spolupracovat s manuální převodovkou, v nejluxusnějším provedení bude pětistupňový automat opět od Mercedesu, který se montoval do modelů E, CLK a SLK. Výbava je poměrně bohatá už v základním provedení, najdete v ní automatickou klimatizaci, vyhřívaná zrcátka, kompletní armádu elektronických pomocníků všetně asistenta na sjíždění prudkých svahů a systému ochrany proti převrácení vozu, čtveřici airbagů, elektrické ovládání oken a zrcátek, dálkové centrální zamykání a další užitečné věci.

Design musí každý posoudit sám. Podle automobilky je vzhled inspirován středověkými motivy (maska má připomínat přilbu rytíře, inspirace pro zadní světla je snad jasná každému), bohužel se nevyhnul některým typicky asijským výstřelkům, například chromovým „krytkám“ na zpětných zrcátkách. Interiér ale vypadá překvapivě pohledně, s jednoduchými, ostře řezanými tvary a na korejské poměry kvalitně vyhlížejícími plasty.

Na vůz, který SsangYong vyvíjel od roku 2002, pohlížejí prodejci značky s nadějí, že jim pomůže výrazně zvýšit počet prodaných kusů. Automobilka by chtěla tento rok v Evropě prodat 35 tisíc Kyronů, plán pro ČR hovoří o poměrně optimistických 130 kusech.

Cena vozu začíná na necelých 750 tisících Kč, nejdražší verzi s parkovacím asistentem, automatickou převodovkou, koženým interiérem a dalšími vymoženostmi pořídíte za 908 980 Kč. Připravuje se ovšem verze N1, která bude začínat na 651 244 Kč a za plně vybavenou verzi dáte necelých 790 tisíc. V souvislosti s „užitkovou“ variantou je určitě zajímavý fakt, že Kyron má jeden z největších zavazadlových prostorů ve své kategorii. V základním rozložení má 625 litrů, se sklopenými sedačkami pak dokonce 2322 litrů.

Později se ještě objeví větší turbodiesel o objemu 2,7 litru, který bude k mání i se stálým pohonem všech kol.

Honza Koubek

19.1.2006 2:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist