Spotřeba v zimě

Také se vám zdá, že v zimě na nádrž neujedete tolik kilometrů jako v létě, i když jezdíte pořád stejným stylem?

Někdo to příliš nesleduje, někdo nad tím zase kroutí hlavou. Je to jen subjektivní dojem, nebo je v zimě opravdu spotřeba paliva vyšší než v létě? Vysvětlení má Libor Fleischhans z I.H.R. Techniky: „Subjektivní dojem to není, protože všechny náplně jsou při studených startech tužší, čili motor má větší odpory a čím více studených startů, tím vyšší spotřeba.“

Nárůst spotřeby je možné eliminovat použitím kvalitnějšího paliva. U zážehových motorů tedy například nejezdit na klasickou 95, ale například na benzin s oktanovým číslem 98. „Určitě, tato problematika se netýká jen benzínů, ale i nafty. Čím větší výhřevnost paliva, tím větší odevzdané teplo, a tím méně paliva budeme potřebovat na získání dané energie,“ říká Libor Fleischhans.

Co ale může spotřebu postupně zvyšovat, a to nejen v zimě, jsou nejrůznější čidla na motoru. Typickým příkladem zloděje výkonu a tedy i příčinou vyšší spotřeby je čidlo množství nasávaného vzduchu. O kolik dokáže okrást, je až neuvěřitelné. „Snímač množství nasávaného vzduchu stárne velice pomalu, takže majitel nepozná, že přichází o výkon, aniž by musel. Množství vstřikované směsi je stále menší a motor může mít třeba o 20 až 25 koní nižší výkon,“ uzavírá Libor Fleischhans.

Petr Horák

7.12.2005 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist