Soupeři by mohli okopírovat křidélka BMW

Ferrari: "Určitě se na ten koncept podíváme."

Konkurenční týmy přiznaly, že pokud by se koncept dvou svislých křidélek nad přední nápravou osvědčil ina jejich vozech, mohly by jej od BMW okopírovat. Odvážné řešení, jak zefektivnit obtékání vzduchu kolem zadního křídla, si německo-švýcarská stáj připravila na Grand Prix Francie.  Ač se ze strany soupeřů nejprve objevily určité rozpaky, poté, co tomuto prvku dala FIA zelenou, prohlásili i ostatní, že si křidélka podrobně prozkoumají. „Nejsem si úplně jist, jak fungují, ale jsem si jistý, že určitě budou nějaké kontroverze, protože v minulosti už podobné věci proběhly a FIA žádala jejich odstranění kvůli rozhledu jezdců,“ uvedl Ross Brawn. „Pokud je ale FIA spokojená, tak se na tento koncept určitě podíváme. Jako většina týmů si vyvíjíme svoje díly samy, ale také pozorujeme, co používají ostatní.“ Sam Michael z Williamsu přiznal, že by jeho tým mohl tento systém zajímat. „Je to jako každý nový díl. Nezkoušeli jsme to v aerodynamickém tunelu, ale podíváme se na to.“ V případě, že by se křídla osvědčila, neodradil by jej ani estetický aspekt. „Vypadá to příšerně. Ale na voze je hodně částí, které nevypadají dobře.“ A Michael ví, o čem mluví. Byl to právě jeho tým, který v roce 2004 nasadil svůj vůz s nosem žraloka kladivouna. Tehdy vedení týmu prohlašovalo, že si jej i přes jeho vzhled oblíbí, pokud bude koncept fungovat a projeví se na rychlosti.  Ani jedno se však nestalo a ještě před koncem sezóny se tým z Growe vrátil k tradičnímu řešení přední části vozu.

Martin Ševčík

21.7.2006 7:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist