autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Šok: TVR prodáno do ruských rukou!
Šok: TVR prodáno do ruských rukou!
V oficiální zprávě, která se omezila na pět vět, TVR potvrzuje, že bylo sto procent akcií blackpoolské firmy prodáno do rukou muže jménem Nikolai Smolenski. Tisková informace dále uvádí strohé informace o plánech do budoucnosti. Prodej aut bude nadále pokračovat, přičemž se chystají velké investice do nových technologií a výrobních metod. Značka TVR by se měla stát celosvětovým hráčem. Velká restrukturalizace se neplánuje a noví manažeři budou na svá místa dosazeni v pravý čas. Dřívější majitel Peter Wheeler zůstane ve vedení TVR ve funkci senior consultant. Za vstup do první ligy nezávislých výrobců zaplatil Smolenski relativně směšnou částku – 15 milionů liber, v přepočtu kolem 740 milionů korun.
Kdo je Nikolai Smolenski? Čtyřiadvacetiletý mladík, který byl do loňského roku ředitelem ruské banky OVK. Pak prodal svůj podíl a tuto funkci ukončil. Rychlá kariéra? Mnohé možná napoví fakt, že jeho otec Alexander Smolenski patří mezi nejbohatší ruské podnikatele.
Jsme zvědaví, co se bude dít dál. Když pomineme spekulace o investorovi, čistotě jeho peněz a ztrátu „britskosti“ TVR, celosvětový rozmach těchto vysokovýkonných sportovních vozů by při zachování současné podoby nemusel dopadnout špatně. TVR s levostranným řízením za současné ceny a s jistotou dostatečného servisního zázemí by se mohlo stát nepříjemným konkurentem dvojnásobně dražších sportovních značek, kterým konkurovalo v británii. Bavíme se o Ferrari, Porsche a spol…
Značka TVR byla vždy svým způsobem exot. Její auta nejnovější éry vypadala spíš jako umělecká díla, než jako oběti aerodynamického tunelu. Měla vlastní motory i převodovky (obojí skvělé) a na rozdíl od jiných britských malosériových firem nepoužívala součástky z masově vyráběných automobilů spotřebních značek. Místo toho si vyrobila své, převážně hliníkové. Držela se jednoduchého a mimořádně účinného receptu. Byla co nejméně komplikovaná, díky absenci elektronických pomocníků včetně ABS lehká a současně nenáročná nenákladná, i když v případě nejvýkonnějších verzí občas poruchová. A hlavně – byla to čistě britská značka, do které nezasahoval nikdo jiný.
A ještě jedna myšlenka na závěr – když jsme z toho tak rozpačití u nás doma, jak se asi musí cítit Britové?
redakce autoweb.cz