autoweb.cz > Smart > Smart nemá spokojené zákazníky
Smart nemá spokojené zákazníky
V nejnovějším kole průzkumu německého autoklubu ADAC, který zjišťuje spokojenost zákazníků se značkami, skončil jako poslední Smart. Zajímavé je, že majitelé si nestěžují na auto jako takové. Vadí jim způsob, jakým s nimi jedná personál u dealerů.
Když byla značka s velkou slávou uvedena na trh, prodávaly se smarty (alespoň v Něměcku) ve Smart Centrech. A jejich zaměstnanci často nebyli zrovna automobilovými fanatiky. Centra postupem času zmizela, prodej a servis smartů v Německu převzal Mercedes. S tím ale přišla jiná komplikace: zákazníci Smartu se teď ocitají ve společnosti majitelů aut jako třída S nebo roadster SL a mnozí z nich si připadají poněkud nemístně.
Samozřejmě může jít jen o pocit „chudého příbuzného,“ ale možná v německých dealerstvích Mercedesu opravdu něco skřípe. Také majitelé vozů s trojcípou hvězdou na kapotě jsou totiž spokojenější se samotnými auty než s jejich servisem.
Přesně opačně je tomu v případě Jaguaru. Ačkoliv vozy této slavné značky mívají větší než malé množství drobných závad, američtí respondenti uznávané ankety J.D.Power jsou se svými jaguary spokojení. Dlužno dodat, že k velkému údivu konkurence.
Vysvětlení je přitom prosté. Majitelé Jaguarů v Americe mají pocit, že dealeři berou jejich potřeby vážně. Podobně i úspěch Lexusu v zámoří úzce souvisí s vysokou úrovní předprodejní i poprodejní péče. Místo skleněných paláců značka raději budovala vztahy se zákazníky.
V dnešní době zkrátka platí víc než kdykoliv jindy, že o přízni zákazníků se rozhoduje u prodejce, nikoliv v továrně. Lexus a Jaguar už to vědí. Mercedes a Smart se to budou muset teprve naučit.
autoweb.cz