Škodovky se budou montovat i v Rusku

Až 115.000 automobilů by mělo po dokončení opouštět každý rok bránu první ruské továrny koncernu Volkswagen. Základní kámen závodu dnes u obce Grabcevo v Kalužské oblasti položili představitelé koncernu se zástupci ruských úřadů.

Prvním hotovým autem by měla být právě Škoda Octavia. Vozy se budou v továrně od podzimu 2007 nejprve montovat z dovezených dílů. V roce 2009 by měla být postavena svařovna, lakovna a začít by měla i výroba nového automobilu vyvinutého přímo pro ruský trh.

Celková investice Volkswagenu dosáhne 400 milionů eur (asi 11 miliard Kč), což je pro zahraničního výrobce automobilů rekordní částka. Rozhovory o vstupu koncernu do Ruska trvaly několik let. Položení základního kamene se dnes v průmyslové zóně nedaleko místního letiště zúčastnili za stranu investora předseda představenstva koncernu Volkswagen Bernd Pischetsrieder i předseda představenstva Škoda Auto Detlef Wittig. Ruskou stranu zastupoval ministr hospodářského rozvoje German Gref a guvernér kalužské oblasti Anatolij Artamonov.

Škoda Octavia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia II 2 fotogalerie

Pro oblast továrna znamená především nová pracovní místa, kterých by mělo údajně být 3000 až 3500. Kalugu si lidé z Volkswagenu vybrali mimo jiné pro její kvalifikovanou pracovní sílu, ale i daňové úlevy slíbené místní administrativou. Volkswagen nyní vyjednává s ruskými dodavateli; v plánu je, aby mezi 60 a 70 procenty dílů pocházelo z Ruska.

Škoda si od nové továrny slibuje především zvýšení prodeje svých vozů v Rusku, ale také jejich zlevnění, možná až o 15 procent. Ruská administrativa totiž slíbila uvalit na dovážené díly pouze tříprocentní clo. Při dovozu celého vozu je přitom clo 25 procent. V továrně mají kromě octavií vznikat i Škoda Fabia a Superb, nové „speciálně ruské“ auto, ale také několik typů značky Volkswagen: Polo, Passat a Touareg.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Zástupci koncernu Volkswagen zmiňují, že by rádi ovládli pět procent ruského trhu s automobily. Svá auta už přímo v Rusku kompletují či vyrábějí také například francouzský Renault či americký Ford, diskuse se vedou i o dalších světových automobilkách.

autoweb.cz, ČTK

30.10.2006 8:31

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist