Škoda Superb 3.6 FSI V6

12 fotografiíŠkoda Superb

Řidiči limuzín a boháči vozící se na zadních sedačkách se u nás zase tak moc často nevidí. Alespoň zatím. Proč ale škodovka udělala auto, které nabízí na zadních místech více prostoru, než BMW řady 7?

Diskuze

37 komentářů

    Fuzzy_Stone

    Já se s tím designem smířit prostě nemůžu, ta disproporce mě bije do očí a vědět že ta nudle patří mě, to bych nezvládl

    Johny.Rico

    …poprvé jste na českém serveru, kde se testují auta ukázali, jak funguje parkovací asistent. Za to dík, ještě jsem to neviděl a musím říct, že mě to rozesmálo 🙂 Fakt jak z filmu Já, robot 🙂

    Jinak škoda, že tam nebyl zvuk motoru slyšet více. Na interier jste se díval špatně, protože nebyl vyložen kůží (béžovou) a spoustou těch imitací, které vypadají skutečně. A všimli jste si sedaček? Jsou z A6, jen tak pro zajímavost. Takže to auto nebude zas "takové nic moc", jak si asi vcelku myslíte. Jako přímého soupeřep ro Superb bych viděl jáá, podotýkám já, Hondu Accord a Audi A4.

    traktorista

    a to se jako pan Trojna ma posadit z bezoveho interieru, imitace dreva a sedacek z auty á6? Kdyz mu proste prisel strohy, tak to napsal

    Johny.Rico

    No dobře, však nic nenamítám. Tebe přijde nestrohý interier jako jaký?? Protože jednou nadává na přeplácanost, pak na strohost, tož kde jsme? Ale je fakt, a to uznávám, že se mu asi nic nelíbí. Takoví taky jsou. Nic proti Mr. Trojna, ale když nelíbí, tak nelíbí Mě se taky nelíbí Dacia Duster;-)

    Slepý io

    Interiér SII je nudný, bez nápadu a originality. Nejvíce mi na něm ale vadí ta kýčovost (chromová vanička na volantu, kolem ovládání klimatizace a vrchol jest chromový nápis "Sound system" na reproduktorech, to je fakt k smíchu).

    Johny.Rico

    Se Sound systemem souhlasím na 100% !!!

    traktorista

    Je to rozhodne velmi individualni zalezitost a kazdy vyznava neco jine, ale ze je to vse stroze prisne geometricky rozvrzene bez jakychkoli vystrelku tak na tom se snad shodneme. Zadna vlnka a krivka, naznak designoveho propojeni bud s vnejskem nebo s interierem jako celkem

    Yaroukh

    Audi A4 konkurentem pro Superba?

    Johny.Rico

    Jednoznačně. Myslíš, že ne?

    Zack

    Malá chyba se vloudila: DSG s 3,6 má pouze 6 rychlostí… Nebo se něco změnilo?

    Johny.Rico

    No taky jsem si říkal, že by už to mělo 7… to by ale pak bylo skvělé!

    Zack

    To určitě jo, ale ono i to DSG se šesti stupni je parádní.. 7°mají tuším u motorů s točivým momentem 250 Nm..:)

    Roman Trojna

    Ano, máte samozřejmě pravdu, moje chyba. Sedmistupňové DSG je u slabších motorizací.

    K interiérům – mě osobně sedí provedení Fordů, Subaru, BMW, samozřejmě Porsche, ale zajímavě vypadající mi připadají třeba i poslední Renaulty, Hondy, Infiniti.

    Morák

    SuperB je super auto ! Určite by som si radšej kúpil toto, ako otrasné BMW z ktorého sú všetci namäkko. Interiér u BMW sa mi nepáči, a podla mňa zďaleka nemá na SuperB. Je to veľmi pekné a rýchle auto.

    wDDr

    Otřesné BMW?? Boha jeho Vy jste humorista…

    sti

    jj, superb je v prekladu super:) ale ne, superb me osobne prekvapil, ze to je opravdu velmi prijemny auto i pro cloveka, co rad ridi. Ale hlaska, ze BMW je otrasne asi znamena jedine, ze na ne nemate. skoda, zkuste ho, mozna zmenite nazor.

    Michal

    Já na BMW taky nemám, ale nikdy bych nad něj Superb nestavěl.

    Morák

    Nejde o to že či mám na BMW, pretože nemám ani na SuperB 1.generácie(mám 17 rokov). Nehovorím že BMW sú zlé autá, ale výzorovo sa mi viač páči SuperB…

    Jenyk

    Tuhle verzi jsem zkoušel a moc nadšený nebyl. Nevýhody: s tímhle motorem těžký čumák, auto nechce zatáčet (1,8 TSI se chová lépe). Subjektivně malý výkon, na skoro čtyřlitr slabota. Úzké, do pravé nohy mne tlačila středová konzole. Tvrdé, zřejmě snaha škodovky o přijatelné chování poměrně úzkého auta v zatáčkách.

    Michal

    Hlavně, když budete chtít využívat dynamiku motoru, řekne si podle mně i o 20, a to už je moc. 1.8 by byla jasnou volbou, ale v estate verzi.

    NorgE

    Asi dost zalezi na tom, co to znamena vyuzivat dynamiku motoru. V beznem provozu se i pri hodne svizne jizde bude s timhle autem zcela jiste dat jezdit mezi 10-13 litry. Vim o cem mluvim, mam benzinovy trilitr v Subaru Tribeca a prumerna spotreba je v pohode kolem 12 litru N95 (staly 4×4, automat, 1910 kg), mesto 13-17, okresky 9,5 – 10,5, dalnice 145 km GPS 12-13 litru. Jezdim svizne, ale je jasne, ze na okruh tohle auto neberu. Ovsem to asi nenapadne ani nikoho se Superbem, ze? Obecne bych rekl, ze myty o uzranosti velkoobjemovych benzinu jsou strasne prehnane, pomineme-li opravdu velka SUV. Ano, clovek sice da vice za benzin ve srovnani treba s 2,0 TDI, ale ten rozdil se rychle srovnava, jakmile musite zacit v servisu resit obvykle problemy dieselu. Osobne fakt nemam rad, kdyz mi auto stoji v servisu. O kulture chodu a dalsich "drobnostech" ani nemluve. No ale kazdy si muze nastesti vybrat.

    NorgE

    A jeste drobnost k te 1,8T. Pojede urcite docela pekne, ale pokud ten motor budete zdimat, tak bych se nedivil, kdyby pri srovnatelnem tempu sezral v podstate totez nebo i vice nez ten 3,6. Kdyz s 1,8 pojedete na max., bude mit 3,6 jeste porad slusnou vykonovou rezervu. Doporucuju dil TopGear, kde srovnavaji spotrebu M3 a Priuse pri stejnem tempu na okruhu. Rozumnej clovek to ale na normalni silnici stejne zkouset nebude a pri bezne svizne jizde nebude rozdil vetsi nez 2-3 litry na 100 km. Osobne si myslim, ze to pri najezdu nejakych 20 000 km rocne nehraje prakticky zadnou roli. Vzhledem k cene auta a k tomu, jak rychle ztraci na hodnote, to jsou jenom drobne.

    Michal

    Nemyslím nějaké "závodění" na veřejných komunikacích, ale cca. do 150 km/h na dálnici a 50 km/h město. A možná jste mně špatně pochopil, já diesely rád nemám, (už jen z toho důvodu, že benzin mi voní, zatímco diesel mi páchne), navíc jak jste zmínil, "chrochtání" motorů TDI, protože bohužel ještě dnes se prodávají PD, horší odezva na plyn atd.

    Co moc nechápu, že si u nás lidé kupují do měst dieselové hatchbacky. To i já se svými bídnými matematickými znalostmi si dovedu spočítat, že do města se diesel nevyplatí, ba co víc, městský styl jízdy dieselům spíše škodí (časté startování, vytáčení, chod za studena) atd. Diesel se do města prostě nevyplatí (pokud nejste taxikář, nebo firemní řidič) a tyto lidi považuji za "oběti" reklamy a řečí o spotřebě. Co by mně asi štvalo nejvíc, jsou náklady na servis, které jsou u dieselu prostě vyšší než u benzinu.

    Samozřejmě že záleží i na stylu jízdy, ale pochybuji, že ve městě by se Superb 3.6 dostal na 10 l, zatímco 1.8 by si podle toho co jsem slyšel měla ve městě brát 7 – 8 l, což je podle mně více než přijatelné.

    evo

    No 1.8T jsem sice ve meste neridil, ale obavam se, ze i ta si vezme klidne daleko pres deset. Ono stejne je hodne zavadejici ten termin spotreba "ve meste". pro jednoho to je prostani jizni spojky v 8 rano a pak zpet v 7 vecer, coz bude znamenat prumer u 15litru, pro druheho to je prejezd z nejaky okrajovy casti prahy na jiny kraj, kde pojede za polovinu.

    NorgE

    V zasade se zcela shodneme. 3,6 v hustem mestskem provozu opravdu nebude zrat 10 l, souhlasim. Superb obecne neni moc auto do mesta. Kolik pri stejne zatezi bude zrat 1,8 4×4 neumim presneji odhadnout, tezke auto s timhle motorem a ctyrkolkou jsem neridil, mel jsem kdysi Octavii 1,8T bez 4×4 a ta mela max. tusim kolem 1400 kg. Ale pokud si vzpominam, ani s ni nebylo lehke se dostavat pri kratkych trasach ve meste pod 10 l, i kdyz prumerne pri mem jizdnim stylu zrala nejakych 8-9 litru. Ale vlastne prece jen aspon neco: nejakou dobu jsem jezdil se Seatem Alhambrou 1,8T bez 4×4, manual a ten zral ve meste 11-16 l, prumerne pak kolem 10 l/100 km. Asi uz chapete, proc mi prumerna spotreba meho Subaru Tribeca 3,0, ktera je kolem 12 l, nijak nelame srdce.

    sti

    no tak ono 17 ve meste pro leckoho je dost:)

    NorgE

    Jo, muze byt. Ale v tehle kategorii neznam benzinove auto, ktere by bylo extra uspornejsi a ani trilitrove naftaky nemaji ve vetsich SUV kdovijak nizkou spotrebu, alespon ne ty, ktere jsem zkousel (X5 biturbo, to hnusne otekle Q7, Touareg…). Ovsem kdyz clovek potrebuje velke sedmimistne auto s pohonem vsech kol a vyssi svetlou vyskou, tak pravda na vyber pred ctyrmi lety moc nebylo, dnes uz je to sice lepsi, ale zadna zaplava aut to napr. oproti USA taky neni.

    sti

    Pravda. velka SUV i s diesely zerou. ostatne aerodynamika krabice od bot proste neni idealni. X5 biturbo diesel byl problem se na dalnici dostat na rovnych 10l.

    NorgE

    Mam uplne stejnou zkusenost. S aerodynamikou dela svoje nejspis i ta svetla vyska. Ale ta ma zase sve vyhody nejen ve snehu v zime a na polnacce, ale kupodivu i ve mestech s casto debilne vysokymi obrubniky. Je jasne, ze SUV je jeden velkej kompromis, ale ja na denni jezdeni ultimativni auto nepotrebuju, takze mi to nevadi. Vsechno ostatni plni ta nejlepsi SUV velmi dobre. A koneckoncu kdyz clovek zvoli treba zrovna tu Acuru MDX nebo X5, tak i ty jizdni vlastnosti se diky adaptivnim tlumicum a dalsim vychytavkam hodne blizi velmi slusnemu sedanu.

    Johny.Rico

    Ta spotřeba je velmi zajímavá… jak to děláš???

    NorgE

    Jestli je dotaz na me (to vlakno je trochu neprehledne), tak musim po pravde rict, ze vlastne ani nevim. Taky jsem myslel, ze to bude spis dlouhodobe kolem 14-15 litru a podeziral jsem ze zacatku palubni pocitac z nemistneho optimismu. A jako ze jsem to nikdy driv neudelal, tak jsem si na dvou dlouhych trasach zkontroloval, jestli ze me nedela vola. No a nedelal, udaj se jednou lisil mirne do plusu, podruhe mirne do minusu, nikdy vice nez 0,4 l (pocitac ukazuje spotrebu v krocich po 0,2 l). Od te doby mu verim. Samozrejme nejezdim brzda-plyn, ale ani se nevlecu za pany s klobouky na hlave a za tema, co jedou 85 po okreskach. Je ale mozne, ze jedna vec dela docela rozdil, a to ze casto (i kdyz ne porad a treba pri poskocich ve meste prakticky vubec) vyuzivam manualniho modu automatu a podrazuju, abych brzdil motorem, coz po tu dobu znamena nulovou spotrebu. Delal jsem to tak i driv s manualem, je to proste lepsi. Clovek ma rozumne otacky pri vyjezdu ze zatacky, vyuzije se trakce staleho pohonu vsech kol, motor reaguje ochotne na plyn atd. atd. Je mozne, ze tohle nejaky rozdil udela, ale nic opravdu zasadniho to asi stejne nebude. Vzdycky me proto docela prekvapilo, kdyz redaktori v testech meli spotreby treba 15 litru, prestoze psali, ze s tim autem nezavodili. Clovek si mozna udela lepsi obrazek, kdyz si precte ruzne testy na velkych serverech v USA a Kanade, kde redaktorum projdou takovych SUV rukama za rok desitky, nektera maji v dlouhodobych testech. Jejich spotreba uz byva prece jen realistictejsi, i kdyz i tam je jasne, ze to kolikrat moc nesetri. Jenze to pak taky vetsinou jasne napisou. Treba nedavno prijemne prekvapila jednoho kanadskeho redaktora Acura MDX 3,7, coz je poradny kus auta. Na bezne kratsi projizdce mel prumer 11,7. Ale jak jsem psal uz jinde, par tisic za benzin rocne plus nebo minus povazuju pri porizovaci cene a ztrate hodnoty vetsich aut za nepodstatnou polozku. Musel bych byt blazen, kdybych si koupil auto za 1-2 miliony a pak se stresoval tim, jestli mi to zere 11 nebo 14 l/100 km. Mnohem zasadnejsi je pro me treba spolehlivost, chci, aby auto slouzilo a ne abych kolem nej musel behat ja.

    Johny.Rico

    Hm, hezky. A nebude ta spotřeba ovlivněna právě tím manuálním modem v tom smyslu, že motor je v otáčkách a ikdyž se do motoru nic nelije, tak počítá otáčky, rychlost a započítává i spotřebu, která je nulová při daných parametrech a tím snižuje průměr…hm?

    evo

    tak to zrejme najizdis prilis rychle do zatacek. zpomal pred ni a pak vyuzij co mas, silnej motor a ctyrkolku. a jestli nekdo rika, ze je 3,6 tezky na predek – snad nezamysli s timhle autem jezdit na okruh?

    Jenyk

    Ne, jen prostě rád projíždí zatáčky plynule a svižně.

    evo

    Coz bych necekal, ze nekdy reknu o skodovce, ale Superb 3,6 tohle z meho pohledu splnoval.

    karlos89

    … tohle video mě fakt překvapilo, konečně nešlo jen a pouze o jízdní vlastnosti auta 😉

    Jinak by mě fakt zajímalo, jak se Škodovce podařilo vytvořit tolik prostoru v podélném směru a zároveň v kufru. To jsou inženýři ostatních automobilek takoví idioti, že nezvládnou to co v Mladé Boleslavi? Nebo jsou v MB takoví géniové? Jako tohle mi fakt hlava nebere. Dokonce to vypadá, že bych si v tomhle autě možná celkem pohodlně sednul i sám za sebe (1,98m) :))

    Jak nemusím Škodovku, tak Superb fakt vypadá jako skvělá, praktická kára. A jak nemám rád kombi, tak Superb v kombíku vypadá ještě mnohem líp 😉 Asi bych se bál, že DSG nebude řadit tak komfortně jako klasický automat, ale jinak to auto nemá chybu.

    Ondra

    No asi to bude tim, co je zmineno i ve videu. Superb je uvnitr obrovsky, protoze designove neni vyvazeny. Takze kdyby Superb z profilu mel vypadat dobre, tolik mista by jednoduse nemel.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist