autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Škoda Superb 2,5TDi r.2002
Škoda Superb 2,5TDi r.2002
Při konstruování svého největšího modelu dala škodovka vývojovému oddělení jasné zadání – vyrobit velký a kvalitní vůz, ale za rozumné peníze. Z tohoto plánu vzešel Superb, zdařilý automobil, který je vysoce hodnocen i na západních trzích, zejména díky poměru mezi svou cenou a užitnou hodnotou. V tomto testu se objevuje Superb ´05 ve špičkové výbavě a s 14 tisíci najetými kilometry.
Referentská auta se slevou
Testovaný Superb 2,5 TDi pochází z nabídky firmy AAA AUTO, která ho nabízí za 799 000 Kč. Proti novému autu ve stejné výbavě ušetří zákazník v tomto případě 366 000 Kč.
Podle informací od vedoucího prodeje Tomáše Lachouta pochází tento Superb ze skupiny tzv. referenčních vozů mladoboleslavské automobilky. Jedná se o škodovky, které několik měsíců slouží jako služební auta vedení a poté se odprodají. Na vůz se tak samozřejmě stále vztahují veškeré tovární záruky od výrobce.
Šestiválcový turbodiesel
Dieselový motor 2.5 TDi je dostatečně prověřený a osvědčený. Vyniká spolehlivostí a nízkou spotřebou, která se i u těžkého Superbu pohybuje v kombinaci kolem osmi litrů na 100 km. Vidlicový šestiválec dosahuje výkonu 163 koní (120 kW) a má klidný chod a solidní průběh točivého momentu.
Na jízdě jsou cítit rozměry
Na jízdních vlastnostech se podepisuje velká délka karosérie, která však na druhou stranu poskytuje i velkolepý vnitřní prostor. Vozu sedí tvrdší nastavení podvozku i sedmnáctipalcová kola. Řízení je sice přesné, ale na utlumené citlivosti volantu je znát hlavně snaha o odfiltrování zpětných rázů ze silnice. Výhodou je ale velký rejd, díky kterému se výborně manévruje ve městě. V základní výbavě je stabilizační systém, který v zatáčkách potlačuje vrozenou nedotáčivost, danou jak pohonem předních kol, tak samotnou délkou auta. Ve většině situací se Superb chová civilizovaně, ale to je dané i tím, že s tak velkým autem ani nemáte potřebu jet rychle. Celkové zaměření Superbu je patrné i na brzdovém systému, kterému po opakovaném silném brzdění dochází účinnost.
Klasický design
Tvar Superbu vychází samozřejmě ze „staršího bratra“ VW Passat. Nejlépe patrné je to při pohledu z boku. Naopak nejcharakterističtější je Superb při pohledu zepředu, mohutná zaoblená příď s typickou černou mřížkou s chomovanými okraji je nezaměnitelná. V této výbavě jí navíc odlišují bixenonové světlomety.
Velkorysý prostor
Luxusně vybavený interiér vyniká prostorem na zadních sedadlech, které poskytují bezkonkurenční místo pro nohy, srovnatelné jen s prodlouženými verzemi velkých limuzín. Světlé kožené polstrování však není zrovna praktickou volbou a obložení z imitace dřeva se také nemusí všem líbit. Z příplatkových doplňků je nejnápadnější rozměrný displej navigačního systému na středovém panelu. Zajímavým vylepšením také prošla funkce paměti v elektricky seřiditelném sedadle řidiče. Uloženou polohu lze vyvolat pouze při vypnutém zapalování (z důvodu bezpečnosti). Zavazadelník s objemem 462 litrů je ve své třídě průměrný. Celý interiér je zpracován velice kvalitně a působí reprezentativně.
V nárazových testech Euro NCAP získal Superb v ochraně pasažérů nadprůměrné hodnocení čtyř hvězdiček. Bylo mu ale například vytýkáno, že se hrudník řidiče srazil přes airbag s volantem.
autoweb.cz