Škoda Roomster (od 2006)

Malé MPV Škoda Roomster nabídne cestujícím vzadu opravdu hodně místa v oblasti kolen, na šířku je však užší. Trojice pasažérů na zadních sedadlech moc pohodlí nenajde.

Roomster uvedla mladoboleslavská automobilka na trh v roce 2006. V polovině roku se do prodeje dostala i jeho užitková verze Praktik s nákladovým prostorem o objemu 1900 litrů.

Následně bylo představeno provedení Roomster Scout se vzhledem odvolávajícím se na populární vozy třídy SUV.

Bariérovou zkouškou Euro NCAP prošel Roomster v roce 2006 a to rovnou dvakrát. Na poprvé se totiž přišlo na problém s kabely. Jejich porušením došlo k opožděné aktivaci airbagů. Automobilka vůz upravila a ten získal plný počet, tedy pět hvězdiček. Jde tedy o první pětihvězdičkovou škodovku.

Úpravy byly aplikovány při výrobě další vozů, ale na dříve vyprodukované se žádná svolávací akce nekonala. Pro koupi proto můžeme doporučit jedině vozidla s výrobním číslem následujícím po VIN automobilu testovaného společností Euro NCAP. Měl VIN číslo TMBVCB5J875025783.

Za volantem

Interiér nabídne dostatek místa cestujícím vpředu a opravdu hodně prostoru pro nohy pasažérů na zadních sedadlech. Na šířku ale vůz zase až takový prostor nenabídne, což pocítí trojice cestujících vzadu v oblasti ramen. Dva lidé se zde však budou mít velmi dobře.

Jednotlivé sedačky lze samostatně posouvat, případně vyjmout. Zavavadelník nabídne v závislosti na poloze sedadel objem 450 až 530 litrů. Díky rozměrným pátým dveřím je skvěle přístupný.

Palubní deska vozu se liší podle výbavy. Základní z tvrdého plastu a bez uzavíratelné schránky před spolujezdcem rozhodně nikoho neoslní.

Sedačky má Roomster pohodlné a totéž platí pro odpružení. Nerovnosti vůz tlumí velmi zdatně. Měkčí naladění podvozku si však vybírá daň v podobě větších náklonů karoserie v zatáčkách. Zvolenou jízdní stoupu však auto drží nad očekávání dobře.

Z pohonných jednotek nedoporučujeme základní tříválcovou dvanáctistovku (51 kW). Do kultivovanosti má daleko a temperament ji opouští, už když přistoupí do vozu třetí cestující. Navíc na dálnici spotřeba roste nečekaně rychle.

Výhrady máme i k tříválcovým turbodieselům TDI o objemu 1,4 litru a výkonu 51 či 59 kW. Zvukový projev je otřesný a to zejména zvenku. Uvnitř vozu zní agregát o něco lépe. Vibrace pohonné jednotky jsou znatelně větší než by bylo ideální. Rozhodně lepší volbu představuje motor 1.9 TDI/77 kW.

Časté závady

Nezřídka se vyskytují vůle v táhlech stabilizátoru, setkat se můžete s vytlučenými čepy přední nápravy a korozí výfukového systému.

Turbodiesely častěji trápí váhy vzduchu. Vznětové agregáty o výkonech 59 a 77 kW se dodávají i v provedení s filtrem pevných částic, s ním však mohou nastat potíže.

Motorizace

Benzinové motory: 1.2 HTP/51 kW (tříválec), 1.4 16V/63 kW, 1.6 16V/77 kW.
Dieselové motory: 1.4 TDI/51 a 59 kW (tříválce), 1.9 TDI/77 kW.

KLADY
variabilita interiéru
velký zavazadelník
značný prostor pro nohy cestujících vzadu
výborný výhled z vozu

ZÁPORY
laciná palubní deska v základní verzi
chudá základní výbava
menší nabídka ojetin
hlučnější motory 1.2 HTP s vyšší spotřebou

Milan Jirouš

10.7.2009 11:45| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist