Škoda Rapid 1.2 TSI 105 k vs Renault Fluence 1.6 16V 110 k (2014)

57 fotografiíSrovnávací test

Hodně auta za málo peněz je snem nejedné rodiny, ale které si vybrat mezi českým liftbackem a francouzským sedanem?

Diskuze

42 komentářů

    D

    Zdá se mi že srovnáváte jablka s hruškami.

    pepe

    to oni srovnávají velice rádi,…..jinak by vyšel vítěz někdo, kdo si článek nezaplatil, a to by bylo špatné

    Andrew

    Opravdu mě baví představy lidí, kteří za vším neustále vidí podplacené články. Takoví konspirační teoretikové jste 🙂 Škodovka opravdu nemá potřebu podplácet minoritní automobilové časopisy, pokud vůbec nějaké. Situace je o poznání jednodušší. Ve Fluenci, přesně v tomhle, jsem jel a byla to naprostá katastrofa. Tohle auto je ne z minulého desetiletí, ale toho předminulého. Ten motor by byl srovnatelný možná s tou 1.0 MPI. Nechápu jak něco může být tak líného a uřvaného. I ty krátké převody mi přišly až moc dlouhé. Při 80 km/h na 5. rychlostní stupeň jsem musel do mírného stoupání držet plyn skoro na podlaze, abych udržel rychlost. Přišlo mi konfortnější podřadit na čtyřku. Moje auto má taky atmosférickou 1.6 a ve stejném místě mi drží rychlost bez obtíží na šestku při 60 km/h (1500 ot). A taky to není žádný výkvět moderny. Takže tolik jen pro srovnání. Zbytek celého auta je v podobném duchu. Ovládání (řízení, pedály, řazení) je nepříjmeně gumové a vůbec vám nedává pocit, že máte nad autem kontrolu. Alespoň se interiér snažil vypadat na úrovni a ne jako z nejlevnějšího auta na trhu, což se mu oproti Rapidu dařilo výrazně lépe. To je ale jediné, kde má skutečně navrch. Podplácení tedy potřebné nebylo a srovnatelné ty auta jsou. Podobné ceny, stejná kategorie, stejná cílová skupina zákazníků. Jediné, co nebylo řečeno a může Renault trochu omluvit, je stáří obou modelů. Fluence byl na trh uvedený dříve (např. se v něm stihla objevit a zase zmizet motorizace 2.0 benzín). Blbé je, že ani to TSI není žádná výhra. Stále se jedná o ten starší 8v model, který jsem měl 4 roky a dost jsem se s ním natrápil. Za spolehlivý rozhodně označit nelze. Neznám žádná čísla, ale hádal bych, že ta pravěká atmosféra bude alespoň v tomhle ohledu mít navrch.

    Kpt. Silver

    nakoľko som kupoval nové auto a to súrne. Fluence s uvedeným motorom sa na Rapid nechytá a vnútorné materiály ako aj rozmiestnenie prvkov sú v Rapide o dve triedy vyššie. Zvažoval som 130k diesel Fluence, ale vždy, keď som si sadol za volant ma vnútrajšok auta odradil a to napokon aj definitívne. Nemám nič proti francúzom, nakoľko som napokon vzal Citroen C4 v 115k diesel vo výbave exclusive a som spokojný. Fluence ma skrátka nepresvedčil a to v predajni bol spolužiak, ktorý mi urobil super cenu.

    Michalek

    Každej soudnej a rozumnej člověk sáhne po Renoltu jen proto,že má motor bez turba a vydrží nejet minimálně 400000km.Motor TSI od Škodovky je šunt a když do Rapida naloží rodinu a pojede na dovolenou pojede za 10 litrů na sto plus motor TSI bude žrát i trávu kolem cesty.Renault má sice starší materiály a tvrdší plasty v interiéru ale má o 500 procent lepší motor bez turba,spolehlivej a léty prověřenej,né motůrek ze sekačky TSI ten je k smíchu……..

    ernie

    Pravek uz skoncil…

    ernie

    Co je na tom akoze nefer? Bol by si radsej keby Fluence postavili proti Octavii? 😀

    ernie

    Ten design karoserie Fluencu by mal vstupit do ucebnic designu ako synonymum pre GYC. Ta prvoplanova „nadhera“ sa nemoze pacit hadam ani tomu, kto ju navrhol…

    fsdf

    pane boze, dalsi mudrc za PC…to, ze to ma absolutne mrtve necitlive riadenie, to nevadi vsak…ani to ze ma gumenu radicku, gumene pedaly bez citu, podvozok ani pohodlny, ani pevny v zakrutach, karcinogenne plasty v interiery, hluk, mizerne jaszdne vlastnosti, to ti nevadi…tak fakt neviem, ktory normalny clovek podla teba si ten renault kupi. a z tej spotreby sa len smejem 😀 1.2 bude zrat pri plnke a 130 km/h aj travu a 10 litrov?? ved ta 1.6 tolko zerie pri normalnom rezime a prazdna 😀 a ze je to akoze spolahlivy motor, tak to som skoro spadol zo stoilicky. ale samozrejme tvoj nazor je smerodajny a vseveduci. dilino

    komik

    Stojí zhruba stejně.. stejně tak jako testovaný rapid stojí stejně jako 1.2 tce 130 HP ve Fluence. A to i přes to, že je fluence o 13cm delší o 10 cm širší a o pár kg těžší což bude jeden z důvodů proč na cestě působí méně motokárovým dojmem… Udělejte srovnání 1.6 vs 1.2 MPI, děkuji :). Jinak 1.6 ve Fluenci bych si koupil, kdybych chtěl něco pohodlného na dojíždění do práce po dálnici a předělat to na LPG…

    mzxy

    Renault NIKDY…stačí se podívat na logo výrobce a všem je hned jasné za co to auto stojí…

    Zdeněk

    Předem avizuji, že nejsem fanda ani škodovky, ani renaultu. Ale zaráží mě ta novinářská nadržovanost škodovce. Prostě jekékoliv auto této značky je nejdokonalejší, nejrychlejší, nejspolehlivější atd. Měl jsem možnost řídit obě auta. Každé je ale úplně jiné, fluence je větší prostorově, jde o jinou koncepci, celkově je to auto naladěné na komfort a nezdálo se mi, že by působilo lacině-tedy v rámci jeho cenové kategorie. Rapid je zase tvrdší,snad trochu víc sportovnější v rámci podvozku, ale naprosto šedý, bez nápadu a každému se hodí jiné jízdní vlastnosti. A subjektivně proti naprosto sterilnímu rapidu působí aslepoň trochu nápaditě. Pokud se budeme bavit o motorizaci – vážení redaktroři, zase srovnáváte jablka s hruškama, motor s turbem a bez něj je zásadní rozdíl. A pozastavovat se nad tím, že N/A 1.6 má kratší zpřevodování je ukázka vaší hlouposti, protože motor bez turba v tomto objemu nemá tolik točivého momentu, aby si mohl dovolit v rámci zachování rozumné dynamiky mít sražené otáčky tak jak turbomotory. Prostě to věčné nadržování škodovkám mě prudí. Dle většiny tuzemských plátků snad neexistuje dokonalejší vůz, než je jakýkoliv produkt výše zmíněné značky. Má potom vlastně cenu kupovat jakékoliv jiné auto?

    polda

    Samé škodovácké a redakční pičoviny….co dodat…..

    Mirus

    Zkus jeste pro objektivitu uvest cenu C4 proti Fluence v nafte.

    Mirus

    A ty mas pocit ze tvuj nazor je ten nejpravdivejsi, tak si nemate co vycitat. Oslovenim na konci komentu si tomu dal tu pravou vahu.

    rock

    Odpovím za něj, oficiální ceníky se dají dohledat na pár kliknutí. C4 115k Exclusive je za 422t., Fluence 130k Limited za 405t, Intens za 430t.
    Rozdíl <5%, případné příslušenství nadělá větší paseku 🙂

    fsdf

    aky moj nazor?? pozri si test, ty mudrlant…naschval som nenapisal ziaden svoj nazor !!

    bigboss

    Nebudu se vyjadřovat k té či k té nadržovanosti.Měl jsem P301,sice jenom 5.měsíců,ale potom jsem byl nucen shánět jiný vůz.Objel jsem autosalony s cenovkou do 300000.Rapid jsem také obhlížel,ale opravdu hodně sebevědomá cenovka,za vcelku chudší výbavu tento vůz odsouvala ve výběru dále v pořadí.Nakonec jsem si pořídil zde testovaného Fluence a rozhodně nelituji.Koupil jsem jej loni v říjnu ve výbavě Dynamique,s benzínovým motorem.Tato výbava je dnešní Limited,akorát bez zadních senzorů a jiných el.kol.Po všech možných slevách mě vyšel na 257000Kč,což moc konkurentů nebylo.Jediné co tomu musím opravdu vytknout a to hlavně z důvodu,že tento vůz vlastním a ne jenom jako mnoho dalších z doslechu,je opravdu velká hlučnost,při dálniční rychlosti.Napsat,že toto auto žere,která 1.6 atmosféra jezdí např.za 5.litrů,toto je absolutně zcestná poznámka,a že si ta 1.2 zobne tak tomu rád uvěřím.Dlouhodobý průměr mám 7.litrů a je v tom podíl všech cest.

    Tak a teď do mě udeřte,protože jinak diskuze nefungují.

    komik

    takže na dálnici ve 130km\h tachometrových bere ca 9, 10km\h dělá litr nahoru (i dolů). Hlučnost je vyšší i v tom kangáči, chybějící 6tka je největší chyba asi obou aut. Protože třeba scenic 1.6 se stejným krouťákem ji má.

    Auto člověka prostě donutí nespěchat, kafe si vzít sebou do auta a užívat si krajinu.. Klienti renaultu budou asi lidé více orientující se na pohodu, prostě ti kdo nemusí z Prahýý do Ostravy na jednání a rychle zpět-plný plyn a stress v levém pruhu po schodišti :).

    Osobně si myslím, že kdyby vybrali ve Fluence motor odpovídající cenovce rapidu – tedy 1.5dci, nebo 1.2 tce tak by srovnání vyznělo jinak.. Vetšína lidí má určitý rozpočet a cenovka Fluence je na úrovni rapidu 1.2 mpi bez klimatizace…

    Mirus

    „ze to ma absolutne mrtve necitlive riadenie, to nevadi vsak…ani to ze ma gumenu radicku, gumene pedaly bez citu, podvozok ani pohodlny, ani pevny v zakrutach, karcinogenne plasty v interiery, hluk, mizerne jaszdne vlastnosti, to ti nevadi…tak fakt neviem, ktory normalny clovek podla teba si ten renault kupi“

    tohle neni nazor mudrlante?

    Mirus

    „ze to ma absolutne mrtve necitlive riadenie, to nevadi vsak…ani to ze ma gumenu radicku, gumene pedaly bez citu, podvozok ani pohodlny, ani pevny v zakrutach, karcinogenne plasty v interiery, hluk, mizerne jaszdne vlastnosti, to ti nevadi…tak fakt neviem, ktory normalny clovek podla teba si ten renault kupi“ tohle neni nazor mudrlante?

    grif

    Můžete mi milá redakce osvětlit, jak se zásadně liší ergonomií oba vozy? Co je na českém modelu tak dotaženého a u francouzského Vám chybí nebo otravuje?
    Osobně jsem měl tu čest s oběma a tak nějak se se závěr neztotožňuji. Například materiálová část je u Renaultu zatracována, přitom toto je jeho výsadou proti Škodovce. Ta nabízí pouze černočerný tvrdoplast podivného vzezření. Je zajímavé, jak v nedávných dobách při testování vozů „byli najímáni nejlepší olizovači plastů“ a měkčenost palubní desky byly značnou výsadou, holt časy se mění.
    Celkově mi přijde, že tester jde na oba vozy apriori s jasným cílem. Budiž,nehodlám mu jeho pocity vymlouvat, právo na názor máme všichni. S čím lze souhlasit, je srovnání motor, stará atmosférická 1,6 nemá šanci v soupeření proti maorážkovému TSI. V oddílu podvozku už je to větší oříšek, spíš ořech. Dnes podle mnoha novinářů je zapotřebí být sportovní za každou cenu. Hlavně že to drží v dlouhé táhlé při stodvaceti. Slovo komfort se tam nějak postupně vytrácí a mění význam. Stačí se podívat na počátk prodejů Rapidu, kdy v prvních testech byl podvoze veleben za skvělé jízdní vlastnosti, což však bylo na úkor pohodlí. Slovo žebřiňák to ještě správně nevystihuje. Fluence, i když s podvozkem jako ze starých časů, dokáže být v zatáčkovité trati stejně dobrý (rychlý) jako ten v Rapidu, jen se vám z něj neudělá boule v kalhotách….

    fjfd

    nie je, odznelo to v teste. nevyskakuj tu a radsej sa nauc citat

    Jirka

    Tak tak, kritizovat interiér, je kritizovat Megane, bo je to skoro stejné. Na Rapidu je tak lepší volant a palubovka. Ale i tak Fluence nevypadá zle.

    Co se zas u Rapidu nepovedlo – loketní opěrka, která zavazí a to co nikdo nekomentuje, ale mě to připadne jako strašná pruda – utopené pásy – úrovni sedačky.

    Souhlasím s odskoky v zatáčkách na hrbolech, to Fluence vůbec nedává, ale na dobré cestě drží dobře.

    Když už je ta špatná cesta, tak to pohodlí je úplně jinde než u Rapidu. Na D1 v pravém pruhu velký rozdíl ve prospěch Fluence.

    Koupil jsem před rokem Fluence 81kW diesel v Dynamicu za 335 000 Kč. Obdobný Rapid tehdá za 410 000 Kč. Teď se ceny Fluence zvedly, možná bych šel do Rapidu, ale nechce se mi porovnávat ceníky.

    Mirus

    Tak jak jsi to napsal to v textu rozhodne neni, tak neplacej hrdino.

    fsdf

    ked nevies porozumiet jednoduchemu textu tak sa vrat na zakladnu skolu. ja tu nemienim pre teba, blbecka, citovat doslova text aby si pochopil o com je rec

    Vojt

    Já bych tedy hlavně podotkl, že je Fluence cca o 10 cm širší a 14 cm delší, 10 cm rozvor. To je v této cenové kategorii velké plus.. Předpokládám, že se to hodně projeví ve vzdušnosti kabiny, pohodlí cestujících sedících vedle sebe, možná i v instalaci dětských sedaček apod. Je pak jasné, že Fluence jede pomaleji, má větší spotř. apod. Jasně, rozdíl v motoru. Každý, kdo shání levné auto pro rodinu, nemusí řešit jen rozdíl v dynamice, modernosti a agilitě. Komfort pro někoho, kdo nemusí lítat 130 má také svoji váhu.

    Lovap

    Ten dilino, nebolo oslovenie – to je jeho podpis.
    Takže ja to poviem za seba – rozhodne Renault. Prečo? Lebo by mi vyhovoval viac. Podotýkam: nesedel som ani v jednom, ale vlastním Megane II a mám skúsenosti s Passatom B7. Čo sa týka riadenia – vôbec mi nevadí, pretože nie som pretekár a nepotrebujem rezať zákruty stovkou. Pruženie: v Passate pri prejdení nejakého výtlku pocítite náraz, ktorý je síce kratší než v Renaulte, ale tiež taký tvrdší a akoby suchší. V Renaulte je to také mäkkšie a akoby vlažnejšie – aj keď to auto trochu rozhodí. Ako vravím, mám skúsenosti s obomi typmi renaultovským a volkswagenovským – a za seba by som radšej ten renaultovský. Čo sa týma motora, tak oproti TSI s jeho poruchami (a to podotýkam, že do Rapidu sa montuje ten starší typ, novší sa montuje do volkswagenov, zatiaľ) sú poruchy na 1,6 16V malinou – aspoň ti tam nehrozí zničenie motora, že …

    Muroň

    Za diamant?

    Muroň

    Proč nebyl tento Fluence srovnáván s cenově srovnatelným Rapidem Fresh Active 1,2 TSI 85PS? Takhle je rozdíl témeř 50tis. Kč, což je v této třídě rodinných lowendů recyklujících výběhovou techniku a staré podvozky hodně. U pana Kottáse by nepochybně vyhrál i ten slabší TSi s 5tiqaltem a oproti Fluenci výrazně horší výbavou a u mně (jako pravověrného koncernisty) taky. TSi mají asi už nejhorší průšvihy s řetězy a napínáky za sebou, ale nepochybuju, že atmosferická Renaultí 1,6 16V má potenciál vydržet víc, i když tuhle verzi s 81 KW časem může potrápit přesuvník vačky.
    Nicméne pro řidiče, co se s auty moc nebaví, jezdí defenzivně a kdyby se uměli teleportovat, tak do auta vůbec nevlezou, je Fluence dobrá volba. Když se před půldruhým rokem doprodávala verze před FL za 225tis., byl to oproti o třetinu dražšímu Rapidu s žebřiňákově naladěným podvozkem rozhodně lepší kup. Tak ahóóój!

    Beny

    Jak může někdo srovnávat auto autombilky Renault s výtvorem karosárny WV v M.Boleslavi?

    bitner

    Opravdu vyborny napad, srovnavat auto s turbem a bez. O rozmerech nemluve. Rapid (trivalec 1,2 MPI) byste meli srovnavat s Loganem 1,2 16V, Fluence by zase zaslouzil srovnani s Octavkou.
    V obou pripadech bude Skodarna samozrejme lepsi (o neco), ale tak o polovinu drazsi. Tak na co si to hrajete?
    Dokud bude Schade tak neskutecne predrazena, tak dekuji, nechci. Krome toho je mi na Renckovi/Dacce velmi sympaticke, ze do posledni mozne chvile nabizi 4valcove atmosfery.

    Koloseum

    Porovnávat dva rozdílné motory má svůj důvod … Oturbený motůrek u Rapida je jeden velký problém pro všechny majitele a spotřeba, kterou uvádí web je k smíchu 🙂 možná tak na volnoběh dodrží papírový výsledek. Odzkoušený motor u Fluence nezklame i když má svoje roky, jenže nemá turbo což je plus a spotřeba se zapnutou klimou 7 litrů je reálná. Jsem vyznavačem pohodlné jízdy a nejsem masochysta, proto bych koupil Renault. Celkem by mě zajímalo kolik VW sypa peněz do podobných testů …

    john

    Noprosto nesouhlasím s názorem, že novináři nadržují škodovce. Přečti si třeba test superb vs. mondeo a uvidíš, koho dávají na lepší místo.Ale k tématu. Fluence měl možná ambice konkurovat octavii, což je nesmysl. Může být rád za zařazení alespoň k rapidu. Jezdil jsem s oběma, ani jedno není žádná hitparáda, ale u rapidu aspoň člověk ví, co ho čeká. Fluence se tváří….., ale dle známého pořekadla , s kecama vydržíš do chvíle než rozesteleš, tak tady je to, než se rozjedeš. To je celý, dál to nemám 😀 jen nechápu, jaký segment zákazníků tohle auto pořizuje.

    Petr

    S oběma auty jsem něco najezdil a tak mohu taky srovnávat. Fluence je pohodlné auto pro rodinu, spolehlivý a léty prověřený motor bez závodních ambicí vám neodejde po 100t km. Výbava a cena proti Škodovce nesrovantelná. Jezdil jsem spíš rychleji, než brzda provozu a spotřeba 8 litrů (mix Praha a dálnice). Interiér větší, příjemnější a vybavenější o kufru ani nemluvě. Velmi praktické bezklíčkové otevírání a startování o tom se Škodovce může jen zdát.
    Rapid tvrdý, menší, méně vybavený a dražší. Když vezete rodinu, vzadu 2 děti a plný kufr, tak v závodním módu více sedí a lépe se ovládá, to je velmi důležitý novinářský aspekt, kterým nás budou asi zásobovat do nekonečna.
    Spotřeba obdobná, kolem 8 litrů. Motor se spolehlivostí v uvozovkách.

    Bral bych jednoznačně Fluence, který je na běžný provoz daleko praktičější. Pokud chcete závodit, koupíte si jiné auto než Rapida/ Fluence, že?

    Geri

    Sám si dilino. Fluence vlastním a plně naložený tj. 5 dospělích + klimatizace, 50 % dálnice. Trasa 1200 km. Průměrná spotřeba 7,1 l / 100 km. TSI od škody je skutečná prasárna. Celkově je škodovka
    tak pro důchodce.

    Geri

    Ty ani nevíš, že znak Renaultu je diamant :-). Ty jsi přesně to, co jsi si pod ním představoval Ty :-).

    ČÁRA

    CO BY SE TAKY DALO ČEKAT OD VYMAŠTĚNEJCH NOVINÁŘŮ, FLUENCE JE NIŽŠÍ TŘÍDA A RAPID STŘEDNÍ. PŘÍŠTĚ SROVNEJTE FABII S LAGUNOU DEMENTI. KONCERNOVĚ PŘESNÉ ŘAZENI, NO TO BYCH SE POSRAL…. BLÁZNI. NORMÁLNÍ SRAČKY TU PÍŠETE. JDĚTE SE VYSRAT

    Bobanus

    Zdravím a mohu se jen připojit. Jsem škodvák, ale Fluence 1,6 jsem řídil i seděl vzadu. To auto je perfektní pro rodinu. Tichoučké,pohodlné sedadla, vzadu neskutečně místa pro TŘI lidi, ne jak v Rapidu. Vůbec Rapid je méně odhlučněný ve dveřích a podvozku. Málo lidí ví, že Rapid je vepředu stejně široký jako Fabie a a vzadu jen o 5 cm širší… Kurf je sice sedanovský, ale je velký stejně jako u Rapidu. Jinak Fluence je o 10 cm širší než Rapid a všimněte si jak je naschvál Rapid vyfocený v popředí, aby se to neprozdradilo. Achjo fakt nevím proč to čtu 😀 …

    andrej

    to video,v ktorom ten novinnar soferuje fluence a trepe tie nezmysly,je ale ku.va tendencne.nebudem sa vyjadrovat k rapidu.mnohi tu pisu o zastaranosti motoru 1,6 od renaultu.ten motor je osvedceny,je na trhu 15 rokov,vsetky muchy vychytane.zaujimave,ze podla novinara je lenivy,lezerny a co ja viem aky este.hm…v megane nie je lenivy,ani v sceniku.nevravim,ze je to trhac asfaltu,ale vyslovene lenivy nie je.ani za boha by som medzi tymito dvoma vozmi nedal prednost rapidu.pre mna a urcite pre mnohych ludi je dolezita spolahlivost,ako-vraj-vykonnejsi motor.a o rozvodoch v tsi vieme svoje,vsakze..

    bartoc33

    když uz ste srovnavali rapida a fluence co je oba jeste postavit proti novemu fiatu tipo ktery je s kvalitou na urovni rapidu

    Martin

    Motor 1,2 TSI je konstrukcne o dost poruchovejsi motor ako klasika 1,6 od renaultu.
    Staci si dat do google 1,2 TSI skuenosti a hned bude jasno.
    Auto konstrukcne moze byt lepsie ale ked mam kazdu chvilu byt v servise, tak urcite by som radsej kupil radsej toho fluenca

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist