Škoda Octavia RS-P: konečně sportovní ereso?
7 fotografiíŠkoda Octavia
Australský importér Škody se rozhodl prezentovat Octavii RS pomocí projektu okruhového kombíku.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
7 fotografiíŠkoda Octavia
Australský importér Škody se rozhodl prezentovat Octavii RS pomocí projektu okruhového kombíku.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
S těmi vzpěrami se z toho asi dost blbě vyndává rezerva, když se píchne …
Ty nevíš,že škodovky už rezervu nemaji.
… asi jsem tam na konec měl přidat smajlíka …
Zajímalo by mě na kolik by tyhle úpravy vyšly…Vypadá to celkem zajímavě a použitelně.
Například vyrobí se auto specifikace WRC např. Focus, který se prohání na závodních tratích a přitom s běžným focusem nebo dokonce i s prodejním RS nemá vůbec nic společného, kromě vizuální podoby. Nenašli byste tam jediný vzájemně zaměnitelný díl. To je úplná bouda na zákazníka.
Tady je to velmi seriózní jedná se jen o lehký tunning. Tedy žádná bouda na zákazníka. To hledejte soudruhu jinde. Např. novinářská bouda je to, že k testům některé automobilky zásadně dávají auta v nedražších specifikacích, které se prodávají v řádu procent. Novinář v testu hodnotí a hodnotí a zákazník očekává, že tyto popisované vlastnosti mají všechny vozidla tohoto typu. Např. insignia ve všech testech má aktivní tlumiče kola 20", ford dává výbavu titanium ….. Novinář nenapíše toto co zde popisuji v testu neočekávejte od plečky, kterou si koupíte vy.
Sorry ale mluvis od cesty,specifikace WRC ma jasne stanoveno ktere casti vozu musi mit zaklad v seriovem modelu. Takze reci o tom ze nema nic spolecneho se seriovym Focusem jsou nesmysl.
ale, potrefena husa se ozvala… a ze skodovka dava do testovacich aut dodatecne tlumici hmoty, aby odizolovala ty sve rachtaky pod kapotou, ze dava nacipovane verze motoru, ktere maji mnohdy az o 20 koni vic nez proklamovana seriova verze, aby novinar pochvalil, jak ta 1.2 htp uplne super jede… mily soudruhu, byt vami, jsem potichu, protoze tehle spiny se da na domaci automobilku vyndat vic nez dost!
no to je jiný kafe. Tleskám 🙂
Řekl bych že Australáci z toho moc hotoví nebudou, vždyť mají ty pětisetkoňové sedany, kombíky a pickupy Holden a Vauxhall.
Jen pro upřesnění, mají Holden a Ford. Značka Vauxhall je výsadou Velké Británie.
Jen pro upresneni Vauxhall jest prodavana v Australii i Velke Britanii, jest to pochopitelne, ponevac Australie spada pod Velkou Britanii, resp. do Commonwealthu. Tudiz Vase upresneni jest mozna zajimave, ale naprosto milne. Vzdy si najdete australsky top gear…test Vauxhall VXR8…
Děkuji za pěknou reakci. Nicméně podle mého úsudku se nové vozy (nebavíme se o importu, pouze oficiální zastoupení) Vauxhall v Austrálii neprodávají. Je to sice Commonwealth, ale do něj patří i Kanada či Bahamy, tam se Vauxhall tutově neprodává, to mi tedy jako dobrá argumentace nepřijde. Vzhledem k tomu, že Vauxhall i Holden jsou/byly de facto pobočky GM, je logické že svoje modely prodává GM v různých zemích pod různými značkami. Holden Astra, Holden Monaro… nevím proč by si protinožci kupovali v podstatě stejné auto jen s jinou značkou, jako např. Vauxhall Astra.
Uvítám jakékoliv komentáře, neříkám že se nemůžu mýlit. To je jen můj skromný názor na věc 🙂
jeste jinak receno, holden je australsky vauxhall, potazmo opel… vse koncern gm…
Zajímala by mě účinnost té vzpěry v kurfu. Nějak mě hned napadla myšlenka, jaké síly má tedy zachytávat. Její umístěni lehce před zadní nápravou a diagonálně k zadním rohům vozu.. Reakční síly přeci vznikají od kol, resp. u uložení náprav a tak vzpěry by měly být právě mezi těmito body, aby to mělo význam. Dobrá, když se soustředím na aktuální umístění. Dejme tomu, že k nějakému krutu karoserie dojde. Ten by měly zachytávat především diagonální vzpěry. Ale jejich uložení u příčné vzpěry mě příjde též nevýhodné i její samotná poloha. Úhel, pod kterým vzpěry stoupají mě příjde příliž nízký, aby měli možnost zachytit výraznější kroucení. Takhle mě příjde, že zachytávají případné deformace soíše vodorovné části karoserie, kde si myslím, že to není tak nutné. Dobrá ale, dejme tomu, že už nejakou tu reakci zachytávají a snaží se ji eliminovat. příjde mě nelogické, proč diagonální vzpěry se opírají o příčnou vzpěru tak daleko od jejího upevnění. Tím umožnžují její případný průhyb a od toho vedoucí další neduhy. Myslím si, že síly které tedy případně deformují karoserii jsou ale větší, než potřebná síla k mírnému průhybu (myslím řádove mikrometrů, max nějakej milimetr). To by bylo podlě mě rozhodující o opravdové účinnosti vzpery.
nevím, nějak v tom prostě nevidím efektivní využití… Anebo tomu ani trochu nerozumím?…
Globálně vzato tomu ani trochu nerozumíš, protože ty vzpěry jsou tam zřejmě jenom pro lepší PR efekt… (takže tvůj obsáhlý rozbor o působení sil je asi k ničemu) :-)))
Nejsou tam náhodou proti kroucení karosérie při smyku a podobně, ale asi máte pravdu, PR efekt, ale i tak si myslím, že ten kdo si to koupí, to hned doma odmontuje a strčí tam přepravku a hadru nebo deštník a PV.
Stačilo říct, že vám prostě chutná.
Asi zacinas studovat nejaku mechanizacnu fakultu :))
Vzpěru mezi úchyty tlumičů i vzadu chápu, jinak si taky myslím, že by vzpěry měly vést diagonálně od podlahy ke stropu, i když ne nutně až ke dvířkům kufru, stačilo by na úrovni těch tlumičů, nebo, lépe, ještě více dopředu směrem k zadním sedačkám. Možná to tak mysleli a špatně to změřili a museli je nechat položené :-).
hlavne, ze to vypada jako racing, ne? 🙂 proste skodovka…
Tato Octavia ma zatial vykon len 150 kW – ma len vymeneny vzduchovy filter a cely vyfuk. O uprave motora na 190 kW sa este LEN uvazuje…