Škoda Octavia kombi 4×4

Představovat sériovou Octavii samo o sobě nemá smysl, protože je na trhu řadu a let patří mezi nejznámější a nejprodávanější auta vůbec.

Nejen v zimním období je ale ve spojení s pohonem 4×4 zajímavou alternativou pro ty, kteří nechtějí investovat do drahého SUV, ale postačí jim mírně použitá rodinná čtyřkolka za 300 000 korun.

Testovaná Octavia měla najeto 142 000 kilometrů, interiér i exteriér ale vypadá velmi zachovale a odhadem odpovídá poloviční porci kilometrů. Pohon všech kol je znát skoro ve všech situacích a ocení ho i nezkušení motoristé. Auto působí jistějším a stabilnějším dojmem, ostřejší rozjezdy jsou kultivované, jízda po kostkách, sněhu i nezpevněném povrchu podstatně bezpečnější a jistější.

Na závodění to samozřejmě není a asi jen málokdo by si pod tímto autem představoval zakuklenou českou Imprezu, ale proti Octavii s pohonem pouze předních kol je to znatelný rozdíl. A jak se říká, pokud si jednou zvyknete na čtyřkolku, jen těžko si odvykáte.

Tomáš Lachout z autocentra AAA AUTO k oblibě tohoto vozu dodává: „Čtyřkolové Octavie se na trhu ojetin prodávají velmi dobře, ale je jich zoufale málo. Cena u těchto modelů je přibližně o 10 % vyšší než srovnatelná verze bez pohonu všech kol. V tomto případě přibližně o 30 000 korun, což v celkové částce není tak podstatný rozdíl.“

Škoda používá pohon typu Haldex, nejedná se tedy o stálou čtyřkolku. Pohon zadních kol spíná až v momentě, kdy přední kola ztratí potřebnou trakci. Sepnutí je ale velmi rychlé a většinou ho ani nezaregistrujete.

Pokud jde o slabiny vozu, dají se mezi ně započítat mírně vyšší spotřeba, rozdíl v živosti vozu, způsobený přidanou hmotností a třením pohonné soustavy, mírně zvýšená hlučnost v interiéru, málo místa na zadních sedadlech a častý zájem zlodějů o tuto méně obvyklou verzi Octavie. Ze závad, typických pro tento model upozorňujeme na čepy a tlumiče na přední nápravě, které odcházejí častěji, než je obvyklé u běžných Octavií.

Na druhou stranu je zde dostatek výhod, díky kterým bude pro určité zákazníky čtyřkolka vždycky lepší volbou. Jsou to zejména zlepšené jízdní vlastnosti i ve zhoršených podmínkách, o kterých už jsme se zmiňovali, ale také větší světlá výška, dovolující provoz na polních cestách a v lehkém terénu. Stejně jako u ostatních Octavií kombi nelze nepochválit nadprůměrně velký zavazadlový prostor.

Právě v bazaru:

Octavia 4×4 kombi, 1.9TDi, r.v. 2002, 299 000 Kč

výkon 100 koní, ABS, klimatizace, 2 airbagy, centrální zamykání, elektrická okna a zrcátka, tažné zařízení, první majitel, prodáno nové v ČR, původní cena přibližně 650 000 korun.

autoweb.cz

12.1.2006 1:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist