Škoda Octavia 1.8 TSI

13 fotografiíObjem ničím nenahradíš

Benzínová osmnáctistovka s turbem je s výjimkou verzí RS nejvýkonnější motor pro Octavii, ale má zásadní hendikep: v jeho prospěch mluví spíš city než kalkulačka.

Diskuze

39 komentářů

    Marek

    Mame doma takuto Octaviu ibaze kombik s haldexom a za TDI by som nikdy nemenil. Jazdime 3 roky s priemerom okolo 8 litrov ale to ticho a klud oproti dieselu sa neda popisat.

    Seabow

    Ja mam tento motor spolu so 7 rychlostnym DSG a je to skvela kombinacia…dlhodoby priemer 6.8 l/100. A da sa aj ovela menej…DSG drzi otacky pekne nizko…po meste idem na 7-cke pri 1000 otackach. Do mierneho kopceka si podradi na 6 alebo 5. Na dlhsie trasy sa da aj za 6 a menej len to chce trochu cviku a nenahanat sa. Najnizsiu spotrebu som dosiahol na trase Detva – Velky Krtis a to 4.2 l. Pri dynamickejsej jazde si vypyta takych 8. Ked sa jej hodne slape tak to ide nad 10 ale tak s tym treba ratat. Dynamika na ten obsah motoru super…nemam problem pri predbiehani….napr. idem 130 na 7-cke stlacim na podlahu DSG podradi o 4 stupne a este ma aj zatlaci do sedacky…je to taka mala RS-ska..naozaj nema od nej daleko co sa tyka dynamiky. Motor je tichucky..prvykrat ked som nastartoval tak som sa musel pozriet na pristrojovku ci uz bezi 🙂 a ked sa derie do otacok ma celkom pekny zvuk sice dost utlmeny ale pekny. Aby som len nechvalil podvozok nestiha motoru clanok vysvetluje preco…skoda auto by mohlo byt este lepsie..DSG ma svoje muchy…ale ked sa s tym naucite jazdit bude to radost…zere olej!!!! a hodne…netrufam si odhadnut kolko km/l ale urcite si to zistim. Potom uz len take prkotinky…volant by mohol mat hrubsi veniec…preposilovanie riadenie s malou spatnou vazbou…atd…nepodstatne veci ved nejde o sportove auto….

    Tom

    mám rád benzíny, naftu si asi nekoupím. Nicméně objektivně je nutno uznat, že tam, kde ty jedeš za 6,8L jede nafta stejně rychle o 2 L méně. Nicméně, to,že naftě při sprintu dáš na prdel někomu stojí za to, což chápu.

    Navíc ten všudypřítomný zvuk nafty mi vadí, v benzínu se mě lidi ptají, jestli jsem na křižovatce vypnul motor.

    Tom

    mám rád benzíny, naftu si asi nekoupím. Nicméně objektivně je nutno uznat, že tam, kde ty jedeš za 6,8L jede nafta stejně rychle o 2 L méně. Nicméně, to,že naftě při sprintu dáš na prdel někomu stojí za to, což chápu.

    Navíc ten všudypřítomný zvuk nafty mi vadí, v benzínu se mě lidi ptají, jestli jsem na křižovatce vypnul motor.

    Seabow

    Mas pravdu, jasne, ze diesel pojde za menej…ale jazdim vacsinou na kratke vzdialenosti, takze sa mi diesel neoplati..ludia to ale nechapu, ze diesel sa oplati ked chodis na dlhsie vdialenosti a nabehas vela km do roka, a to ze zerie o 2 litre menej by sa mi vratilo pri diesli za neviem kolko rokov, dalsia vec kym pridem do roboty tak by sa mi rano ten diesel napr. 2:0 tdi ani poriadne nezohrial…ten zvuk tiez nemusim pri diesoloch..je to otrasne…takze dakujem diesel neprosim momentalne..nehovorim, ze nikdy…napr. taky BMW 3.0 su skvele motory….paci sa mi hlavne krutak…spotreba cca 6l pri takom vykone je ako zo sna…ale cenovo je to samozrejme uplne inde ako octavka…ja som zatial spokojny..neviem co autor pisal o poruchovosti..mohol by to rozviest..lebo ma to dost zaujima..mam cca 45000 zatial iba tak som zvedavy…hlavne o to turbo sa bojim…aj ked ho velmi nenahanam a v lete pekne necham vychladnut az potom vypinam motor

    olso

    Mna zaujima ta spotreba oleja? Dost je kolko, viac ako liter na 10000km?

    Th0r

    Nechápu proč autor papouškuje neustále, že si to nikdo jako ojetinu nekoupí, jak je to pro bazar černá můra. Tohle je jedinej slušnej motor, kterej bych si do Octavie koupil.

    kkk

    oktávku s tímto motorem mám něco přes rok a najeto 30 000km. Olej jsem dolejval po 20 000km asi 0,2l. To jenom protože už byl u spodní meze, auto tenkrát nedostatek oleje ještě nehlásilo. Spotřebu mám asi 7,3 litrů na 100km, naprostou většinu po dálnicích do německa. Akorát hluk od pneumatik by mohl být menší, jinak spokojenost. Při koupi jsem uvažoval i o verzi RS, ale nakonec jsem vybral tuto motorizaci v nejvyšší výbavě. Když jsem se teď díval do ceníku tak jsem ji měl tenkrát asi o 70 000,- levnější.

    Lada

    po 60ti tisících km za 2,5roku spotřeba oleje cca 1lt na 1500km.Převodovka při pomalé jízde přes retardery a na dlažbě drnčí(dle servisu normální stav).

    Lada

    po 60ti tisících km za 2,5roku spotřeba oleje cca 1lt na 1500km.Převodovka při pomalé jízde přes retardery a na dlažbě drnčí(dle servisu normální stav).

    Tycoon

    Tak, tak. Autor opakuje stará klišé, která už neplatí. Bazarové ceny 2-3 roky starých Octavií TSI jsou srovnatelné s TDI s podobným kilometrovým nájezdem.

    Tycoon

    Autor je v jedné věci úplně mimo mísu. Octavia TSI v bazaru určitě není ta, která stojí zarostlá kopřivama. Že má TDI vyšší cenu než benzín, to už je klišé, které neplatí. Když porovnáme bazarové ceny 2-3 roky staré Octavie TSI, tak jsou na srovnatelné výši s TDI s podobným kilometrovým nájezdem. Hlavní důvod vidím v tom, že Oktávek TSI je v bazarech velmi málo. Takže stačí pár zájemců a ceny letí vzhůru. Konec konců, tohle není specifikum jen Octavie, tohle platí i pro Mondea nebo Passaty.

    dolly

    Rozhodně nejlepší motor v nabídce. V bazarech asi moc nebude protože se jí nikdo nebude chtít zbavit. Jenom nad tou kvalitou interiéru bych zaplakal. Po cca 2 letech a 80 tkm. ošoupané ovladače, polámané žaluzie výdechů ventilace, potrhané čalounění sedadel a volant vydrolený jak u největší plečky po 20 letech.

    Mikey

    Tohle je přesně ta Octavia, která by mně (pokud bych Škodu chtěl), ještě v kombinaci s DSG. Motor byl chválen už při testu Passatu, jízdní vlastnosti jsou taky tím lepším z toho, co lze na trhu nalézt, není to samozřejmě Focus RS, ale to snad nikdo nečeká. O nespolehlivosti motoru 1.8 TSI jsem nečetl a neslyšel, (to spíš o 1.2 TSI a 1.4 TSI), takže to zda bude motor nespolehlivý, se teprve ukáže, řeči o nespolehlivosti jsou spíš tlachy, než reálná zkušenost.

    Co se týká dieselů, ano budou úspornější, ale za jakou cenu? Za cenu VYŠŠÍCH servisních nákladů, ale většina lidí vidí JEN nižší spotřebu, ale opotřebená turba, dvouhmotové setrváky, vstřiky a filtry pevných částic. Že bude složitější benzin v bazaru? U nás asi ano, ale já bych takový vůz zkusil prodat v Německu.

    velká huba

    Říkám si, co vede lidi k tomu psát naprosto nic neříkající bláboly do dikuzí? Zde konkrétně např. o spolehlivosti a vyšších nákladech…

    Mikey

    Bláboly? Skutečně? To, že výroba motorů 1.2 TSI byla někdy před rokem na čas zastavena psal např. SM, kde jsem to četl, (i když nevím které číslo to bylo), (jednalo se o přeskakující rozvodový řetěz). Na diesel budou vyšší náklady vždy, (pávě kvůli tomu, že motor je složitější než benzin), takže bláboly tu píšete tak max. vy.

    Mikey

    Zejména majitelé Octavií TDI by mohli vyprávět-). Jak chvíli po výhodné koupi ojetiny odešly vstřiky nebo turbo, takže asi tak.

    Miloš

    To je zvláštní, mám ji tři roky (s DSG), najeto sice jen 49 tisíc, ale olej jsem zatím nedoléval. Jediný olej se dával při výměně asi na 28 tisících…
    Až na spotřebu fantastický motor.

    A.C.E.

    Hoši, proč se hádáte o spolehlivosti TSI versus TDI? Ukažte mi jediný motor 1,8 TSI s 320000 KM za sebou, u kterého byl měněný jen alternátor kvůli kunám, co sežraly izolaci, a budu souhlasit, že sou u TDI vyšší servisní náklady. S kombinovanou spotřebou 4,6 l/100 KM, naběhaných 320000 KM, nutností jen tankovat a každých 10000 KM měnit olej, si asi jiný motor než TDI nepořídím. A že si chrochtá? Však je to zdravý zemědělec!

    K.I.N.G. :)

    Ano, ale Vy zrejme mate stary dobry 1.9 TDI. Dnes je v nabidce jen 1.6 TDI a 2.0 TDI, oba common rail. Zkuste si na netu zjistit neco o spolehlivosti morotu 2.0 TDI v Passatu nedavno minule generace. Mne na 1.9 TDI (verze cca 100 koni) vadilo, ze auto nestiha narocne predjizdeci manevry (okreska, na kratkem useku do kopce vice aut nejednou) a hluk. Mozna neco jineho by byl 1.9 TDI 96kW v Passatu predminule generace, ale tim jsem nemel tu cest jet.

    Knota

    Myslím,že 1.8 TSI není špatná volba,jízdní vlastnosti, komfort, výkon, je určitě na lepší úrovni než u TDI, a hlavně žádné drahé filtry pevných částic, drahé turba a vstřiky, zamrzlá nafta apod. sám mám TDI a musím říct, že příští nákup budu TSI hodně zvažovat. Nehledě na to, že do města na krátké vzdálenosti kdy se TDI ani neohřeje je TSI také lepší volbou i přes spotřebu.

    Alex

    Mám OII 1.8TSI už čtvrtým rokem, najeto 75tis km a maximální spokojenost, bez jediné závady,spotřeba za celou dobu 8l/100km a prodávát to auto by byla věru škoda……A ten chod motoru, to je fakt jedna báseň.

    mates

    To nosite rukavice se smirkovym povrchem ??
    Mam Okatavii necele 3 roky, najeto 110 tis. Nic osoupane nemam, volant je jak u noveho auta. Struktura je netknuta, nevyhlazena, ani znamka pouzivani. Sedacky taky jako novy. V tom aute jelikoz je sluzebni travim kazdy den nemalo casu. Nechapu jak jste mohl za dva roky takto interier oddelat.

    stenlydrasner

    Také mám 1,8TSI je stará 4 roky, najeto 156tkm a vše super, průměr spotřeby do 8L, lxusní motor, famózní kultura a mega tah… jednosuše nejlepší motor pro Octu.

    Michal

    Jen oprava turbo by se mělo ,,dochlazovat\“ i v zimě roční období na to nemá vliv. Jde o to že turbo točí v maximu až 250.000ot/min a když zastavíte a hned chcípnete motor tak turbo se ještě nějakou dobu setrvačností točí ale už do něj neproudí olej a točí se na sucho takže dochází k vydírání což se začne projevovat tím že auto žere olej.

    Terence

    Nevim kolik mas najeto, ale priprav se, ze s tim olejem, to muze byt casem problem. Ja mam 1.8 TSI s DSG v suberbu combi. Svezeni super, ale po 60 tis, mi to zere 0,4 l oleje na 1000 km. Pry nejsem ojedinely pripad, ale Skoda zatim reklamace neuznava.

    Terence

    Me to zere cca 0,4 litru na 1000 km. Skodovka ma normu 0,5 l na 1000. Pokud to nameri, tak by ti to meli resit. Ale nevim, jestli je to dobra zprava, ze ti rozdrbou motor. Me po 30 tis. menili DSG, a rok v tom kvedlalo. Nevim jak je to u jinych aut, ale tyto problemy, a hlavne nezajem skodovky me celkem odrazuji. Soucasny superb je moje prvni skodovka, a nejspise i posledni.

    dodge

    Dieslův motor má ideální charakteristiku pro pro pracovní stroje, traktory, kamiony a lodě, ale naprosto nevhodnou charakteristiku pro osobní automobily, to je realita daná fyzikálními zákony, a je úplně jedno kolik expertů s ní souhlasí nebo nesouhlasí.

    Jura

    Mám podobný nájezd i zkušenosti. V běžném provozu jen těžko překročím 8 l/100. Běžně jezdím „smíšený provoz“ s průměry na nádrž kolem 7 l/100 a jednou, když jsem si dal záležet na lehké noze, jsem jel jízdu i za 4,9 l/100 !!! (Veselí nad Lužnicí – Praha). No není to paráda? Samozřejmě milovník ropáka namítne, že dokáže jet ještě za míň – ale s jízdním projevem, za který by tu spotřebu normální člověk nevyměnil…..
    Je pravda, že olej také musím dolévat. Diskutoval jsem to v servisu, u prodloužených servisních intervalů prý to je vinou použitého oleje běžné. Příště zkusím běžný servisní interval s běžným olejem (výrazně levnějším), pak prý třeba dolévat není – vyzkouším, uvidím.
    A nesmyslná tvrzení o nezájmu v bazarech? Právě já jsem příkladem toho, že někdo naopak tuto motorizaci v bazaru pracně hledá. A nelituji – jízdní projev tohoto motoru rozhodně předčil očekávání a nějaký ropák mu nesahá po kotníky…..

    Jura

    Nechápu, jak si někdo může stěžovat na kvalitu interiéru. Minulou Octavii jsem měl téměř do 200.000 km a žádné opotřebení téměř nebylo patrné (natož vydrolený volant nebo polámané mřížky). Pokud se někdo dokáže chovat k autu tak prasácky a ineriér po dvou letech a 80.000 km u Octavie takto zdemolovat, pak by si snad ani neměl říkat „řidič a měl by jezdit s žebřiňákem.

    Jura

    Že nafta patří do traktoru, to je jasné. A speciálně 1,8 TSI je tak „hebký“ motor, že jenom blázen by se po zkušenosti s ním mohl vrátit k ropákovi. Jízdní projev (v rámci daného výkonu) neskutečný – pružnost, tichost, přívětivá spotřeba, zátah odspodu téměř jako u ropáka, ale naproti němu nemá tak uboze „krátký otáčkoměr“ (moc se mi líbí slogan z benzinového turba „kde TDI končí ….. my začínáme“), …..
    A ještě nikdo nezmínil třeba topení. Také jsem jezdil ropákem. 1,9 TDI 66 kW. Relativně přívětivý motor. I jeho zvukový projev byl relativně kultivovaný, docela tichý, turbo si při sešlápnutí plynu příjemně zahvízdalo – např. oproti novějším ropákům (77 kW) neskutečně kultivovaný motor – už jenom ta hlučnost a rachot nástupnických motorů ve vyšších otáčkách (pokud se u ropáka dá vůbec mluvit o „vyšších otáčkách“). Ale v zimě jsem čekal 10 km, než se motor začal trošku ohřívat a výdechů topenů se objevil náznak tepla. Do té doby aby člověk řídil v rukavicích a beranici. Na krátké pojížďky jsem teplo vůbec nezažil. Dnes používaná 1,8 TSI začíná hřát už po 1 km – no už jenom tohle a snadné startování v mrazech je v zimě paráda!!!

    dusan

    ci tsi alebo tdi.. su tam turbá a tým pádom niečo odíde skor ci neskor. suchý diesel alebo obyčajný benzin sú nezničiteľné motory. ano, turbo v diesloch treba , aby to malo nejaký výkon , lebo nejaky suchy diesel 1,6 je utrpenie božie(ford fiesta stary.. ale tak stare auta boli v tej dobe dobre,teda na tu dobu. to napr. po 15-20rokoch pride ine znacenie FQTFiHydro a spotreba 0,25l/100km , 750ccm, 100 kw, velkost ako oktavka a hmotnost pohotovostna 900kg a majitelia budú „ohovarať a očierňovať“ dnešné neúsporné, veľké a hladné motory . kto chce ake auto a aky motor v ňom je jeho rozhodnutie a kúpi si také aké chce dotyčná osoba. niekomu nevonia diesel, inemu smrdi benzin, vadí ticho, vadí hluk. ja mam octavku 1,8benzin bez turba , r.v 1997, 92kw 238 000km a trasa ziar nad hronom – košice priemer 6,6l a ked sa niečo pokazí , opravíte to na kolene. mal som aj yamaha r1, 998ccm, 132kw , r.v. 2008 , moj slogan: “ kde končí TSI, yamaha len začína“ 🙂 šmrnc chytala yamaha od 6500-7500ot. , taky lepší nad 8000 a nad 10500 skratilo sacie potrubie o 75mm a pridalo v okamihu 10 koní, zmenilo zvuk , nieco ako ked otvorí prírubu a pocit akoby vam išlo pečeň vytrhnúť . spotreba papierova 7,5-8l ano , dalo sa aj 6,9… ale väčšinou 8-9, dovod kratke vzdialenosti 1-2-5-14 km bola to frajerina, dievčence po mne maternice hádzali. a kde končí yamaha, formula začína. 😛 dúfam, že som vás trochu pobavil. p.s. všetko ma svoje muchy, plusy, minusy.

    RobertD

    Měl jsem jedničkové ereso a samozřejmě jsem chtěl dvojkové, bohužel ceny a stav mě donutily se kouknout po 1,8tsi. Nelituji. Jede parádně a se spotřebou jsem velmi spokojen.Navíc ušetřím pár kaček na pojistce. Jen škoda že tam nejdou 18″ kola.:-)

    Martin

    to s tím dieslem mohu potvrdit. nechal jsem se ukecat do diesela kvůli spotřebě, ale už mi nikdo neřekl že tam odchazí dvouhmota, zatuhne regulace turba a ucpávají se vstřiky nebo v horším že rovnou odejdou plus čerpadlo. až odejde jdu spět do benzínu.

    Freeman

    Také vložím svůj subjektivní pohled na 1,8 TSI.
    Až do nedávné doby jsem byl hrdým majitelem 1,9 TDI.
    Dokud jsem jezdil pravidelně delší trasy, bylo vše ok, ale už více než rok „konečně“ nemusím dojíždět do práce denně 50km, začal jsem jezdit kratší trasy a začali se objevovat věci které jsem doposud ani moc neřešil, zima taktéž napověděla, topení potřebovalo delší čas, začal se zanášet DPF a spousta jiných neduh, které mne donutili poohlédnout se po benzínu.
    Prošel jsem vícero motorizací než jsem narazil na to co mi skutečně sedlo.
    Když jsem poprvé natočil motor benzinové osmnáctistovky, byl jsem mile překvapen, ten klid, to ticho, prostě nádhera a to co auto předvádělo od 3000 otáček víš bylo prostě fascinující – a s mou bývalou 1,9 TDI nesrovnatelné, motor až do 6000 otáček a možná i víš nádherně tahnul a zrychloval a na 6 byl schopen jet i 60 bez známek krchlání.
    Je spousta tzv. úsporáků, kteří namítnou že je to žrout, omyl! krásně se vejdete s průměrkou do 8L/100, samozřejmě pokud tomu dáte pod vejce tak si řekne i o 10L, ale myslím že za komfort a jízdní vlastnosti co tento motor nabízí je to spravedlivá daň.
    Ono pokud máte jezdit za 5L nafty nebo 8L benzínu/100km v tom já osobně nevidím podstatu věci, budu-li přihlížet ke komfortu který tato verze nabízí.
    Za mně se bezpochybně jedná o nejlepší motorizaci na O II generace a to myslím vážně!
    Příspěvky tipu, že se tento tip špatně prodává vůbec nejsou na místě, na opak 2,0TDI a 1,9TDI seženete v každém bazaru, ale osmnáctistovku kterou velmi dobře znají skuteční fajnšmejkři, tak tu v bazoši uvidíte jen zřídka, ale né kvůli tomu že o ni není zájem, ba právě na opak, ona se tam totiž moc dlouho nezdržuje, ten kdo ji má, ví o čem zde píšu.
    Přeji všem krásné a pohodové vánoce a hodně štěstí do nového roku nejen při výběru Octavie.

    Miloš

    Zdravím, rád bych se také zmínil a pochválil – mám 1,8 TSI čiplou na 135kW. Mám ji od 2012 téměř od novoty (5 tis měla najeto), nyní 120 tis a nedám na ní dopustit. Nejezdím vůbec nějak šetrně a mám dlouhodobý průměr 7,8l. Auto tichoučké, lehoučké, které umí vytáhnout růžky :-)). Až ji dojezdím zvolím zase benzín v podobném objemu. Prostě paráda!

    Andy

    Taky vlastním OII 1.8 Tsi rok 2009. O jízdních vlastnostech motoru tu už bylo řečeno mnoho. A je fakt že jede fantasticky. Spotřebu mám na dálnici 7 litrů při rychlosti 120 km/h (tempomat), okresky 8 litrů. Ovšem tady nikdo ještě nekomentoval výrobní vady motoru do r.2011. Konkrétně špatný rozvody a napínák rozvodu typu N, Spousta těchto motorů končí na GO a výměně pístních kroužků a pístů . Některým taky praskají hlavy. Tyto problémy jsou ale fatální. Servisy škodovky to řeší výměnou silnějších řetězů a napínáků typu K (jiná konstrukce) oprava cca 20 t.kč, Oprava pístní sady cca 50 t.Kč a nedej bože hlava motoru cca 100 t. kč. Je to děsivý a trochu mi to kazí radost z jízdy.

    pajaco

    Na 1.8 tsi r.2007 se mi do oleje dostava benzin..cca 0,5cm nad rysku max..motor zavadu nepise,zadne rozdily nespatreny..pozoruji 14 dnu..co s tim???jezdim spise kratke trasy.max 10000km rocne..poradi mi nekdo??dekuji

    zdenál

    zdravím,mám octavii 1.8 tsi,neví někdo z vás jak vypnout světla které svítí při startování?děkuji

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist