autoweb.cz > Škoda > Škoda Fabia > Škoda Fabia III (2015): seznam motorů oficiálně, jsou to hlavně tříválce se spotřebou od 3,1 litru
Škoda Fabia III (2015): seznam motorů oficiálně, jsou to hlavně tříválce se spotřebou od 3,1 litru
Když jsme několikrát naznačovali, že třetí generace Fabie dostane pohonné jednotky kopírující nabídku motorů Volkswagenu Polo po modernizaci, zjevně jsme v odhadu nebyli daleko od pravdy. Pod kapotou nové Škody se usídlí převážně tříválcové agregát a většina z nich s turbodmychadlem.
Výjimkou budou malé atmosférické tříválec o objemu 1,0 litru s nepřímým vstřikováním MPI, které jsou známé z městského mini Citigo. Tisková zpráva mladoboleslavské automobilky se zmiňuje pouze o jednom z nich s výkonem 44 kW, tedy 60 koní, píše nicméně v množném čísle a tak je evidentní, že dojde i na silnější variantu se 75 koňmi.
Více výkonu budou moci využít zákazníci preferující čtyřválce, minimálně na počátku však nelze počítat s jiným motorem než 1.2 TSI s výkony do 110 koní – předpokládáme, že bude k mání rovněž ve dvou provedeních, přičemž to slabší bude mít stejně jako u wolfsburgského sourozence 90 koňských sil.
Pokud vás zajímají spíše vznětové agregáty, připravte se na to, že jinou volbu než tříválec 1.4 TDI mít nebudete. V případě, že vás zajímají jeho konstrukční podrobnosti, hledejte více informaci v článku o jeho nasazení pod kapotu Audi A1, zde pouze připomínáme, že bude v prodeji ve třech výkonových verzích.
Škoda opět uvádí pouze rozpětí od 75 do 105 koní, při pohledu do tabulek Pola nicméně můžeme dodat, že prostřední jednotka vyprodukuje 90 koní a příslušné maximální točivé momenty dieselů činí 210, 230 a 250 newtonmetů dostupných od 1500 (v prvních dvou), respektive 1750 otáčkách za minutu.
Odtud není daleko ani k průměrné spotřebě, která zřejmě nebude zásadně jiná. Bez ohledu na výkon vychází u VW Polo pokaždé na 3,4 litru, Škoda však vypustí také superúspornou variantu s označením GreenLine, která podle normovaného testu NEDC vykazuje pouze 3,1 litru nafty na 100 kilometrů.
V závislosti na motorizaci budou v prodeji převážně pětistupňové manuální převodovky, dvojice silnějších zážehových čtyřválců a prostřední diesel je ale u VW možné skombinovat rovněž se sedmistupňovým DSG. Ani tady neočekáváme zásadní rozdíly. Šestistupňovou manuální převodovku bude také možné mít, jenže pouze v případě nákupu 1.2 TSI se 110 koňmi.
Škoda se na svých stránkách chlubí i snížením hmotnosti novinky. Doslovně uvádí, že „závislosti na konkrétní výbavě a motorizaci bude nová Fabia až o 65 kg lehčí než předchozí generace při zohlednění vyššího standardu sériové výbavy“. Základní tříválec 1.0 MPI bude vážit jen 980 kg, pravdou ale je, že bez započítání euro-balastu, takže v oficiálních tabulkách tunovou metu pokaždé překoná.
Jinak podle očekávání plní všechny motorizace novou emisní normu EU6 a jsou sériově vybaveny systémem start-stop i rekuperací brzdné energie, na skutečnou spotřebu v reálném provozu si však budeme muset počkat do prvních praktických testů.