Škoda Fabia III (2015): seznam motorů oficiálně, jsou to hlavně tříválce se spotřebou od 3,1 litru

Mladoboleslavská značka slibuje průměrné mezigenerační snížení spotřeby o sedmnáct procent a nejúspornější Fabia 1.4 TDI GreenLine by měla jezdit za 3,1 l/100 km.

Když jsme několikrát naznačovali, že třetí generace Fabie dostane pohonné jednotky kopírující nabídku motorů Volkswagenu Polo po modernizaci, zjevně jsme v odhadu nebyli daleko od pravdy. Pod kapotou nové Škody se usídlí převážně tříválcové agregát a většina z nich s turbodmychadlem.

Výjimkou budou malé atmosférické tříválec o objemu 1,0 litru s nepřímým vstřikováním MPI, které jsou známé z městského mini Citigo. Tisková zpráva mladoboleslavské automobilky se zmiňuje pouze o jednom z nich s výkonem 44 kW, tedy 60 koní, píše nicméně v množném čísle a tak je evidentní, že dojde i na silnější variantu se 75 koňmi.

Více výkonu budou moci využít zákazníci preferující čtyřválce, minimálně na počátku však nelze počítat s jiným motorem než 1.2 TSI s výkony do 110 koní – předpokládáme, že bude k mání rovněž ve dvou provedeních, přičemž to slabší bude mít stejně jako u wolfsburgského sourozence 90 koňských sil.

Pokud vás zajímají spíše vznětové agregáty, připravte se na to, že jinou volbu než tříválec 1.4 TDI mít nebudete. V případě, že vás zajímají jeho konstrukční podrobnosti, hledejte více informaci v článku o jeho nasazení pod kapotu Audi A1, zde pouze připomínáme, že bude v prodeji ve třech výkonových verzích.

Škoda opět uvádí pouze rozpětí od 75 do 105 koní, při pohledu do tabulek Pola nicméně můžeme dodat, že prostřední jednotka vyprodukuje 90 koní a příslušné maximální točivé momenty dieselů činí 210, 230 a 250 newtonmetů dostupných od 1500 (v prvních dvou), respektive 1750 otáčkách za minutu.

Odtud není daleko ani k průměrné spotřebě, která zřejmě nebude zásadně jiná. Bez ohledu na výkon vychází u VW Polo pokaždé na 3,4 litru, Škoda však vypustí také superúspornou variantu s označením GreenLine, která podle normovaného testu NEDC vykazuje pouze 3,1 litru nafty na 100 kilometrů.

V závislosti na motorizaci budou v prodeji převážně pětistupňové manuální převodovky, dvojice silnějších zážehových čtyřválců a prostřední diesel je ale u VW možné skombinovat rovněž se sedmistupňovým DSG. Ani tady neočekáváme zásadní rozdíly. Šestistupňovou manuální převodovku bude také možné mít, jenže pouze v případě nákupu 1.2 TSI se 110 koňmi.

Škoda se na svých stránkách chlubí i snížením hmotnosti novinky. Doslovně uvádí, že „závislosti na konkrétní výbavě a motorizaci bude nová Fabia až o 65 kg lehčí než předchozí generace při zohlednění vyššího standardu sériové výbavy“. Základní tříválec 1.0 MPI bude vážit jen 980 kg, pravdou ale je, že bez započítání euro-balastu, takže v oficiálních tabulkách tunovou metu pokaždé překoná.

Jinak podle očekávání plní všechny motorizace novou emisní normu EU6 a jsou sériově vybaveny systémem start-stop i rekuperací brzdné energie, na skutečnou spotřebu v reálném provozu si však budeme muset počkat do prvních praktických testů.

7.8.2014 2:48| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist