Nová Škoda Fabia překvapena, testuje na Nordschleife

EXKLUZIVNĚ: Nejsledovanější premiéra tuzemské automobilky se blíží, nová Škoda Fabia testuje v Zeleném pekle.

Jednadvacet kilometrů Severní smyčky s kaskádou zatáček všech možných typů a poloměrů je (dočasně) domovem nové generace kompaktního mladoboleslavského hatchbacku. Je čas shrnout, co o nové Fabii víme a na co se můžeme těšit.

Podívejme se nejprve pod kapotu nové Fabie, zatím stále ještě v teoretické rovině. Čtyřválcové motory nutně ustoupí pohonným jednotkám s menším počtem válců, nicméně nezmizí z nabídky. Co ale zmizí určitě je Škoda Fabia RS, za tím, že Fabia testuje na Nordschleife nelze čekat náznak nějaké sportovněji laděné verze, berme to tak, že Severní smyčka nabízí skvělé možnosti pro testování a ladění podvozku a nenaznačující ani náznakem tendence vedení automobilky odsouhlasit produkci specifikace, která by nějak souvisela s písmeny R a S.

Pozici nejsilnějšího agregátu zřejmě zaujme 1.4 TSI s výkonem 150 koní, dvakrát přeplňovaná jednotka s výkonem 180 koní se v nové Fabii už nepředstaví, dynamika a síla nebudou zřejmě prioritami tohoto modelu. Předpokládáme soustředění se na jiné aspekty a hodnoty, zejména na ekonomičnost a spotřebu.

Z toho vyvozujeme využití motoru 1.2 TSI, zřejmě s nárůstem pěti koní z původních 105, očekáváme naftový tříválec 1,4 TDI jako majoritního představitele dieselové palety a spotřebu někde kolem 3,5 litru na sto kilometrů.

Bude nová Škoda Fabia na platformě MQB? Upřímně – oficiální zdroje nám zatím tuto informaci nepotvrdily a podle neoficiálních řečí bude i nebude. Tedy jsou zprávy, které využití (zkrácené) platformy MQB potvrzují i vyvrací.

Zobrazit všechny fotografie

Mluvme chvíli o vzhledu, ten bude jistě vycházet, nebo spíše souviset s aktuálním designovým jazykem značky, bude navazovat na to, co známe z Octavie či Rapidu. Možná spíše než design (opět vzešlý pod dohledem Jozefa Kabaně) bychom rádi znali proporce nového vozu. Kamufláž zatím neposkytuje zcela jasný přehled o vyvážení délky, výšky a šířky auta a teď narážíme na některé názory, že v druhé generaci byla Fabia příliš vysoká, jakoby zmáčklá. Ale podle dostupných fotek se zdá, že je vše v pořádku a hatchback je pěkně nad asfaltem „shrbený.“

Poslední spekulace se musí týkat uvedení na trh, na český trh, jak jinak. Oficiální představení nebo zahájení objednávek není zatím známé, co ale umíme odhadnout, je spuštění výroby, které by mělo (v případě hatchbacku) proběhnout poslední týden v srpnu, kombi očekáváme na přelomu října a listopadu.

 

foto: SB Medien

21.5.2014 10:01| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist