Škoda Fabia S2000 se představí na Rally Bohemia v barvách z roku 1974

Domácí značka vzdává hold závodním strojům s označením RS - dvojici závodních speciálů S2000 nechala přestříkat do retro hávu napodobujícího 200 RS.
skoda-fabia-s2000-se-predstavi-na-rally-bohemia-v-barvach-z-roku-1974-1100x618.jpgCelá galerie 5 Zdroj: archiv redakce

Druhá generace Škody Fabia končí a mladoboleslavská značka by se měla logicky soustředit na přípravu prezentace jejího následníka, dobrá reklama na výběhový model před ukončením jeho výroby a prodeje však uškodit nemůže.

Tedy jestli považujete napodobení barevného schématu dvou historických závodních strojů 180 RS a 200 RS na současném speciálu Fabia S2000 za dobrou reklamu, necháme na vašem posouzení, každopádně to jako poctu zajímavé historii značky Škoda brát můžeme.

Do barev starých továrních vozů se aktuální Fabia S2000 oficiálně obléká z poměrně prozaického důvodu – Škoda nám tímto připomíná čtyřicetiletou historii modelů s přívlastkem RS a abychom si tento fakt vštěpili patřičně do hlav, automobilka přemalovala rovnou dva závodní stroje a už za pár dní je představí v akci.

Pokud sledujete dění kolem motorsportu a nevynecháváte přitom ani domácí scénu, asi vám neuteklo, že se již o tomto víkendu jede další ročník Rally Bohemia. Právě zde se dvojice nově přemalovaných Fabií pilotovaných Janem Kopeckým a Seppem Wiegandem představí a podle tiskové zprávy mají oba stroje i piloti chuť na vítězství.

„Je skvělé jet soutěž ve své vlasti a navíc v sídle společnosti Škoda a současně si připomínat vynikající historii modelů RS. A nejvíce se těším na to, že budu moci zase absolvovat soutěž na asfaltu – v sérii APRC (v Asijsko-pacifickém mistrovství – poz. red.) jezdíme většinou po šotolině,“ říká na adresu domácí soutěže a své účasti Jan Kopecký.

Rally Bohemia se koná tento víkend, přičemž účastníky čeká dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce přes 150 kilometrů. Do cíle v ulici Václava Klementa v Mladé Boleslavi, přímo proti museu automobilky přijedou účastníci v sobotu.

Víte že …

… Rally Bohemia se od svého prvního ročníku v roce 1974 až do roku 1985 jmenovala Rally Škoda? Česká automobilka soutěž zavedla, aby otestovala kvalitu a trvanlivost svých modelů za extrémních podmínek. První rallye před 40 lety měřila 1800 kilometrů a rychlostní zkoušky byly rozmístěné po celém Československu. Soutěže se účastnilo 152 posádek, z toho 72 zahraničních.

… vůz 200 RS, který v roce 1974 zahájil úspěšnou historii modelů RS, měl dvoulitrový motor o výkonu 163 koní? Maximální rychlost činila 210 km/h, převodovku dodalo Porsche.

…pozitivní zkušenosti s vozem 200 RS vedly k tomu, že krátce poté byl vyráběn i vůz 130 RS? S tímto závodním vozem, označovaným také za „Porsche východu“, slavila Škoda úspěchy jak v automobilových soutěžích, tak na okruzích, značka mimo jiné dosáhla vítězství ve své třídě na Rally Monte Carlo 1977 i vítězství v mistrovství Evropy cestovních vozů v roce 1981.

… Škoda s vozem 130 RS v letech 1976 až 1980 pětkrát za sebou vyhrála Rally Bohemia? Třikrát z toho zvítězil Nor John Haugland.

8.7.2014 11:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist