Škoda 100 se začala vyrábět před 50 lety. Takto vypadala dobová reklama

Od začátku výroby Škody 100 v roce 1969 uběhlo už dlouhých padesát let. Dodnes se řadí k nejlegendárnějším československým autům.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto bude v roce 2019 slavit několik důležitých výročí. Letos tomu bude 25 let od chvíle, kdy z výrobní linky začal odjíždět populární hatchback Felicia a zároveň to bude 50 let od doby, kdy byla spuštěna výroba ikonické Škody 100.

Škoda 100 vznikla jako nástupce typu 1000 MB a byla uvedená do výroby v závodě AZNP Mladá Boleslav roku 1969. S použitím několika postupných modernizací setrvala na trhu až do roku 1977, kdy byla nahrazena Škodou 105. Dělníci zvládli během osmi let produkce smontovat celkem 1 079 708 kusů (včetně výkonnějšího typu 110).

Stovka se po vzoru předchozí tisícovky držela koncepce „vše vzadu“. Jak už název napovídá, motor s převodovkou i hnací náprava se nacházely v zádi vozu, což vyvolávalo přetáčivé jízdní vlastnosti. Pod zadním krytem sedanu se nacházel atmosférický čtyřválec, který měl zdvihový objem 1 litr (v případě typu 110 1,1 litru).

O novou škodovku byl samozřejmě velký zájem, což zapříčinilo skutečnost, že si zákazníci nemohli vybírat, jakou barvu chtějí. Zkrátka měli takovou, jaká na ně vyšla. Škoda 100/110 se vyráběla v základních odstínech, k nimž patřily bílá, písková, šedivá, světle modrá, světle a tmavě zelená, šedá, černá a červená.

A jak na Škodu 100 popisovala tehdejší reklama z roku 1969? Na to se můžete podívat v přiloženém videu.

17.1.2019 10:00| autor: Lukáš Volšický
Více o tématu: hatchbackŠkoda

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist