Seat Ibiza (1993 – 2002)

Druhá generace Seatu Ibiza se dnes řadí mezi nejlevnější ojetiny. O dobře vybavené vozy ve slušném stavu je velký zájem.

RADOSTI
Nízké ceny ojetin,široká nabídka vozů,solidní jízdní vlastnosti,úsporné a živé turbodiesely

STAROSTI
Nedostatečný výkon litrového motoru,vadnutí brzd vlivem přehřátí,těžké řízení bez posilovače,hlučnější motory ve vyšších otáčkáchNa úvod
Nástupce první generace dostal slovo v roce 1993. Tří a pětidveřový hatchback dostal hned na začátku výroby čtyři zážehové a dva vznětové motory. Následující rok se nabídka pohonných jednotek ještě rozšířila. Kromě jiného přibyl i nejslabší litrový agregát o výkonu 33 kW.

Na trh přišel také odvozený sedan Cordoba. V roce 1996 vyjela na silnice i Cordoba kupé. O rok později kombi Corbova Vario.Rok 1999 přinesl výraznou modernizaci modelové řady. Facelifovaná Ibiza vypadá dobře i dnes. Na trh přišla také sportovně laděná varianta Cupra s přeplňovaným dvacetiventilovým motorem 1.8 T/115 kW. Výroba druhé generace byla ukončena s příchodem třetí. Stalo se tak v roce 2002.

Seat Ibiza fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Seat Ibiza fotogalerie

Jak z výše uvedeného plyne, Ibiza a Cordoba stojí na stejné podvozkové platformě a využívají shodnou techniku. Problémy, které trápí Ibizu se tedy objevují také u Cordoby.

Bariérový test Euro NCAP absolvoval Seat Ibiza v roce 2000. Za ochranu posádky při nárazu dostal tři hvězdičky z pěti možných, což je slabý výsledek.

Za volantem
Palubní deska vozidel vyrobených před modernizací je na dnešní dobu znatelně zastaralá a ani použité plasty nepůsobí nejlépe. Mladší automobily jsou v tomto směru lepší.

Sedadla nabídnou solidní pohodlí. U třídveřového hatchbacku je třeba zmínit velmi slušný přístup k zadním sedačkám přes odklopené opěradlo předního sedadla. Vpředu najdete místa dostatek, vzadu je ho méně v oblasti kolen.

Zavazadelník Seatu Ibiza disponuje objemem 270 litrů v základním uspořádání. Jen pro pořádek se sluší napsat, že Cordoba nabízí prostor pro náklad o objemu 455 litrů.

Jestli některý motor opravdu nelze doporučit, tak je nejmenší v nabídce. Litrový agregát na vůz vůbec nestačí, je extrémně líný a pod kapotou Ibizi zkrátka nemá co pohledávat.Do ideálu má daleko i dvoulitr disponující výkonem 85 kW, který mnohdy trápí zvýšená spotřeba oleje. Ze zážehových pohonných jednotek představuje nejlepší volbu čtrnáctistovka o výkonu 44 kW. Je dostatečně živá a lze s ní jezdit s rozumnou spotřebou.

Mezi vznětovými motory se zastavíme hned u nejslabšího v nabídce. Atmosférický diesel totiž výkony neuchvátí. Většinou s ním ale nejsou potíže. Lepší volbu ale představují velmi úsporné a živé jednotky 1.9 TDI. I agregát o výkonu 66 kW bude zcela vyhovující. Občas ale zazlobí váha vzduchu.

Časté závady
U Seatu Ibiza druhé generace se můžete nezřídka setkat s praskáním výfukového potrubí, které často také koroduje. Rez napadá i prahy a lemy zadních blatníků. Objevuje se vrzání spojkového pedálu a praskání spojkového lanka nebo uvolněné stěrače.

Pozor si dejte na opotřebená ložiska kol či třecí segmenty brzdové soustavy (mají kratší životnost). Někdy zlobí i kontrolky na palubní desce. Výjimkou nejsou ani vůle na přední nápravě a to zejména u těžších vznětových motorizací.

Motorizace
Zážehové motory:

1.0/33 kW, 1.3/40 kW, 1.4/44 kW, 1.4 16V/55 kW, 1.6/55 kW, 1.6/74 kW, 1.8/66 kW, 1.8 20V/92 kW, 1.8 T/115 kW, 2.0/85 kW, 2.0 16V/110 kW.
Vznětové motory:
1.9 D/47 kW, 1.9 SDI/47 kW, 1.9 TD/55 kW, 1.9 TDI/66, 1.9 TDI/81 kW.

28.5.2010 7:58| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist