Seat Exeo je tady

Seat právě představil nový model Exeo. A nijak se netají tím, že jde vlastně o staré Audi.

Seat Exeo byl právě uveden na český trh. Pro automobilku je to velmi důležitý produkt, kterým chce nabídnout cenově přijatelnou alternativu k prémiové konkurenci. Seat za přímou konkurenci považuje například Renault Laguna, Peugeot 407, Mazdu6Toyotu Avensis. Netají se ale tím, že by rád sebral váhavé zákazníky právě prémiovým značkám.

Jestli lze Mercedes-Benz třídy C či BMW řady 3 považovat za soupeře, to zjistíme až při tradičním redakčním testu. Už ale na pohled (a dotek) je zřejmé, že Seat to myslí vážně a nevěsí nám bulíky na nos.

Z designu samozřejmě minulé Audi A4 poznáte, ale to nelze chápat vyloženě jako mínus. A protože Seat Exeo převzal od Audi kompletní podvozek s nezávislým víceprvkovým zavěšením, mohl by i dobře jezdit. No, uvidíme…

Pod kapotou Seatu Exeo najdeme nové koncernové motory včetně dieselů TDI se vstřikováním common-rail. Základ tvoří benzínová šestnáctistovka o výkonu 102 koní a točivém momentu 148 Nm, následuje známý přeplňovaný čtyřválec 1.8 T 20V, který poháněl minulou Octavii RS (v Seatu má 150 koní) a na vrcholu je prozatím motor 2.0 TSI o výkonu 200 koní a točivém momentu 280 Nm.

Diesely jsou prozatím zastoupeny motorem 2.0 TDI o výkonu 140 a 170 koní, ale později se objeví ještě slabší varianta téhož motoru s výkonem 120 koní.

V budoucnu se pod kapotu zřejmě dostane i motor 1.4 TSI a také nový diesel 1.6 TDI. Také existuje slušná pravděpodobnost, že Seat Exeo dostane pohon všech kol a dokonce i rychlejší verzi Cupra nebo FR. Nic z toho ale ještě nebylo oficiálně potvrzeno.

Na interiéru Exea je poznat, že je „poskládán“ z koncernových součástek. Ale to lze vlastně chápat jako pochvalu. Plasty jsou měkčené a dobře opracované, přepínače mají jasně definovaný chod a vůbec, připadáte si tu více jako ve Volkswagenu než v Seatu. A to je jedině dobře. Ergonomie ovládání se také zdá být v pořádku.

Základní cena je stanovena na zajímavých 499 000 korun a dostanete za to motor 1,6 l, dvouzónovou klimatizaci, 7 airbagů včetně kolenního pro řidiče a ESP. Základní výbavu Reference je ještě možné pořídit s motorem 1,8 l Turbo za 547 900 korun a 2.0 TDI (140 koní) za 589 900 korun.

Vyšší výbava Style přináší další luxusní a funkční prvky a motor 2.0 TSI (200 koní) tak koupíte od 654 900 korun, motor 2.0 TDI (170 koní) pak od 669 900 korun.

Nejvyšší výbava Sport obsahuje také sportovní podvozek, sportovní sedadla a další prvky. Motor 2.0 TSI stojí s touto výbavou 669 900 korun a diesel 2.0 TDI (170 k) stále přijatelných 684 900 korun.

Příplatková výbava není nijak extrémně předražená a například kožené sedačky jsou za příplatek 29 900 korun, navigace s logikou ovládání MMI, s MP3, vstupem pro SD kartu a hlasovým ovládáním za 49 900 korun a adaptivní bi-xenony za 24 900 korun.

Seat také nabízí za příplatek prodlouženou záruku (na jeden nebo dva roky a 120 000 km), která se vztahuje na všechny součásti a platí po celém území Evropy.

autoweb.cz

30.4.2009 12:27

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist