RUF Roadster: Retro Porsche 911 Targa

Další moderní podání historické myšlenky přichází na trh z dílen společnosti RUF. Klasická Targa má sundavací střešní panely a až 560 koní.

Největší a nejznámější úpravce vozů Porsche, RUF Automobile GmbH, představil svůj nový model Roadster. Je určen všem, kterým poslední 911 přišly málo zahleděné do historie (Sports Classic), nebo na které se nedostalo (Speedster). Inspirací Roadsteru byla klasická Targa z roku 1967. Auto má sundavací střechu a motor o výkonu 400, nebo 560 koní.

Z profilu je na Roadsteru jasně patrný ochranný oblouk, typický pro staré targy od Porsche. Střešní panel mezi ním a čelním oknem tvoří dva lehké karbonové panely. Střecha vzadu je látková s velkým třívrstvým oknem a její skládání kontrolují elektromotory.

Vzadu montovaný šestiválcový boxer bude mít buď atmosférické plnění a čtyři stovky koní, nebo 560 koňských sil díky přeplňování. RUF nabízí auta jako zadokolky s manuálním řazením, ale podobně jako u běžných Porsche mohou zákazníci připlatit za dvouspojkové PDK nebo pohon všech kol.

K dispozici je řada příplatkových položek, ale připravte se na vysokou základní cenu – nejlevnější Roadster vyjde na 195 tisíc eur bez daně, což je asi 4,8 milionu korun. Exkluzivní 911 Speedster od Porsche je dokonce levnější, stojí necelých pět milionů včetně devatenáctiprocentní daně. Jenže si ho těžko koupíte, všech 356 už by mělo být prodaných.

RUF Automobile má s vozy Porsche obrovské zkušenosti. Firma vznikla už před druhou světovou válkou, ale k tuningu se dostala až v roce 1975. První model představila o dva roky později a roku 1987 vyjel na silnice vůbec nejslavnější RUF, žluté CTR. Možná jej budete znát pod přezdívkou Yellowbird.

Nejrychlejší produkční auto své doby jezdilo díky výkonu 476 koní až 340 kilometrů v hodině. Porsche 959 i Ferrari F40, nejslavnější supersporty osmdesátých let, mu koukaly na záda. Yellowbird také několik let držel rekord Nordschleife v kategorii silničních vozů.

Měl celou řadu dílů nových, navržených přímo v dílnách RUF, a všechna ostatní auta německé firmy jsou na tom stejně. V Pfaffenhausenu neupravují hotová Porsche, kupují zvlášť šasi, motory a některé další díly a své vozy z nich kompletují sami. Německá vláda proto vede RUF jako výrobce, nikoli úpravce.

18.10.2010 2:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist