Rozhovor s Berniem Ecclestonem

"Nic jiného na práci nemám, abych řekl pravdu."

Bernie Ecclestone věří, že Michael Schumacher na konci roku skončí s formulí 1 – minimálně by jej to nepřekvapilo.“Odvedl dobrou práci, nebo ne? Nejspíš už je tím trandováním po světě trochu unavený,“ řekl šéf formule 1 a dodal, že o odchodu s Michaelem Schumacherem nemluvil.Pětasedmdesátiletý senior se ukázal na akci propagující bezpečnost v automobilovém sporu. Při té příležitosti zodpověděl také otázku, proč by rád nadále zůstal v čele formule 1 i přes existenci konkurenční formulové série.“Nic jiného na práci nemám, abych řekl pravdu,“ a dodal, že obchodník s auty by byl jeho ideálním nástupcem, až by nastala doba.Věčný kritik okruhu v Silverstone, který nepovažuje série A1 Grand Prix a Grand Prix Masters za konkurenci, se do nejstaršího okruhu v kalendáři mistrovství světa opřel znovu:“Jestli nedotáhnou ostatní světové okruhy, žádné Silverstone nebude,“ a na otázku, který okruh je jeho nejoblíběnější, bez váhání odpověděl:“Silverstone. O tom není pochyb.“Současně se Ecclestone může stát promotérem Velké ceny Belgie, která se potýká s dluhy, jež ohrožují existenci závodu. „Děláme na tom a posouváme se kupředu. Chtějí, abych se stal promotérem, není to ideální, ale je-li to jediná cesta k záchraně, musíme to udělat. Musíme zachránit Spa.“Staré okruhy v kalendáři pomalu střídají moderní, s velkými únikovými zónami, které odsouvají diváky daleko od trati.“Je pravda, že u některých únikových zón vám nejdřív dojde benzín, než narazíte do bariéry, ale nejsem si jist, co je správně,“ poukazuje na důležitý faktor bezpečnosti. „Nejsme tu proto, abychom lidi bavili bouračkami. Při nehodě Ayrtona Senny trval přenos příliš dlouho, tak by to nemělo být. Musíme myslet na jezdce.“Podle Ecclestona, kdyby bylo vo tázce bezpečnosti uděláno to, co v současné době, dříve – zejména díky Maxi Mosleymu, mnoho slavných hvězd by dnes žilo. Konkrétně zmínil například jména Ronnie Peterson a Jochen Rindt.Dalším tématem, kterého se Ecclestone dotkl, bylo předjíždění. Podle něj jsou to jezdci, kdo je vinen za nedostatek předjíždění, spíše než konstruktéři aut.“Musíte se zeptat pilotů,“ řekl dotaz na otázku, proč je v současné době tak málo příležitostí k předjíždění. „Jestli chtějí předjet, nic jim v tom nebrání. Když někdo startuje poslední, nevypadá to, že by měl s předjížděním problém,“ naráží Brit na Velkou cenu Japonska, kterou Kimi Räikkönen vyhral po startu ze sedmnáctého místa.Ecclestone se také vrátil ke Grand Prix USA a její budoucnosti ve světle loňského skandálu, kdy do závodu startovalo jen šest aut kvůli problémům na pneumatikách Michelin.“Letos máme smlouvu, ale pro rok 2007 není nic jisté,“ řekl Brit.

Tomáš Richtr

13.1.2006 11:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist