Řídili jsme: monopost Formule 1

71 fotografiíreportáž

Tohle je po všech stránkách tak trochu retro. Na druhou stranu proč nenapsat článek o jízdě v F1, když je k tomu patřičný důvod.

Diskuze

9 komentářů

    ,,Přeskočíme to, že jsem dopředu zaslal na okruh své míry a tak první, co jsem udělal, se nasoukal do připravené kombinézy a závodnických BOD\’\‘
    Velmi pěkné, ode mě máte body navíc! 😀

    MartinK

    Díky za článek. Nemůžu jinak než souhlasit. Většinou machrují stylem \“ to já bych vám ukázal kdybych… \“ jedinci kteří ve skutečnosti nic moc neumí předvést. Lidé kteří něco umí jsou většinou skromní a mluví za ně činy. Každopádně věřím že to musí být pro každého autaře zážitek na celý život řídit F1 a o to víc pak člověk musí smeknout před piloty za éry dřívější kde se řadilo manuálně a aerodynamika nebyla tak funkční jako dneska.

    XXX

    Bylo to patrné už v jednom dílu Top gearu, taky tam postupně s formulemi zvyšlovali laťku a pro nesoudného byla jeho jízda naprosto k smíchu a odsoudil by ho jako totální řidičský dřevo.
    No ale to platí celkem v jakémkoli oboru, že umíme posoudit (odsoudit) ty druhé, protože vidíme jen povrch a nemáme naprosto šajn jak jejich prce funguje, že 😉

    josef K.

    Skvělý zážitek. Blahopřeji a závidím.
    Jinak info pro milovníky atmosfér, je to použitelné až od 5 tisíc otáček za minutu.

    Vraana

    Vážený pane Rakovane, již několikrát jsem měl nutkání Váš článek okomentovat podobně, jako dnes, kdy tak činím.

    Nechme stranou, zda souhlasím s Vašimi názory. Chci se vyjádřit k formám a obsahu Vašich článků. V tomto konkrétním článku jsem narazil na celou řadu překlepů i pravopisných chyb, kterých by se žurnalista neměl dopouštět. V pořádku mi ale nepřipadá ani stylistická stránka textu. Kdybyste si odpustil historky o hospodě, Z4 i to, jak jste k takovéto zkušenosti získal příležitost, byl by článek mnohem věcnější a mnohem méně vycpaný.
    Celkově (přestože jste se to snažil zdůvodnit) nevidím smysl takovéhoto článku, přestože Vaše zkušenost je pro čtenáře zajímavá a rozhodně se nejedná o reportáž, ale o článek, který patří na nějaký Váš blog.
    Vážená redakce Autowebu, berte můj komentář jako zpětnou vazbu a apel na lepší řízení obsahu a jeho kvalitu.

    ,,Přeskočíme to, že jsem dopředu zaslal na okruh své míry a tak první, co jsem udělal, se nasoukal do připravené kombinézy a závodnických BOD\’\‘
    Velmi pěkné, ode mě máte body navíc! 😀

    tech

    Celý článek na mě působí takto – někdo se vychloubá u piva v hospodě před pár lidmi, někdo na webu před tisícemi lidí a potlačení pocitu hned vysvětlit týpkovi u stolu, že takhle teda ne vyustilo až v napsání tohoro nepříliš hodnotného článeku. IMHO sledovat F1 v telce a neusnout je opravdový výkon, nudnější závody neznám a proto chápu snahu vytahování se diváků kteří je sledují. Málokdo se vytahuje při závodech např. Rally, nebo i motorek obzvlášt endura a motocrossu.

    Monty CZ

    kdypak jste sledoval f1 naposledy? Tato sezona je vse, jen ne nudna. Takze tyhle hospodsky kecy si laskave nechte.

    Honza Zapletal

    Já ji naposledy sledoval někdy letos. Nevím už co to bylo konkrétně za závod, nicméně většinu času komentátor se zapálením v hlase přepočítával kdo co musí zajet a proč, aby byl v optimální pozici pro zastávku v boxech. Předjížděcí manévry se odehrávaly mícháním po pitstopech, pouze mezi jezdci, kteří spolu nebojovali přímo o pořadí. Takže buď pod modrýma vlajkama, v dramatičtějším případě když pomalejší jezdec blokoval několik kol rychlejšího. V tu chvíli opět komentátor přepočítával, že se blokovaný zdrží a nebude mu vycházet strategie. Prostě většinu času totálně rozbité pole a nikdo nebojoval s nikým. Skalní fanoušci se možná v těch strategických bojích vyžívají, ale já bych rád viděl závodění, jasné, jednoduché. Ne aby šachy začínaly už od kvalifikace, kdy (tuším, kdyžtak mě oprav) postupivší do poslední části musí zvážovat, kolik vzít paliva, aby byli co nejlehčí pro měřená kola, ale taky aby jim dojezd pasoval k první zastávce v závodě. Další zhůvěřilost – předjížděcí zóny a limity jak musí být jezdec minimálně daleko od auta vepředu, aby mohl využít předjížděcí fíčury (KERS a aktivní aerodynamiku? asi, nevím). Netuším, jestli se proti tomu předjížděný stejným způsobem může bránit, nebo musí jen sedět a čekat jako debil. Nicméně navzdory těmto umělým prostředkům si nepamatuju, že bych nějaký předjížděcí manévr během toho závodu viděl. Celá F1 je pro mě žalostným příkladem překombinovanosti a přeregulovanosti.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist