Řidiči kamionů musejí častěji odpočívat

Podle nových pravidel Evropské unie se povinná přestávka prodlužuje na devět hodin.

V celé Evropské unii dnes vstoupila v platnost nová pravidla pro odpočinek profesionálních řidičů, především pro šoféry kamionů a autobusů. Největší změnou je, že řidiči si nyní budou muset odpočinout alespoň devět hodin denně, místo dosavadních osmi. Zatímco nyní mohou šoféři v týdnu řídit až 74 hodin, po přijetí nového nařízení je to jen 56 hodin. Každé dva týdny rovněž budou muset strávit alespoň 45 hodin v kuse povinným odpočinkem.

Napříště také nebude možné dělit povinnou 45minutovou přestávku po 4,5 hodinách jízdy do tří čtvrthodinových pauz, což fakticky dovoluje strávit skoro devět hodin za volantem s jedinou 15minutovou pauzou na oddych.

Za porušení pravidel, vymáhaných v celé unii – a ne jen na území státu, kde byl přestupek spáchán – nebudou pykat už jen šoféři dodávek, kamionů a autobusů, ale i jejich zaměstnavatelé. „Uvedení nových sociálních pravidel je důležitým okamžikem pro nákladní dopravu v celé Evropě,“ uvedl evropský komisař Jacques Barrot. Podle něj na nových pravidlech vydělají všichni. Řidiči si mohou užívat nových sociálních výhod a hospodářská soutěž mezi dopravci se prý zvýší.

autoweb.cz, ČTK

11.4.2007 4:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist