Retro: Škoda Fabia kupé – a má 500 koní!

8 fotografiíŠkoda Fabia

Ne, neradujte se. Není to sériový kus a nikdy nebude. A technicky to ani není škodovka. Představujeme Brisk RS 01 WRC.

Diskuze

26 komentářů

    Harry®

    Na co je ten baňatej kousek hned za volantem z těch plíšků?

    RedCross

    Já bych si tip že to bude "rychloupínák" na volant nebo nějakej deformační prvek pro případ nehody??? Jen tak hádám…

    pavel

    to je rychloupinak. ridic si tam normalne blbe vleze. tak si sunda volant, vleze a zase se nanda.

    miky.mp

    podle mne,co já odhaduji,tak v přípdě nárazu je to něco jako deformační zóna aby jsi si nezlomil ruce třeba v kloubu ramene.ty plíšky jsou schválně tak naformované,aby se při tom nárazu sklapli a tím posunuli volant dále od těla řidiče.už jsem viděl pár volantů klasických aut po čelním nárazu zohlé jako klobouk houby,ale netvrdím,že mám pravdu v tomto případě.ahoj.miky

    Deadman

    Nejspíš Řadící páka.

    Tom

    ja bych dal toho Briska ( Fabiu coupe ) do seriovej vyrobe ale z inym motorem,je to fakt pecka,skoda je skoda nevyrabi take coupe,jen ty trapne svetla bych zmenil predni !!! Inaaac fakt supr

    jardakiss

    No coz o to, hezke by to bylo, ale ono se na to musime koukat taky ze strany skodovky – kdo z nas si to za mega koupi?

    infinity

    A co by v tom melo stat mega? A kdyby se zmenili ty svetla, tak z ty fabie nic nezustane a je to novy auto 🙂

    medvidek

    za mega by to bylo jak se říká za hubičku, bohužel :o(

    opl

    Měli by zkusit rally….z nuly na sto za 2.1 sekundy… slušná konkurence pro wrc!!! hm z tý fábie jsou to jen ty světla…. všechny díly z karbonu prej… ale moc pohodlný to asi nebude…. Na nic takového škoda nemá koule!!!

    cox

    presne tak – Fabia WRC 300 koni stoji nejakych 22 mega – tak kolik potom musi stat tohle – to snad uz radsi Bugatti Veyron 🙂

    Jasomjano

    preco mega keby to spravili ako normalnu kasnu a motory by mohli byt 180 a 250k. k tomu neaka mormalnejsia prevodovka a ostal by tam podvozok a bola by hnana zadna naprava bola by to absolutna bomba. ta 180k varianta by kludne mohla ist okolo 750-800 tisic a mormalnejsia vybava. a ta 250k varianta by ludne mohla stat aj mega a pol ( lepsia prevodovka, odlahcena kasna, sportovy inerier a neake tie zavodne doplnky ako napr ukazatele tlaku a teploty oleja neaky ten ukazatel plniaceho tlaku a podobne) teraz mam v merku hondu S2000 ale toto by som asi uprednostnil. :o)

    undeground

    No to je docela zajimave auto, aurcite bych ho rad videl v seriove vyrobe. Myslim ze by se ani nemuselo pohybovat na stupni MEGA. Dyt to ma special veci no a pokud by o to mel nekdo zajem tak by se to mohlo vyrabet jako klasicky kupe, jasne ze uz by nebylo tak naslaple jako model brisk, ale byla by to prijemna zmena:)

    martin

    nádhera 😉

    Milan Žitník

    Tak to je fakt super autíčko a hoodně sportovní, jsem zvědav jestli se s ním někdy setkám osobně třeba na nějakém autosalónu či tuningovém srazu, kde by to potrápilo mnoho aut na sprintech 🙂

    Jinak karosérie je fakt super (po designové stránce), jen je škoda, že Škoda si z tohoto nápadu nevezme asi ani kousek, mohla by vyrábět něco po vzoru 110R apod…

    Jinak k diskuzi výše, pod volantem je prodloužení řídící tyče k volantu, osobně to mám ve svém upraveném voze taky

    Luki

    Pomáhal jsem tu Fabii stavět. Byla to hrozná elaborace, testování a dřina. Teď jsem testovali zrychlení 0-100 Km/h a Fabka si to rozdávala nejen s Ferrari F430, modena 360 atd. ale i s motocyklem Suzuki GSX-R1000. kterou kočíroval zkušený sprinter. To jak to dopadlo vám přeju vidět (byl jsem u toho) budou to dávat na Primě v Autoslonu někdy koncem října. Fakt super!! Kdo pochybuje o RS 01 nechť to skoukne…

    Balky

    Tak tomu hovorim tak dost dobre namakana fabia len ju este mat v rukach a asi by som ju ja pochvalil

    Robin

    proc to jen neni seriova vyroba . bylo mi do place jak sem to zjistil. vždyt je to nadherne auto Škoda Fabia kupé-Brisk RS 01 WRC.

    Slepicobij

    Hlavně se z těch pěti stovek neposerte!!!!!!!!!

    Chápu, pro "šáde" je to zázrak :-)))

    Ubožáci z Bolehlavi :-)))))))))))))

    MIrra

    Videli jste tu fotku zepredu?Taky vam to prislo tak nizky?(mluvim o vysce vozu – resp. o vysce napravy)Ale to maji asi nastaveno na silnice…je to tak?Pokud tohle ale bude jezdit po wrc tak se nemusime za nic stydet… 🙂

    Šála

    Fakt parádní kousek tenhle Brisk. Docela by mě zajímalo, jak extrémně přeplňované závodní speciály pro rallye bojují s turboefektem. Nevíte to někdo. WRCčka mají "jen" 300 koní z dvoulitru, ale tohle má 500 a speciály ze skupiny B před 20ti lety měli z podobného objemu třeba 600 nebo i víc koní. Na zatáčkovitých tratích pro rallye přece není možné čekat několik vteřin až se roztočí obrovské turbo, ne?

    Jen tak mimochodem – v létě, při závodech do vrchu na Suchý Vrch jsem viděl málem havárii Škody 200 RS, řidič dostal smyk, nezvládl ho, šel do hodin a jen těsně minul ve značné rychlosti strom… To by byla škoda…

    Zas nejakej chytrak

    S turboefektem bojuji jednoduse. Pouziva se k tomu ALS (anti-lag system). Pri odstaveni plynu vypne zapalovani a nespalena smes projde pres svody k turbu, kde diky vysoke teplote chytne a horenim drzi roztocenou turbinu. Pri dalsim pridani plynu je k dispozici temer plny tlak. Diky tomuto systemu jede turbo temer naplno uz od volnobeznych otacek. Vse samozrejme na ukor zivotnosti. Jinak vykon wrc je omezen restriktorem…

    Zas nejakej chytrak

    S turboefektem bojuji jednoduse. Pouziva se k tomu ALS (anti-lag system). Pri odstaveni plynu vypne zapalovani a nespalena smes projde pres svody k turbu, kde diky vysoke teplote chytne a horenim drzi roztocenou turbinu. Pri dalsim pridani plynu je k dispozici temer plny tlak. Diky tomuto systemu jede turbo temer naplno uz od volnobeznych otacek. Vse samozrejme na ukor zivotnosti. Jinak vykon wrc je omezen restriktorem…

    sri

    Např. S4 měla obsah 1754, v malých otáčkách byla přeplnovaná mech. kompresorem Volumex a asi od 3 tis. ot. zapracoval el.ventil a zapojil turbodmychadlo KKK.Jelo to od spoda jako lokomotiva a ten rozsah použitelných otáček je z dnešního pohledu něco neuvěřitelného a vzhledem k tech. regulím něco ve WRC nedosažitelného.Audi Sport Quattro díru samozřejmě mělo a velkou, řešili to na trati tím, že brzdili levou nohou a motor drželi pořád v použitelných otáčkách. U nás ho předvedl před mnoha lety Leo Pavlík z Agroteamu Slušovice.Pamětníci potvrdí, bylo to pokoukáníčko.

    sri

    Např. S4 měla obsah 1754, v malých otáčkách byla přeplnovaná mech. kompresorem Volumex a asi od 3 tis. ot. zapracoval el.ventil a zapojil turbodmychadlo KKK.Jelo to od spoda jako lokomotiva a ten rozsah použitelných otáček je z dnešního pohledu něco neuvěřitelného a vzhledem k tech. regulím něco ve WRC nedosažitelného.Audi Sport Quattro díru samozřejmě mělo a velkou, řešili to na trati tím, že brzdili levou nohou a motor drželi pořád v použitelných otáčkách. U nás ho předvedl před mnoha lety Leo Pavlík z Agroteamu Slušovice.Pamětníci potvrdí, bylo to pokoukáníčko.

    Taky bych to tak tipoval.
    U sériových aut je přesně dána maximální tuhost věnce volatu – právě aby při nehodě povolil a nerozmašíroval ruce. (což bývá problém tuningových volantů od číňanů )

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist