Reportáž: Na druhém amatérském závodě v Písku

Závodní okruh v jihočeském Písku již podruhé hostil v letošním roce seriál automobilů pro veřejnost. A my byli u toho.

Bylo by asi zbytečné představovat opět AmaterCup, který znáte jednak jako našeho partnera z ankety Internetové auto roku, ale hlavně jako pořadatele okruhových dnů a závodů pro amatéry a nadšence z řad široké veřejnosti.

Takže rovnou k věci… V rámci seriálu pro rok 2014 se konal podnik na závodním okruhu v jihočeském Písku a hned ráno bylo jasné, že kdyby nic jiného, tak se bude na co dívat. V rámci všech vypsaných tříd se začala sjíždět do depa zajímavá auta, od zástupců tuzemských výrobců, přes japonské vozy s pohonem jedné i obou náprav až k německým zadokolkám či ostrým francouzským hatchbackům. I my jsme, mluvíme-li o Francii, vyrazili do Písku a otestovali jsme na závodní dráze (i na přilehlých okreskách) dva nejsportovnější modely od Peugeotu, ostrý hatchback 208 GTi a kupé RCZ R.


A vlastně i na ty Japonce z naší strany došlo, Subaru BRZ je ideálním společníkem na kompaktní technické okruhy a Outback zase přesvědčil, když jsme potřebovali jezdit kolem na nezpevněných obslužných komunikacích.

Nejstarším, ale ne nejslabším a rozhodně ne nejpomalejším vozem na závodní dráze byla zřejmě Škoda 100, a mluvíme-li o rychlosti, tak výsledné časy katapultovaly řidiče tohoto stroje na první místo ve skupině. Slabší zastoupení měla třída lightweight, pravidelně se účastnící borci pilotující Caterhamy tentokrát vynechali a tak se pole ve třídě zúžilo jen na tři Kaipany, přičemž jedna posádka bohužel měřené jízdy ve výsledku neabsolvovala.

Zobrazit všechny fotografie

Naopak silné zastoupení, a tedy příslib zajímavých bojů, probíhal ve střední kategorii do třech litrů objemu. Podle průběžných výsledků bylo jasné, že se o první pozici utkají řidiči některého z BMW řady 3. Nejvyšší třída nabízela velmi vyrovnané souboje navazující na boj automobilek Subaru a Mitsubishi, kdy se o setinky přetahoval Lancer Evo X RS a WRX STI v barvách AWD.cz. Přičemž na nejvyšším stupni nakonec stál pilot stroje s plochým motorem.

Naším pohledem byla akce více než úspěšná, a to už tím, že dostala na jedno místo v jeden čas skupiny podobně naladěných nadšenců, kteří neváhají investovat prostředky (v rámci svých možností a vzhledem k tomu, jaký vůz řídí) na to, aby se mohli věnovat aktivní řidičské zábavě mimo veřejné komunikace. A v druhé fázi se podařilo natočit dostatek materiálu na srovnávací test, nebo spíše dvojitý test „na téma“ nejsportovnější Peugeoty současnosti.

23.7.2014 9:54| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist