autoweb.cz > reportáž > Reportáž: Na druhém amatérském závodě v Písku
Reportáž: Na druhém amatérském závodě v Písku
Bylo by asi zbytečné představovat opět AmaterCup, který znáte jednak jako našeho partnera z ankety Internetové auto roku, ale hlavně jako pořadatele okruhových dnů a závodů pro amatéry a nadšence z řad široké veřejnosti.
Takže rovnou k věci… V rámci seriálu pro rok 2014 se konal podnik na závodním okruhu v jihočeském Písku a hned ráno bylo jasné, že kdyby nic jiného, tak se bude na co dívat. V rámci všech vypsaných tříd se začala sjíždět do depa zajímavá auta, od zástupců tuzemských výrobců, přes japonské vozy s pohonem jedné i obou náprav až k německým zadokolkám či ostrým francouzským hatchbackům. I my jsme, mluvíme-li o Francii, vyrazili do Písku a otestovali jsme na závodní dráze (i na přilehlých okreskách) dva nejsportovnější modely od Peugeotu, ostrý hatchback 208 GTi a kupé RCZ R.
A vlastně i na ty Japonce z naší strany došlo, Subaru BRZ je ideálním společníkem na kompaktní technické okruhy a Outback zase přesvědčil, když jsme potřebovali jezdit kolem na nezpevněných obslužných komunikacích.
Nejstarším, ale ne nejslabším a rozhodně ne nejpomalejším vozem na závodní dráze byla zřejmě Škoda 100, a mluvíme-li o rychlosti, tak výsledné časy katapultovaly řidiče tohoto stroje na první místo ve skupině. Slabší zastoupení měla třída lightweight, pravidelně se účastnící borci pilotující Caterhamy tentokrát vynechali a tak se pole ve třídě zúžilo jen na tři Kaipany, přičemž jedna posádka bohužel měřené jízdy ve výsledku neabsolvovala.
Naopak silné zastoupení, a tedy příslib zajímavých bojů, probíhal ve střední kategorii do třech litrů objemu. Podle průběžných výsledků bylo jasné, že se o první pozici utkají řidiči některého z BMW řady 3. Nejvyšší třída nabízela velmi vyrovnané souboje navazující na boj automobilek Subaru a Mitsubishi, kdy se o setinky přetahoval Lancer Evo X RS a WRX STI v barvách AWD.cz. Přičemž na nejvyšším stupni nakonec stál pilot stroje s plochým motorem.
Naším pohledem byla akce více než úspěšná, a to už tím, že dostala na jedno místo v jeden čas skupiny podobně naladěných nadšenců, kteří neváhají investovat prostředky (v rámci svých možností a vzhledem k tomu, jaký vůz řídí) na to, aby se mohli věnovat aktivní řidičské zábavě mimo veřejné komunikace. A v druhé fázi se podařilo natočit dostatek materiálu na srovnávací test, nebo spíše dvojitý test „na téma“ nejsportovnější Peugeoty současnosti.