Renault Wind 1.6 16V

Renault přináší efektivně skládací střechu a techniku ze zábavného Twinga RS. Jak to funguje dohromady?
  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Schopný podvozek, charismatický motor, vítr ve vlasech

STAROSTI
Není tak mrštný jako Twingo a má diskutabilní tvary

Na francouzské riviéře v okolí slavného Saint Tropez je celkem teplo i před vánocemi, takže střechu jednoho z nejmenších francouzských kabrioletů bych si tam klidně mohl stáhnout. Kdybych byl ovšem v okolí slavného Saint Tropez a ne v okolí sněhovou kalamitou stižené Prahy.

Je to smůla, protože Renault Wind je jedním z aut, které k co nejčastějšímu otevírání střechy přímo vybízí a to hned z několika důvodů. Zaprvé to jde velmi snadno a rychle – stačí odjistit velkou pojistku nad zpětným zrcátkem a 12 sekund držet tlačítko před řadící pákou, střecha se čistě překlopí nad zadní zavazadlový prostor, žádné rozkládání ve stylu Transformers. Zadruhé máte i bez střechy za sebou zadní okno a kolem sebe vysoká boční, takže dovnitř nefouká a díky slušně fungujícímu topení můžete jezdit i v docela chladném počasí. Zatřetí, se zavřenou střechou působí Wind poněkud klaustrofobicky.​Průhledy ven z auta jsou úzké a černá plastová střecha bez čalounění nad vámi visí proklatě nízko. Vyšší postavy ať si raději dobře vyzkouší polohu za volantem, jestli se vůbec vejdou. Já jsem sice neměl problém s kontaktem temene a plastu, ale příjemné to zpočátku moc nebylo, člověk je z dnešních aut zvyklý na vzdušnější prostředí.

Jinak je však interiér poměrně povedený, zamrzí jen absence držáků na nápoje ve středové konzole, musíte se spokojit s těmi v kapsách dveří. Za sedačkami je poměrně praktická police, kam si můžete odložit rukavice a další maličkosti. Trochu překvapením jsou kožená poutka nahrazující dveřní madla, takže jsem v prvních dnech při zavírání dveří párkrát hmátnul do prázdna. Dá se na to ale zvyknout poměrně rychle.

Neobvykle příjemná je velikost zavazadlového prostoru. I když se o něm u sportovnějších aut často nemuví, spousta lidí bude Wind používat k běžnému ježdění a poměrně velký kufr, který neomezí ani složená střecha, s radostí využijí.

Technika Renaultu Wind úzce vychází z modelu Twingo, respektive z jeho nejzábavnější verze RenaultSport. Z ní pochází větší část podvozku, nápravy vycházejí z minulé generace Clia RS. Každý, kdo trochu zná produkty divize RenaultSport, teď zbystřil, protože to papírově vypadá jako velmi lákavý recept.Radost trochu kazí hmotnost auta, která činí 1137 kg. Díky tomu a přece jen trochu nižší torzní tuhosti karoserie se nedá mluvit o tak mrštném autě, jako je Twingo RS, ale to neznamená, že by Wind byl zoufalý. Vlastně se s ním dá jet velmi svižně a je to celkem zábava. Se zavřenou střechou je karoserie o něco tužší, ale ani s otevřenou to není katastrofa. Ano, zkusil jsem to, ale jen chvíli, protože mi dovnitř sněžilo… Mrštnost je jeho hlavní předností, naopak s jízdním komfortem musíte mít určitou trpělivost, od takhle krátkého a sportovně nastaveného auta prostě nemůžete čekat, že si občas neposkočí.


V buclaté přídi můžete mít dva různé motory, buď atmosférickou šestnáctistovku z Twinga RS o výkonu 133 koní, nebo klasický produkt downsizingu, „foukanou“ stokoňovou dvanáctistovku. V testovacím autě byl první jmenovaný motor a to mi plně vyhovovalo. Sice ho musíte točit, abyste z něj dostali to nejlepší, ale to vůbec nevadí. Má totiž pěkný zvuk, točí se ochotně, pedály jsou příjemně rozmístěné a mají správný odpor a dokonce i pětistupňová převodovka jde relativně slušně.Verdikt
Stojí tedy před námi poměrně povedené auto, které nabídne celkem přijatelnou zábavu s volným nebem nad hlavou. Jsou tu ale dva problémy, kvůli kterým se nedá čekat, že by se Wind dočkal kdovíjak vysokých prodejních úspěchů. Zaprvé stojí 450 tisíc, v téhle výbavě Collection dokonce 480, což skutečně není málo. Zadruhé, byť je to velmi individuální záležitost, mnoho krásy nepobral. Normálně bych se o tom nezmiňoval, ale když mi před autem po přechodu přešel malý capart s hlasitým komentářem „Jééé, hele tati, to je ale ošklivý auto“, tak na tom asi přece jen něco bude. Pochvalných komentářů bylo výrazně méně.

Honza Koubek

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)98 / 133 v 6750 ot./min.
Točivý moment (Nm)160 v 4400 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)113,4
0-100 km/h (s)9,2
Nejvyšší rychlost (km/h)201
Spotřeba paliva (l/100 km)9,1 / 5,7 / 6,9
Objem nádrže (l)40
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3833
Šířka (mm)1689
Výška (mm)1381
Rozvor náprav (mm)2368
Provozní hmotnost (kg)1173
Celková hmotnost (kg)1383
Zavazadlový prostor (l)270 - 360
Ceny
Základní cena modelu399 900 Kč
Základní cena test. verze479 900 Kč
16.12.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist