Renault Thalia (od 2008)

Druhá generace modelu Thalia je na trhu ojetin nováčkem. Spíše než klasické závady se zatím objevují problémy plynoucí ze slabšího dílenského zpracování.

​RADOSTI
Velice dobrá prostornost, komfort odpružení, úsporné motory, velmi příznivé ceny ojetin.

STAROSTI
Pazvuky v interiéru u některých ojetin, po sklopení zadních sedadel jen nevelký průvlak do zavazadelníku, uchycení víka kufru trochu omezuje zavazadlový prostor.

Malý sedan od Renaultu přišel do prodeje ve své druhé generaci koncem roku 2008. Nyní se vůz začíná objevovat v autobazarech, kde představuje lákavou nabídku pro řidiče hledající levný a mladý automobil.

Ojetiny mají v drtivé většině případů jen málo najeto a zpravidla se těší dobrému zdraví. Přesto budou spokojeni spíše méně nároční motoristé. U mnohých vozů se totiž objevují pazvuky v interiéru nebo zvýšený aerodynamický hluk.

Po stránce prostornosti se ve své třídě Thalia nemá za co stydět. Pravda, při prvním usazení za volant a zavření dveří můžete vnímat menší šířku interiéru, na délku je ale opravdu štědrý. To ocení i cestující na zadních sedadlech.

Problém nebude ani se zavazadly. Vozidlo totiž převeze náklad o objemu 510 litrů v základním uspořádání. Pokud sklopíte zadní sedadla, budete trochu zklamáni – vzniklý průvlak je totiž jen nízký.


Ale vraťme se ještě k místu řidiče. Palubní deska nezaskočí žádnými výstřelky, je pohledná a vzhledem k ceně vozu jí snadno odpustíte i tvrdé plasty, z nichž je vyrobena. Řazení ničím nepřekvapí, když působí průměrně. Řízení by však lepší zpětná vazba neškodila.

Za jízdy oceníte především komfortní naladění podvozku. Ten zvládá tlumit poměrně velké nerovnosti a městskou dlažbu doslova žehlí. V zatáčkách musíte počítat s velkým náklonem karoserie, i tak je ale držení jízdní stopy překvapivě slušné. Na špičku třídy to nestačí, avšak musíme mít na mysli, o jakou třídu se v případě Thalie jedná. Vždyť jde o opravdu levný malý automobil pro nenáročného motoristu!

Nabídka pohonných jednotek začíná čtyřválcem o objemu 1,2 litru a výkonu 55 kW. Kdo se teď začal děsit odezvy při sešlápnutí plynu, může být v klidu. Pro malý sedan je tento agregát dostačující. Jistě čtrnáctistovka nebo turbodiesel pojedou lépe, přesto není dvanáctistovka zlou volbou.Z hlediska spolehlivosti nám přijde nejlepší motor 1.4 16V. Turbodiesely mohou poměrně brzo začít trápit vadné vstřikovače common railu a u dvanáctistovky si někteří majitelé naříkají na nepravidelný běh za studena.

Thalia je mladou ojetinou a tak ještě není mnoho častých problémů známo. Navíc potíže, které se objevily, nechali motoristé většinou odstranit v rámci záruky. Kromě toho nejde o nijak složitý automobil, kde by bylo zvýšené riziko problémů. To potvrzují i slova Jindřicha Topola, regionálního manažera AAA AUTO: „Jednoduchá konstrukce využívající osvědčenou techniku bez nadbytku elektroniky předznamenává bezproblémový provoz a vysokou míru spolehlivosti.“

S výše zmiňovanou zárukou mladé ojetiny také souvisí prakticky absence dílů z druhovýroby. To se do budoucna určitě změní. V současné době ale pořídíte až na pár výjimek jen originální díly Renault.Ale zpět k závadám. Nezřídka se můžete setkat se zvýšenou hladinou aerodynamického hluku, jíž má většinou na svědomí odchlipující se těsnění některého z oken. Někdy se objeví i porucha ovladače elektrického stahování okna.

Známé je tuhnutí manžety řazení při nízkých teplotách v zimních měsících. A následek? Vyskočení rámečku jejího uložení ve středovém tunelu. Po navrácení opět vypadává a tak nezbývá než díl vyměnit.


U nejednoho vozidla můžete pozorovat cvakání spojkového pedálu, hluk jde někdy i z motorového prostoru. Zde totiž může pískat pohon škrticí klapky. Většinou se tak děje u agregátů 1.2 16V.Tyto jednotky také někdy trápí nepravidelný běh za studena a to především při nízkých teplotách. Většinou ale pomůže pouhá výměna zapalovacích svíček. Objevit se mohou také vůle na přední nápravě, což není při stavu našich silnic nic neobvyklého. Před koupí vozu prověřte funkčnost centrálního zamykání, které občas stávkuje.


Ve zpětném zrcátku
2008 – na podzim představení Renaultu Thalia druhé generace se zážehovými motory 1.2 16V/55 kW, 1.4/55 kW, 1.4 16V/72 kW, 1.6 16V/77 kW a turbodiesely 1.5 dCi/47 kW, 1.5 dCi/62 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP Renault Thalia druhé generace nikdy neprošel.

Milan Jirouš

23.10.2011 6:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist