Renault Modus/Grand Modus (2004 – 2012)

Malý a přesto vzdušný Renault Modus nepotkáte v autobazarech často. Totéž platí i pro prodloužené provedení Grand Modus. O vyloženě nedostatkový vůz ale nejde.

RADOSTI
Vzdušný interiér, posuvná zadní lavice, solidní spolehlivost, pohodlná sedadla, komfort odpružení.

STAROSTI
Malá nabídka ojetin, opravdu obtížná výměna žárovek v potkávacích světlometech, mizerný přístup k motoru, dle mnohých motoristů ne zrovna povedený design.

Renault Modus je jiný než většina ostatních vozů dané třídy. Malý, ale přesto s velkým vnitřním prostorem, designově výrazný, avšak mnohým řidičům do oka nepadl. Tomu nakonec odpovídá i počet nabízených ojetin, jasně svědčící o „úspěchu“ na trhu s novými automobily.

Renault Modus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Modus fotogalerie

Kdo tedy vyrazí hledat ojetinu, nebude mít situaci úplně snadnou. A navíc, když už bude stát před vytouženým vozem, je tu ještě jedna otázka: co na tomto autě zkontrolovat? Kam se určitě kouknout?

Odpověď je jasná, začněte doklady a identifikačními znaky, pak přijdou na řadu nejslabší místa modelu. Jenže, kde najít VIN číslo? Modus jde skutečně svou cestou a od ostatních vozidel se umí v mnoha ohledech odlišit. Umístění VIN je jedním z nich.„Rodné číslo“ automobilu stojícího na podvozku Clia III totiž najdete zcela netradičně na B-sloupku karoserie u oka zámku pravých předních dveří (u místa spolujezdce). Říká se, kdo hledá, ten najde. Ale ruku na srdce, kdo by hledal VIN zrovna tady?

Když už budete mít otevřeny dveře do prostoru pro cestující, jistě si všimnete velké přednosti tohoto automobilu – je jím nabídka místa pro posádku. Nejen vpředu, i vzadu je ho dost. Tedy pokud není zadní lavice posunuta zcela vpřed. Možnost jejího posunu je jednou z předností malého renaultu.


Potěší také pohodlná sedadla a v neposlední řadě celkem pohledná palubní deska. Centrálně umístěná přístrojová kaplička ale určitě řadu motoristů nenadchne. Stejně tak nepotěší ani malý zavazadelník o objemu pouhých 198 litrů.Prodloužené provedené Grand Modus nenabízí posádce více místa, avšak přidává právě na objemu pro zavazadla. Díky tomu Grand Modus prodávaný od roku 2008 odveze náklad o objemu 305 litrů při pětimístném uspořádání vozu.

Z hlediska komfortu posádky na tom není Modus vůbec špatně. Tedy při obsazení čtveřicí cestujících. Vděčí za to především příjemnému naladění podvozku. Druhou stranou mince jsou ale větší náklony karoserie v zatáčkách. Pochvalu si nezaslouží řízení bez zpětné vazby a nepřesné řazení.

Nabídka motorizací je dostatečná a zahrnuje jak zážehové, tak vznětové pohonné jednotky. Menší výhrady lze mít jen k základní dvanáctistovce, s níž budou spokojeni spíše méně nároční a klidnější motoristé.A co spolehlivost? Dle TÜV u mladých vozů ve věku 2-3 roky velice nadprůměrná, u starších padá k průměru. Jasně spolehlivější jsou zážehové motory, zatímco s turbodiesely 1.5 dCi mohou nastat vážnější potíže. Mezi malými a úspornými benzinovými agregáty ale najdete i dostatečně výkonná provedení.


„Zážehové motory se potýkají s častějšími závadami zapalovacích cívek a zanášením škrticích klapek, u turbodieselů se zase zanáší EGR ventil a někdy odejde turbo,“ začíná výčet více se opakujících poruch Radek Špulka, cenový specialista Auto ESA.

U turbodieselů také zlobí vstřikovače, setkat se můžete i s vadným dvouhmotovým setrvačníkem. Při vysokém kilometrovém proběhu se mohou objevovat i další vážné poruchy motorů 1.5 dCi (čerpadlo, ložiska na klice).

„Proběhla svolávací akce na plastový díl u systému posouvání zadní lavice – lámal se a způsobovalo to nemožnost posouvání. Vůle vznikají v čepech a silentblocích ramen přední nápravy, známé jsou i poruchy stahovaček elektricky ovládaných oken,“ pokračuje zástupce Auto ESA.Řada majitelů je nešťastná z častějšího praskání žárovek ve světlometech. Aby ne, když přístup k nim je doslova noční můrou. Výměna totiž může vyžadovat i demontáž předního nárazníku (podle toho, která žárovka praskla). Nakonec o „skvělém“ přístupu do motorového prostoru jasně vypovídá fotografie.


Ve zpětném zrcátku
2004 – uvedení modelu Modus se zážehovými motory 1.2 16V/55 a 58 kW, 1.4 16V/72 kW, 1.6 16V/82 kW a turbodiesely 1.5 dCi/48 a 50 kW, 1.5 dCi/60 a 63 kW.
2005 – nové motory, zážehový 1.2 16V/48 kW a turbodiesel 1.5 dCi/78 kW.
2007 – facelift a modernizace, nový přeplňovaný zážehový motor 1.2 TCe/74 kW a nově turbodiesel 1.5 dCi/76 kW, představení prodloužené verze Grand Modus.
2008 – model Modus nahrazen provedením Grand Modus, pro vybrané trhy provedení 1.2 16V Hi-Flex o výkonu 55 kW používající palivo E85.
2010 – nyní v nabídce vznětových motorů pouze nové turbodiesely 1.5 dCi/55 kW a 1.5 dCi/65 kW.
2011 – verze 1.2 TCe posílena na 76 kW.
2012 – v listopadu ukončena výroba vozu Renault Grand Modus.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Renault Modus v roce 2004.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (33 bodů).
Za ochranu dětí v autosedačkách dostal 4 hvězdičky z 5 možných (38 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 1 hvězdu ze 4 možných (6 bodů).

Milan Jirouš

17.3.2013 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist