Renault Mégane Sport

Vyzkoušeli jsme obě verze nového francouzského zabijáka – standardní model i Cup.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Natvrdo či naměkko, toť otázka. Nový Renaultsport Mégane dává na výběr mezi komfortnějším standardním podvozkem a ostrým nastavením Cup. Který z nich je lepší?

Pokud od svého rychlého hatchbacku očekáváte i dávku pohodlí, ale Golf GTI se z nějakého důvodu ocitl mimo vaše zorné pole, není o čem přemýšlet, sériová verze bude ideální.

Podvozek Cup, který bude v Česku k dostání v rámci příplatkové výbavy, ovšem nabízí silná lákadla: tužší pružiny, tlumiče i stabilizátory, vkusná litá kola s tmavou povrchovou úpravou a především mechanický samosvorný diferenciál.

video z testu najdete v novém čísle magazínu iMOTOR

Jakmile se do toho pořádně opřete, jako se to stalo nám na okruhu Ascari v jižním Španělsku, zjistíte, že příplatkový sportovní podvozek je k nezaplacení. Samosvor dává autu dechberoucí trakci při výjezdech ze zatáček, přesné řízení netahá za ruce a odpružení drží hmotnost auta hezky pod kontrolou. Na hladkém povrchu závodní trati Cup exceluje, ale upřímně řečeno, většina z nás bude po většinu času spokojenější se standardním provedením.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Renault zvolil pro rychlý Mégane důmyslnou strategii. Sériový model je v každodenním provozu skoro stejně příjemný jako Golf GTI, lépe vypadá a kvalitou za Volkswagenem příliš nezaostává. Jediné, s čím se musíte smířit, je rychlejší pokles ceny. Naproti tomu s podvozkem Cup je tenhle Renault levnější alternativou k Focusu RS a zábava je s ním prakticky stejná – i přes výkonnostní deficit šedesáti koní.

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyRenault Mégane Sport
0-100 km/h (s)6,1 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1998
Kompresní poměr8,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)82,7 x 93
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)184 kW / 250 k při 5500 ot./min.
Točivý moment (Nm)340 Nm při 3000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)180,2 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)250 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)11,5 / 6,7 / 8,4 l/100 km
Objem nádrže (l)60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4299
Šířka (mm)1848
Výška (mm)1435
Rozvor náprav (mm)2639
Provozní hmotnost (kg)1387
Ceny
Základní cena modeluod 749 900 Kč
9.12.2009 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist