renault-laguna-vel-satis-a-espace-konci.jpg

Renault Laguna, Vel Satis a Espace končí!

Renault

Renault přestane vyrábět velká auta. Laguna, Vel Satis a Espace nedostanou nástupce.

Diskuze

13 komentářů

    Kyle

    Lepší než se trápit. Proč taky, když na sportovní luxus je tu Infiniti, na zábavu Z 370, a do terénu Nissan.

    dea

    Mozna by meli zrusit i Clio ne?

    Radek

    Co se týče těch radikálních změn, tak mám stejný názor. Neúspěšné modely, jejichž slabé prodeje sotva zaplatí předchozí vývoj odejdou do historie. A nebude to jen ještě relativně rozšířená Laguna. Obrovské redukce čekají Fiat, Seat, Citroen, Jaguar, Saab, Volvo atd.

    Prodeje nových aut dlouho nebudou tak vysoké jako v roce 2007. Současná auta vydrží podstatně víc než auta dnes desetiletá. Nové modely, které se prodávají dneska budou jako desetiletá stále ve velmi dobré kondici i když budou mít najety statisíce km.

    Na to, že po třech až pěti letech se kupuje nové auto si odvykněme. Automobilový průmysl mám z dlouhodobého hlediska svůj vrchol za sebou.

    xxx

    Nerozumím tomu, proč jmenuješ Fiat. Portfólio Fiatu je již redukováno, a přebývá tam (je zbytečná) jen Chroma. Fiat již pochopil kde je jeho místo – malé vozy. A ty umí hodně dobře. Koncernová Alfa snad už taky to místo našla, otázkou je Lancia. Snad správně směřuje k luxusu, jen by to mělo být maximálně do velikosti již stávající Delty, dál rozhodně ne. Lancie by byla škoda.

    Radek

    U Fiatu jsem myslel právě hlavně na Cromu. Ovšem nové Bravo taky není (nejen u nás) kdovíjak úspěšné, vidět prakticky není. Netvrdím že je špatné, jen prostě není úspěšné, nedaří se mu přesvědčit kupce. Nedivil bych se kdyby dopadlo jak Laguna. Ostatně i ta Laguna je možná víc vidět než Bravo … Fiat je úspěšný s pětistovkou a relativně i s Pandou. Tečka. Lancia je na zavření. Sory. Deltu jsem viděl jen jednou, na autosalonu.

    dea

    Laguna nam udela papa, to bude na servisech Renaultu velka radost ;)))))

    Ani neni divu…

    REGISTRACE ZA LEDEN V EVROPĚ

    (registrace leden 09/leden 08/pořadí leden 09/08)

    4.Fiat 66 903/92 597/4/5

    5.Opel 66 340/101 449/5/3 (!)

    6.Renault 61 873/93 823/6/4 (!)

    7.Citroen 60 444/80 451/7/7

    Tom

    Velké Renaulty byly krásné a pohodlné koráby. Pravda, nebyl to pokaždé mainstream, ale ta auta měla svůj šarm. Škoda, že si Renault zkazil pověst díky své mizerné výrobní kvalitě. Pokud začnou zanikat osobité značky jako Citroen, Saab, Volvo, Jaguar, Lancia, AR, a další, bude pro milovníky aut na parkovištích smutně šedo. Většina dnešních masových zanček je na tom technicky velmi dobře, některá jsou špičková, ale to osobité kouzlo některých francouzských, italských a severských aut jim prostě chybí. Škoda ztráty identity jednotlivých značek. Za chvíli budeme jezdit všichni v Passátu 558.generace, lišit se budeme barvou, štítkem automobilky a čelní maskou. Technika bude špičková, ale emocí asi jako nad matematickými tabulkami 🙁

    Rudo

    Uplny suhlas. No treba len verit ze az tak smutne to nakoniec nebude a mozno pozerat do vzdialenejsej buducnosti – na opatovne "vzkriesenie" tej ktorej zaniknutej znacky 😉

    S tym Espace-om to ale nemozu mysliet vazne?!

    Povodca kategorie MPV a oni sa toho len tak vzdaju? To uz by bolo naozaj dost velke zufalstvo…aj ked teda neviem ako je na tom s predajmi (ruzove to asi tiez nebude…) ?!

    cromerx

    no nevim s tou lagunou jak je to uplne pravda, jiz se totiz vyviji nastupce… rusi se jen Velsatis a pozastaveny je i vyvoj espace, ale ten byl zastaven jiz pred krizi a to z prosteho duvodu, v evrope se porad prodava dobre… melo by dojit snad jen na vyraznejsi facelift…

    wakogi

    No neviem ako to Carlos planuje ale takymto smerom sa moze uberat len samovrah. Auta nie su len o cislach. Maly model

    potrebuje ten velky a velky zas ten maly. Velke auto dokaze

    vytvorit imiga celemu portfoliu znacky. A male auto v case

    ako je teraz dokaze zarobit aj na model ktory nie je vyrazne ziskovy.

    Carlos zrusil cele plejadu modelov u Nissanu. Dostal sa

    do velkej ziskovosti. Ale iba na kratko. Emocie, nostalgia

    a vernost k zacnecke sa zacali prejavovat, a dnes u Nissanu

    v podstate nemate co kupit. Primera, almera, tino, maxima

    to boli pojmy a tieto auta mali svoj respekt a zakaznikov.

    Ak Carlos zistil ze sa mu nevyplati vyrobyt Lagunu, tak

    by ju mal zacat vyrabat tak aby sa predavala. Zrusit modely a obmedzit vyvoj je cesta do pekla.

    Carlos, chcem aby Renault vyrabal Lagunu, chcem aby vyrabal Vel Satis, o Epsace ani nepochobujem. Inak sa

    s Renaultom dostanes do ligy ktoru si si prave kupil spolu s Ladou a Daciu. Inak aj tieto nakupy svedcili iba cislach

    ale nepozdvhli uroven znacky.

    Peter

    Vel Satis a aj Avantime boli pre značku Renault poučenie. A to také ,že sa do luxusnej triedy sa nemajú čo hrabať. Aj keď na druhej strane to boli odvážne projekty ,len keby boli aspoň z polovice tak spolahlivé ako odvážne. Dúfam ,že Espace nepostihne ten krutý osud , veď je to predsa etalon segmentu MPV v EU samozrejme.

    Daniel Vincens

    Hlava mi nebere, kde se tyhle "zaručené zprávy" berou….. proč by renault uvedl špičkový systém řízení všech kolu nové laguny aby jí přestal vyrábět?? víta milý redaktore, automobilky plánují hoooodně dopředu, a aby udělali auto a potom ho přestali v roce 2010 vyrábět?? to běžte vykládat někam do mateřské školky:-) proč by renault vyvýjel špičkový diesel 3.0V6 dCi, který dává do laguny coupe?? tento motor je technologicky dál než koncernový 3.0TDI!!!!! celkem chápu velsatis a to mi ostatně potvrdil i importér do čr…..

    pes

    moc pěkná čeština, chlapče… 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist