Renault Laguna II (2000 – 2007)

Laguna druhé generace po designové stránce předběhla dobu, a tak vzhledem neurazí ani dnes. Navíc potěší nízkou cenou, ta však odráží nevalnou pověst vozu.

RADOSTI
Komfort odpružení, vysoká bezpečnost dle Euro NCAP, dobrá prostornost, nízké ceny ojetin, široká nabídka vozidel, stále pohledný design.

STAROSTI
Nevalná pověst plynoucí z vysoké poruchovosti, čalounění méně odolné vůči opotřebení, řízení zcela postrádající zpětnou vazbu.

Druhá generace Renaultu Laguna měla výstavní premiéru v roce 2000 na podzimním pařížském autosalonu. Svým, na tehdejší dobu hodně kontroverzním designem vzbudila rozruch. Proti běžné automobilové konfekci šlo o super moderní vzhled, který si někoho hned získal, zatímco jiný jej odsoudil. V každém případě po designové stránce automobil předběhl dobu a dnes, když jsou moderní ostřejší tvary, nevypadá nijak zvlášť zastarale.

Právě design v kombinaci s nízkou cenou je pak pro mnoho motoristů velkým lákadlem. Vysoká poruchovost Laguny II potvrzená německými statistikami i prodejci ojetin totiž značně sráží cenu. Laguna druhé řady tak představuje ve své věkové skupině nejlepší poměr cena-užitná hodnota. Žádný jiný model nepoznamenal takový pokles ceny.


K prvním zákazníkům se vůz dostal v roce 2001 ve verzích liftback a kombi pod označením Grandtour. O čtyři roky později přišla na řadu modernizace a drobný facelift, což s sebou přineslo i obměnu nabídky pohonných jednotek. V roce 2007 byl vůz nahrazen modelem třetí generace.

Interiér Renaultu Laguna druhé generace potěší dostatkem místa pro cestující, měkké sedačky ale nemusejí každému vyhovovat. Vnějším tvarům odpovídá moderní design palubní desky, jejíž středový panel má výklopná dvířka, pod nimiž najdete autorádio. To je tak skryté před zraky nenechavců. O kus níž se nachází vstupní otvor pro startovací kartu, která zde nahradila klasický klíček zapalování.

Zavazadelník liftbacku nabídne v základním uspořádání objem 430 litrů, což sice není žádné terno, ale většině motoristů to jistě bude stačit. Kombi Grandtour přepraví více, když disponuje nákladovým prostorem o objemu 475 litrů (měřeno po roletku zavazadelníku).

Pod kapotou automobilu se může nacházet řada motorů od objemu 1,6 do 3,0 litru. Základní šestnáctistovka o výkonu 76 a 79 kW byla na některých trzích uvedena i v provedení LPG. Šestnáctistovka ale vyjela také ve verzi s výkonem 82 kW. Více sil má motor 1.8 16V nabízený o výkonech 86, 88 a 89 kW. Z benzinových pohonných jednotek představuje ideální volbu z hlediska poměru výkon-spotřeba.

Dvoulitry jsou silnější, ale i hladovější, skutečný apetit ale předvádějí až přeplňované dvoulitry. To už je lepší volbou třílitrový šestiválec. Mezi českými motoristy je však zájem především o turobdiesely, kterých se taktéž montovala celá řada.

Renault Laguna (od 2007)

Ojetá auta | vydáno 26. 6. 2011

Nejlepší volbou je 1.9 dCi v některém ze silnějších provedeních, zejména pak verzi o výkonu 88 kW lze doporučit. Tento motor se montoval se šestistupňovou převodovkou, což znamená nižší spotřebu a hlučnost ve vyšších rychlostech. Turbodieselová devatenáctistovka se dodávala o výkonech 68 až 92 kW. Dvoulitr dCi nabízí výkon 110 a 127 kW a méně úsporná jednotka 2.2 dCi disponuje výkony 85, 102 či 110 kW.

Laguna II je vhodná pro dlouhé dálniční jízdy, ale na klikatých okreskách se jistě necítí. Zde se projevuje citelná nedotáčivost, jízdním vlastnostem nepomáhá měkce nastavený podvozek ani absolutně nekomunikativní řízení. Nerovnosti ale podvozek tlumí zdatně a jednoznačnou pochvalu si zaslouží brzdy s rychlým a citelným nástupem.

Jak zde již padlo, Renault Laguna II není žádný andílek. Je to zkrátka něco za něco: moderně vyhlížející a často velice dobře vybavený automobil sice pořídíte za nízkou cenu, avšak ta má svůj důvod. Například benzinový motor 2.0 16V IDE vybavený přímým vstřikem paliva je citlivý na kvalitu benzinu a hrozí u něj zakarbonování, u turbodieselů častěji odcházejí turbodmychadla, u šestnáctistovek přestavěných na LPG zase ventily.

Tomáš Svoboda, ředitel služeb Auto ESA upozorňuje i na další opakující se závady: „Známé jsou problémy s elektronikou. Nepříjemné je pokud dojte k poruše čtečky startovacích karet, zcela běžné jsou vadné detektory tlaku v pneumatikách. Ty naštěstí nemají na provozuschopnost vozidla vliv.“

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Objevují se vůle na přední nápravě, někdy i v silentblocích ramen zadní nápravy. Obehranou písničkou jsou rezonující tepelné štíty výfuku či koroze výfukového systému. „Pozor si dejte také na funkčnost klimatizace. U některých automobilů totiž nemusí fungovat její elektronické ovládání, někdy však nefunguje jen podsvícení těchto ovladačů,“ vysvětluje zástupce Auto ESA.

Při výběru vozu se určitě vyplatí trochu si připlatit za udržovaný automobil v dobrém stavu. Vyhněte se turbodieselům s vysokou kouřivostí nebo snad hvízdajícími turbodmychadly a dbejte na dodržování servisních intervalů.

Ve zpětném zrcátku
2000 – představení Renaultu Laguna druhé generace na podzimním autosalonu v Paříži a náběh výroby.
2001 – uvedení vozu ve verzích liftback a kombi pod označením Grandtour se zážehovými čtyřválci 1.6 16V/76 a 79 kW (na vybraných trzích i ve verzi LPG), 1.8 16V/85, 86, 88 a 89 kW, 2.0 16V IDE/103 kW a se šestiválcem 3.0 V6 24V/152 kW, s turbodiesely 1.9 dCi/74, 77, 79, 88 kW a 2.2 dCi/110 kW.
2002 – nové motorizace 2.0 16V/98 a 99 kW, šestiválec 2.9 V6 24V/157 kW.
2003 – nově turbodmychadlem přeplňovaný benzinový dvoulitr (2.0 T) o výkonu 120 kW.
2004 – nové turbodiesely 1.9 dCi/68 kW a 2.2 dCi/85 kW.
2005 – modernizace a facelift modelu, nové benzinové motory 1.6 16V/82 kW, 2.0 T/125 a 150 kW, nové turbodiesely 1.9 dCi/81, 85, 92 a 96 kW, 2.0 dCi/110 kW, 2.2 dCi/102 kW.
2006 – nový turbodiesel 2.0 dCi/127 kW.
2007 – ukončení výroby modelu druhé generace a jeho nahrazení Lagunou třetí řady.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérový test Euro NCAP absolvoval Renault Laguna 2. generace v roce 2001. Za bezpečnost posádky při nárazu dostal plný pořet hvězd, tedy pět z pěti možných. Ohleduplnost při střetu s chodcem byla techniky Euro NCAP ohodnocena dvojicí hvězd ze čtyř maximálně udělovaných. Bezpečnost dětí v autosedačkách se tehdy samostatně ještě nehodnotila.

Ceny vybraných náhradních dílů na Renault Laguna 1.9 dCi/88 kW
Přední brzdový kotouč950 Kč (fri.tech.)
Přední brzdové destičky (sada)620 Kč (Gmaster)
Přední tlumič pérování1660 Kč (Kayaba)
Ložisko zadního kola1360 Kč    (Moog)
Rozvodová sada s vodní pumpou3600 (Gates + Ruville)
Třídílná spojková sada4900 Kč (LUK)
Olejový filtr120 Kč (Müller)
Vzduchový filtr160 Kč (Clean)
Kabinový (pylový) filtr230 Kč (Kamoka s aktivním ulím)
Turbo18 300 Kč (Garrett nové, repas za 12 200 Kč)
Zdroj: www.kvalitnidily.cz

3.7.2015 7:25| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist