Renault Grand Scénic 1.5 Energy dCi 110 EDC: Delší je lepší

Před nedávnem jsme tu měli Renault Scénic – líbil se nám, ale pro svou rodinu potřebujete o špetku více prostoru. Řešení je zde ve formě sedmimístného Grand Scénicu

Radosti

  • Praktický interiér s užitečnými schránkami a doplňky
  • Úsporný a kultivovaný motor
  • Dobrá ovladatelnost, nezáludné jízdní vlastnosti

Starosti

  • Stop Start by si mohl lépe rozumět s automatem
  • Rychlé ostré nerovnosti na vozovce

Zírám do zavazadlového prostoru a říkám si: „Sakra, ta věc je skoro stejně velká, jako Espace…“ Odhad trochu mate, když sklopíte všechna sedadla, máte k dispozici 1737 litrů, kdežto Espace nabídne 2035 litrů. Nicméně obojí je použitelné pro účely, ke kterým je tento typ auta stvořen – být velkým rodinným dopravníkem. Stejně jako krátký Scénic i verze Grand zaujme líbivými tvary, stoupajícím „pasem“ ve spodní linii oken a dvacetipalcovými ráfky, obutými do relativně úzkých gum o rozměrech 195/55 R20. Těch se mimochodem nemusíte bát, Renault se dohodl s výrobci pneumatik, takže jejich cena bude srovnatelná s běžnými rozměry.

Interiér

Uvnitř na vás nečeká nic komplikovaného – máme zde nyní už typickou na výšku postavenou obrazovku multimediálního systému R-Link 2, ve které můžete listovat ze strany na stranu jako na tabletu. K ovládání navigace a rádia se dostanete ihned, můžete si oba prvky nechat zobrazit na jedné „dlaždici.“ Vše je v češtině, včetně hlasových povelů, a pokud si nejste jisti, před sebou máte výklopný průhledový displej, který kromě rychlosti zobrazí i aktuální rychlostní omezení i navigační pokyny. Digitální přístrojový štít má hezky ostrou a přehlednou grafiku, můžete přepínat mezi různými vizuálně odlišnými motivy v závislosti na zvoleném jízdním režimu nebo dle chuti. Stejně jako  krátkého Scénicu zde máme posuvnou loketní opěrku s obří schránkou, v jejíž zadní části najdete USB přípojky pro napájení tabletů a dalších zařízení. Kufr má příjemně hranatý tvar a bez sklápění čehokoliv sem uložíte dětský kočárek i s velkou korbou. Mimořádně příjemná je pak možnost složit jednotlivé sedačky druhé i třetí řady stiskem jednoho z tlačítek v zavazadlovém prostoru. Třetí řada je pochopitelně vhodná spíše pro menší děti nebo dospělé, které fakt nemáte rádi. V zadních dveřích pak najdete praktické výsuvné roletky proti slunci – kéž by je mělo každé rodinné auto.

Pohon

Čtyřválcový turbodiesel o objemu 1,5 litru není na žádné závodění, ale auto i s nákladem s rezervou utáhne. Je příjemně utlumený a dobře si rozumí se sedmistupňovým automatem. Snad jen kdyby bylo sladění převodovky se systémem stop start o něco lépe dotažené – občas lehce zaspí a na zlomek sekundy prostě čekáte. K deklarované průměrné spotřebě čtyř litrů na sto se sice přiblížíte jen stěží, ale hodnoty mezi pěti a šesti a půl litry nejsou problém, i když se nesoustředíte.

Ovladatelnost

Standardní Scénic se na silnici chová téměř jako normální osobák, u Grandu jsou geny MPV znát více. Lehce se houpe i naklání, ale to není problém, protože vás nijak nevybízí k dynamické nebo nedej bože sportovní jízdě. Snadno se s ním manévruje díky vyšší pozici za volantem i parkovacím senzorům v rozsahu 360 stupňů, nechybí systém automatického parkování, který funguje velmi dobře a s automatem i uživatelsky příjemně. Na ostrých rychlých nerovnostech se od podvozku sem tam ozve žuchnutí, ale jízdní komfort je ve většině situací na extrémně slušné úrovni.

Verdikt

Vezměme to po čistě logické a praktické stránce. Espace nabídne více technologií a o něco větší zavazadlový prostor, ale v základu stojí 799 900 korun. Krátký Scénic není příliš vhodný, pokud taháte kočárek a krá… Tedy, věci pro menší děti. Oproti němu připlatíte za Grand Scénic padesát tisíc a získáte spoustu praktičnosti navíc. Jízdní vlastnosti jsou sice více MPVčkové a méně autové, ale i tak si na cestách nebudete zoufat. S takto praktickým interiérem je Grand Scénic skvělý parťák pro rodinu a auto, které vám snad nikdy nepřijde příliš malé. Delší je prostě lepší.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1461
Převodovkasedmistupňová, dvouspojková, automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)81/110 v 4000
Točivý moment (Nm)260 v 1750
0-100 km/h (s)12,4
Nejvyšší rychlost (km/h)183
Spotřeba paliva (l/100 km)4,0
Objem nádrže (l)53
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4634
Šířka (mm)1866
Rozvor náprav (mm)2804
Provozní hmotnost (kg)1615
Zavazadlový prostor (l)1737
Ceny
Základní cena modelu499 900 Kč
Základní cena test. verze609 900 Kč
Cena testovaného vozu654 900 Kč
19.2.2017 2:26

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist