Řeckem v novém BMW X5

38 fotografiíBMW

Když jsem zjistil, že mezinárodní prezentace nové X5 se koná v Aténách, zaradoval jsem se. Nikdy jsem tam nebyl, takže jsem se dost těšil.

Diskuze

27 komentářů

    Cooper S

    To, že V8 nedokázalo dieselu VÝRAZNĚJI poodjet (takže ale trochu ano?) neznamená, že nebude ve městě a hlavně na dálnici VÝRAZNĚ rychlejší.

    Asi kdyby Honza nepracoval v motoristickém časopise, měl by Fabii SDI, což je fajn, ale nemusí ty názory cpát do článku. By the way, 3.0d bude okrajovej motor, protože se tam určitě objeví i motor z 335d

    evo

    3.0d okrajovej motor rozhodne nebude, naopak, v Evrope bude nosnej. 535d se nabizi uz dlouho a je jich videt jako safranu (i podle slov lidi z bmw se neprodavaji) – je samozrejme vyrazne drazsi. a proc by V8 melo byt ve meste rychlejsi? 🙂 co to ma za logiku? naopak diesel s tocivym momentem stejnym jako V8 bude prave ve meste v nizsich rychlostech stejne mrstny. rozdil asi bude vyraznejsi nad 150… kde bude i dvojnasobna spotreba u V8.

    Charger

    Přesně. Vůbec nechápu co to Cooper S plácá.

    Cooper S

    Já jsem s tím 4.8 motorem jel v 5 řadě a je to něco prostě něco jinýho.

    Zalezte do svejch chrochtadel a vzdalte se z týhle diskuse v oblaku černýho dýmu

    Filipes

    A jé, zas jeden teoretik. Jel jsi taky v pětkový řadě s 3.0d, nebo tu jen meleš nesmysly?

    Neříkám, že V8 není paráda, ale věřím autorovi, že na točitých silnicích jsou obě auta rychlá zcela srovnatelně. A žíznivá zcela nesrovnatelně.

    Cooper S

    Já zase neříkám, že 3.0d je špatný auto. Ale je pro lidi, který se dopravujou z A do B.

    Já si cestu rád užiju a jsem připraven zaplatit víc na benzínu. Nicméně mi hned přistála na čele nálepka snoba.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Vzhledem k tomu, že obě auta se dodávají výhradně s automatem a že zvukové izolace je na velmi vysoké úrovni, se míra požitku na běžné okresce liší pouze velmi mírně. Na zakroucené okresce je třeba především krouťák a toho má 3.0d víc, než 4,8i. Věřte mi, přesedal jsem z jednoho přímo do druhého.

    Na dálnici je to samozřejmě něco jiného, ale svištět v přímce 170 km/h neodpovídá tomu, co považuji za požitek z řízení.

    Thunderman

    Zdravím pánové,

    Taky jsem samozřejmě seděl ve obou a obě jsem řídil a je to obrovskej rozdíl. Kdyby jsme se tady seriózně bavili o srovnání 3,0d vs 3,0i no tak dejme tomu ale toto?!:) Musím se smát. To co tady popisuješ ve svým místy i zajímavým testu je není pravda, ale polopravda. Samozřejmě máš pravdu co se týče spotřeby té u 3,0d ve srovnání se 4,8S, nicméně lidem co si koupí 4,8(která stoji o 0,5m více) nesejde na 5-7 litrech benzínu(proto nutně nemusí, ale být snobové) navíc za ten požitek z jízdy to stojí a všem to doporučuju. Každej všude mele o krouticím momentu Tebe nevyjímaje, nicméně ale ten přeci auto neřídí. U 3,0d je reakce na plyn velmi slušná, ale jak nejsi v té fázi kde má to auto ideální kroutící moment, tak se loudáš jako šnek, protože to auto prostě nejede vždy zabere a hned řadí, protože chybí koně na tu váhu co to auto má. To D Má cirka 230 koní a to je setsakramentskej rozdíl oproti 355, protože V8 sice musíš trošku dupnout na krk(mám na mysli otáčky i když i dole má dost síly), jenže když opravdu dupneš tak zmizí ropákovi s označením 3,0d krutě v dáli. Souhlasil bych s tím že 3,0i neujede 3,0d ano v pořádku nevím přimo jak u X5 přímé srovnání jsem neměl, ale i u normální bavorácký pětky je to mu tak, že si auta stejného objemu v provedení D či I neujedou to oba víme nicméně, ale mluvit o tom že 4,8 neujede 3,0d no tak to se na mě nezlob, ale to je vyloženě nesmysl. Vyřídím tu věc, že si můžeš půjčit u mého BMW dealera předváděčku X5 s motorem 3,0d co tam mají a já pojedu ve své 4,8 a jsem zvědavej jak dlouho uvidíš jakou mám SPZ tipuju tak 20s a to se nám do cesty ještě přimotá semafor. To že napíšeš že V8 si koupí jen a jen snob, tak to radši přehlížím jinak by jsme se spolu dostali asi do hodně nepřijemný slovní přestřelky, protože po osobní zkušeností se všemi třemi motory jsem zvolil právě 4,8S i přesto že vím že si něco navíc vezme, tak to za ten požitek obětuju. Mimochodem jen abych slyšel 8 hrnců, budu jezdit klidně celý léto se staženejma okýnkama bez klimy.;) Tohle auto je o srdci resp. V8 je o srdci a když ho máš tak není vůbec co řešit. Tím netvrdím, že kdyby teď do BMW dělali 3,0 "alespoň" v t0 silnější verzi čili bi-turbo, tak že bych o ní neuvažoval, ale skutečně bych fakt nesměl ve 4,8 jet a ani jí slyšet jinak si do toho "déčko" v životě nedáš i kdyby si měl vydělávat jen a jen na benzín.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Ano, pokud si sednu za volant a pojedu naprosto nezodpovědně, přičemž svým dvouapůltunovým autem ohrozím všechny okolo, budu rychlejší ve 4.8i. Při běžné (a podotýkám velmi svižné) jízdě je rozdíl absolutně minimální.

    Souhlasím se zvukem osmiválce, o tom žádná. Ale lidí, kteří zaplatí jen za zvuk (který zevnitř téměř neslyší) o půl milionu víc a dvojnásoběk za provozní náklady, je skutečně menšina. Nicméně už jsem si zvykl, že diskutovat s novopečenými majiteli o jejich novém autě nemá ten nejmenší smysl. Vždycky jsou totiž minimálně 3x chytřejší než já.

    A mimochodem, my si tykáme?

    Thunderman

    Mezi autaři se běžně tyká, pokud Vás to urazilo, tak se omlouvám. Nevím co považujete(š) za ohrožování ostatních, nicméně už jen z logického pohledu věci prostě si napsal věc, která majitelům 4,8s bude trnem v oku a to nehledě na to, že jsem jejím majitelem.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Samozřejmě jsem se neurazil, jen jsem si nebyl jistý, jestli náhodou nejde o někoho, s kým se znám osobně.

    Jsem si vědom toho, že to majitelé 4.8i uslyší neradi, ale při běžné svižné jízdě se majitel 3.0d nebude muset nijak namáhat, aby se jich udržel. Pochopitelně rozdíl v kultivovanosti i v podání výkonu tam je.

    Každopádně mám v plánu udělat srovnání moderních dieselových a benzínových motorů v jednom modelu. Myslím, že bychom se mohli dobrat k několika zajímavým závěrům. A kdyby jednou z dvojic byla nová X5… Každopádně to proberu s importérem BMW…

    Thunderman

    Abych řekl pravdu tak z toho 3,0d jsem byl unešenej jak jede to zase všechna čest alá diesel a ještě když vezmu v potaz to jak je to auto "těžké" skutečně obdivuhodné, nicméně jsem prostě na benzínek. Co se týče té mé 4,8 budu mít až v říjnu, protože jaksi nejsou…, ale to aby jsme měli 4,8 a 3,0d vedle sebe si myslím že je to nejmenší.:) Nicméně zpátky k tomu motoru…. ten zvuk…. a to charisma toho motoru mě dostalo skutečně natolik že i kdyby ten 3,0d nakonec jel líp jakože nejede:), tak bych stejně volil V8, jen věřím že s tím nebudu jezdit za 30 litrů. Ne že by mě to nějak extra vadilo, protože stavím vlastní čerpací stanici nicméně těch 30+ by to fakt bejt nemuselo, když za to jezdíme kamiónem s 26 tunama nákladu.:) Kdyby to bylo teda 15l s lehkou nohou byl bych rád, no snad si to moc nemaluju a budem při nejhorším začínat dvojkou…

    Thunderman

    Jinými slovy jsem tam zapomněl napsat dotaz na Vás(Tebe) za kolik jste s tím jezdili s tou 4,8, protože dle toho co jsem četl testy třeba jen na 3,0d tak ta spotřeba byla někde o 5-7 litrů vejš nicméně, když jsem to měl pučené já a jeli jsme piánko tak jsme tam byli někde za 11,8 průměr okrska, město.

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Při slušném tempu v rámci řeckého testování ukázal palubní počítač 3.0d spotřebu 11,0 l/100km, 4.8i přesně dvojnásobek. Ale jezdili jsme opravdu svižně a trasa byla dost klikatá a kopcovitá. Dvanáct litrů, nevím nevím, ale dejme tomu do patnácti by se to při rozumné jízdě mělo vlézt. Přece jen je to těžké auto.

    Thunderman

    Dám vědet.:)

    Thunderman

    Aby to pak nebyla poslední 4,8 kterou v Base prodají.:))))))

    Thunderman

    Otázkou zůstává jestli pružné zrychlení je otázka nezodpovědnosti i když samozřejmě jsem si vědom, že je to doména D motorů, nicméně tady ten rozdíl ve výkonu a obsahu je víc nez značný.

    Filipes

    To je sloh, to by člověk brečel… když už vybleju takovej elaborát, tak si to po sobě aspoň přečtu a opravim, ne?

    Thunderman

    Psáno ve spěchu, ale jistě bezmála průmerně inteligentní člověk jako třeba zdejší redaktor to pochopil a právě tomu to bylo mířeno.;)

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Asi mě příliš nečtete, jinak byste věděl, že nejsem žádný zarytý příznivce nafty. Nejsem ale ani její zarytý odpůrce.

    SDI bych si opravdu nekoupil, protože je to zastaralý motor. Nekoupil bych si asi ani TDI. Možná nějaký common-rail. A kdybych chtěl mermomocí Fabii a potřeboval bych jí jen na popojíždění do města, dost možná bych si koupil HTP.

    Ve skutečnosti mám coby své soukromé auto starou šestnáctiventilovou osmnáctistovku ve VW Scirocco GTX.

    Cooper S

    To rád slyším. Původně se mi zdálo, že ten článek tak nějak smrděl naftou..

    astony

    Výbornej článek, četl jsem ho s chutí a těšil sem se na každej další řádek.

    Charles

    Souhlas, perfektní článek! Jako vždy rozumné názory a hlavně zajímavě a vtipně sepsáno. A jako bonus krásné fotky z Řecka:) Děkuji!

    grekos

    :-))moc pekny…super clanek.

    Honzo kdybych to vedel ze prijedete do recka testovat x5,rekl bych Vam at se stavite i do solune…zasli by jsme na pivko..;-)

    jinak souhlasim..super auto…jen mit ty prachy…

    M!

    Škoda že chybí také nějaké fotky interiéru, exteriér je fajn ale v autě člověk jezdí většinou vevnitř.

    Není mi úplně jasné, co má autor proti 3 řadě sedadel, mám volvo XC90 s 3 řadou a je to velmi příjemné…můžete odvézt celou partu ožralých kamarádů a tak, výborné! 😀

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Ano, jenže do třetí řady v XC90 můžete (na rozdíl od téměř všech ostatních, novou X5 nevyjímaje) posadit své kamarády, aniž by vás pak nenáviděli do konce dnů. A upřímně řečeno, jak často se to děje?

    Jan

    Pěkný článek. Rád bych se zeptal na pár věcí – uvažuji o koupi nějakého SUV a po excesech typu Hummer jsem vytřídil svůj zájem na tři modely – VolvoXC90, Nissan Pathfinder a BMW X5. Musím přiznat, že jsem v autech celkem laik a vybírám hlavně podle designu a podle praktičnosti. Všechny tři modely (BMW asi nejvíc) navíc splňují i jistý reprezentativní dojem. Hledám hlavně bezpečnost, relativní pohodlí a prostor daný třídou SUV a rovněž optimální spotřebu a výkon.Je mi jasné, že v těchto autech nebude tolik místa jako v Alhambře nebo Sharanovi, ale to je jiná třída. Přes léto s autem dost cestuji, výjimkou nejsou cesty dlouhé několik tisíc kilometrů a tak hledám auto vhodné na cestování, které uveze pohodlně 5 lidí s nákladem. Mám v oblibě velká auta, takže proto SUV, navíc i kvůli bezpečnosti. Důležité je i zvládnutí středního terénu, se kterým se na cestách člověk setká, ale je jasné, že převážná část provozu bude na silnicích. Z toho co jsem zatím o vozech zjistil, bude pro silnice nejlepší asi BMW, na cestování spíše Pathfinder. Co mě také zaujalo byla právě třetí řada sedadel, ale bylo mi jasné, že na nějaké dlouhé cestování to není, takže má vůbec smysl o ní uvažovat? U BMW tedy zcela jistě ne, ale jak jsou na tom ostatní dva vozy? Těžko se rozhoduje, proto bych uvítal jakýkoliv tip. V případě BMW bych uvažoval o starším modelu, ne o nové X5, která se mi designově už tak nelíbí.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist